نویسنده: fema co
14 سپتامبر 2022
0 103
تغییر روش نامگذاری پردازنده AMD

تغییر روش نامگذاری پردازنده AMD

تغییر روش نامگذاری پردازنده AMD :شرکت ای ام دی (AMD) قصد دارد از سال ۲۰۲۳ از روش نامگذاری جدیدی برای پردازنده‌های خود استفاده کند.

 

تغییر روش نامگذاری پردازنده AMD

شرکت ای ام دی (AMD) قصد دارد از سال ۲۰۲۳ از روش نامگذاری جدیدی برای پردازنده‌های خود استفاده کند. این روش نامگذاری ظاهرا برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره مشخصات پردازنده‌ها استفاده خواهد شد تا مشتریان هنگام خرید این تراشه‌ها دچار اشتباه نشوند.

به گفته رابرت هالاک مدیر بازاریابی ای ام دی، این روش نامگذاری در عین حال که فنی خواهد بود اما بسیار ساده نیز خواهد بود و به خریداران کمک خواهد کرد تا با یک نگاه ساده به اسامی پردازنده‌ها از مشخصات آن‌ها سر در بیاورند‌.

تغییر روش نامگذاری پردازنده AMD

تغییر روش نامگذاری پردازنده AMD

در روش جدید، هر عددی بیانگر چیزی خواهد بود بطوریکه رقم اول نشان‌دهنده سال معرفی پردازنده خواهد بود. رقم دوم نشان‌دهنده نوع پردازنده خواهد بود، برای مثال اعداد ذکر شده در اسامی Ryzen 3, 5, 7 یا 9 بیانگر این رقم خواهد بود. رقم سوم نشان‌دهنده نوع معماری Zen خواهد بود.

در حال حاضر معماری‌های متنوعی مثل Zen 2 و Zen 4هستند. در جریان باشید که ای ام دی سال آینده پردازنده‌های متعددی با معماری‌های مختلف معرفی خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به Mendocino و Dragon Range اشاره کرد. پردازنده‌های Mendocino از معماری Zen 2 بهره خواهند برد در حالیکه Dragon Range از معماری Zen 4 استفاده خواهند کرد.  ‌

 

شرکت ای ام دی در سال جاری میلادی رشد ۴۹ درصدی را در بخش پردازنده‌های نوت‌بوک تجربه کرده است و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده نیز این رشد ادامه داشته باشد.

منبع techfars.com

 

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.