نویسنده: fema co
29 اکتبر 2020
1 130
اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس

اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس

در این آموزش قصد داریم تا نحوه اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس را آموزش دهیم, که آموزش ویدیویی نیز در آخر پست سنجاق میگردد.

بیگ بلو باتن

شاید اگر ویروس کرونا بوجود نمی آمد اسم بیگ بلوباتن را هیچ وقت مشاهده نمیکردید, زیرا نیازی نمیدید که از این اسم یا ابزار استفاده کنید.بعد از شیوع تنها دغدغه معلمین , خانواده ها,شرکت ها , مدرسین و مدبرین و …. نحوه برقراری تماس با مخاطب است که بدلایل بهداشتی و ایمنی نباید در جمع های عمومی وشلوغ حاضر شویم. خود ما نیز بصورت دورکاری با همکاران فاماسرور و دیگر برندهایمان ارتباط میگیریم و پشتیبانی ارایه میدهیم.

اما بیگ بلو باتن یک ابزار برگزاری وبینار است که میتوان استفاده های تجاری و آموزشی و … از آن کرد که قبلا در مورد آن توضیح داده ایم. در این آموزش قصد داریم تا سرور بیگ بلو را که در آموزش نصب بیگ بلو باتن به نصب آن پرداختیم را به سایت وردپس متصل کنیم و تنظیمات آن را برای برقراری اتصال و استفاده از آن را مرور کنیم.

شما میتوانید برای برقراری وبینار یا آموزش و .. از سرور بیگ بلو باتن فاما سرور استفاده کنید و از اقدام به نصب بیگ بلو باتن نمایید و سپس با این آموزش اقدام به متصل کرد آن به وردپرس و استفاده از آن بپردازید.

نکته: اگر دانشی در ضمینه نصب بیگ بلو باتن ندارید پیشنهاد میشود اقدام به نصب را به فاما سرور با هزینه ای مناسب نمایید زیرا نصب این برنامه روی سرور های ایران با مشکلات زیادی روبرو است. (تعرفه نصب بیگ بلو باتن در سرور ایران)

 

اتصال بیگ بلو باتن به سایت وردپرس

برای این امر میتوانید افزونه Bigbluebutoon را از جعبه ابزار فاما سرور دانلود کنید و با از لینک های زیر اقدام کنید:

دانلود افزونه بیگ بلو باتن وردپرس

https://dl.famaserver.com/bigbluebutoon/bigbluebutton add-on.zip

 

 

بعد از دانلود افزونه به ودرپس مراجعه کرده سپس از قسمت افزودن افزونه اقدام به نصب آن میکنیم.

بعد از نصب منوی Rooms در داشبورد وردپرس برای ما نمایش داده میشود که به منوی تنظیمات rooms مراجعه میکنیم.

اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس

سپس در صفحه باز شده از ما آدرس End Point و Shared Secret را میخواهد و برای بدست آوردن این آدرس به سرور بیگ بلو باتن مراجعه کرده و با زدن دستور زیر آدرس و سکرت کد را دریافت میکنیم.

اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس

 

با نرم افزار putty به سرور مجازی یا سرور اختصاصی متصل میشویم سپس دستور زیر را میزنیم:

sudo bbb-conf --secret

 

نکته به دلیل محدودیت های درج کد در وردپرس کد بالا بجای — یدونه _ درج کرده که اشتباه است شما باید دستور رو با — وارد کنید مثل:

sudo bb-conf --secret

 

خروجی دستور را کپی و در افزونه rooms وارد و سپس ذخیره تغییرات را میزنیم.

بعد از اینکار میتوانیم با مراجعه به گزینه all rooms کلاس جدید اضافه کنیم و به سرور متصل شویم که ادامه آموزش را میتوانید از ویدیو زیر مشاهده کنید.

اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس

اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس

اتصال بیگ بلوباتن به وردپرس

 

آموزش اتصال بیگ بلو باتن به وردپرس ویدیویی:

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.