نویسنده: fema co
6 فوریه 2023
0 229
آموزش اتصال به سرور های لینوکس

آموزش اتصال به سرور های لینوکس

در این مقاله به آموزش اتصال به سرور های لینوکسی میپردازیم و چگونگی آن را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

آموزش اتصال به سرور های لینوکس

سرور لینوکس که بر پایه های مختلفی بنا شده از یک سیستم عامل اپن سورس که در بستر های سرور و کلاینت استفاده میشود تشکیل شده است که بیس بیشتر سیستم عامل های لینوکسی در وب ( سرور ) میباشند.

در آموزش اتصال به سرور ویندوز از نرم افزار های RDP یا ریموت دسکتاپ برای اتصال به محیط دسکتاپ سرور های ویندوزی استفاده کردیم , ولی در لینوکس اینچنین نیست و باید با یکی از نرم افزار هایی که پروتکل SSH را پشتیبانی میکنند استفاده کنیم.

به دلیل اینکه سرور لینوکس دسکتاپ ندارد , باید با پروتکل های مختلفی مانند SSH یا VNC (در صورت ساپورت) به آن متصل شویم که در این ضمینه نرم افزار های زیادی موجود میباشند که در زیر به برخی از آن ها اشاره میکنیم:

  • Putty
  • Bitvise
  • VNC Client

آموزش اتصال به سرور لینوکس با Putty

در مرحله اول نیاز به نرم افزار putty با نسخه آپدیت داریم که این نرم افزار در بستر اپن سورس طراحی شده و کاملا رایگان میباشد که میاوانید آن را از لینک https://www.putty.org/ دانلود نمایید.

سپس نیاز به مشخصاتی مانند آدرس سرور که ممکن است آیپی یا دامنه باشد , پورت اتصال به سرور که پیشفرض پورت 22 است ولی ممکن است در سفارشی سازی و بستر های بهینه امنیتی تغییر کرده باشد , نام کاربری و رمز عبور داریم.

این شمای کلی از این نرم افزار پرقدرت و ساده میباشد که اطلاعات ارسال شده توسط میزبان شما مانند آدرس سرور :(ip یا دامنه) و پورت وارد میکنیم و روی دکمه OPEN کلیک میکنیم.

بعد از زدن دکمه open در هنگام ورود حالت ترمینالی یا خط فرمانی نرم افزار putty باز میشود که در مرحله اول باید نام کاربری سرور لینوکسی خود را وارد کنید و بعد از زدن دکمه اینتر , سپس باید کلمه عبور خود را وارد کنید و بعد از زدن کلید اینتر به سرور خود متصل میشوید.

نکته: در تمامیه سرور های لینوکس مانند centos,اوبونتو , Debian , آلما لینوکس و … و حتی در بستر های یونیکسی هنگام تایپ کلمه عبور کاراکتر یا کاراکتر های محافظتی **** نمایش داده نمیشوند جهت امنیت بیشتر

آموزش اتصال به سرور های لینوکس

 

همانطور که مشاهده میکنید به سرور متصل شده ایم و سرور منتظر اجرای دستورات و … میباشد.

 

آموزش اتصال به سرور با نرم افزار Bitvise

نرم افزار Bitvise هم توسط گروه طراح putty طراحی شده که امکانات جالبی در کنار قدرتمند بودن دارد و میتوان آن را نسخه بهینه شده putty تلقی کرد. در نرم افزار putty ما صرفا به ترمینال دستوری دسترسی داشتیم , ولی در بیت ویس ما در کنار ترمینال به فایل های موجود در سرور هم مانند نرم افزار های FTP دسترسی داریم که انتقال و دریافت فایل ها بسیار ساده میباشد.

آموزش اتصال به سرور با نرم افزار Bitvise

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید برای اتصال به سرور لینوکس با نرم افزار bitvise همانند نرم افزار putty به نام هاست (ip یا دامنه) , کلمه عبور , پورت , و نام کاربری نیاز داریم.

در این نرم افزار میتوانید بعد از وارد کردن اطلاعات با زدن تیک گزینه Store encrypted password in profile در دفعات بعدی اطلاعات خاسته شده را کمل نکنید و در پروفایل شما ذخیره میگردد.

بعد از اتصال ما گزینه های New terminal consol و New SFTP widows را داریم که برای اتصال به محیط ترمینالی یا کنسول گزینه New terminal console و برای انتقال و جابجایی فایل از گزینه New SFTP استفاده میکنیم.

آموزش اتصال به سرور های لینوکس

آموزش اتصال به سرور های لینوکس

چکیده مطالب:

 

فاماسرور – آموزش اتصال به سرور های لینوکس

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.