نویسنده: fema co
28 ژوئن 2020
0 228
نحوه اتصال به دیتابیس Redis

نحوه اتصال به دیتابیس Redis

در این مقاله به آموزش و نحوه اتصال به دیتابیس Redis رو آموزش میدهیم , شما در حال مطالعه این مقاله از وبلاگ فاما سرور هستید و برای اطلاع از آموزش های قبلی به سرفصل ها و دسته بندی ها یا وبلاگ مراجعه کنید.

مقدمه

 

Redis یک فروشگاه داده با ارزش منبع اصلی و در حافظه است. این که آیا شما Redis را به صورت محلی نصب کرده اید یا با یک نمونه از راه دور کار می کنید ، برای انجام بیشتر عملیات باید به آن متصل شوید. در این آموزش نحوه اتصال به Redis از خط فرمان ، چگونگی تأیید اعتبار و آزمایش اتصال شما و همچنین نحوه بستن اتصال Redis را بررسی خواهیم کرد.
نحوه استفاده از این راهنما

این راهنما به صورت یک ورق تقلب با مثال های حاوی خود نوشته شده است. ما شما را تشویق می کنیم به هر بخش مرتبط با کاری که می خواهید انجام دهید پرش کنید.

دستورات نشان داده شده در این راهنما روی سرور اوبونتو ۱۸٫۰۴ که دارای نسخه Redis نسخه ۴٫۰٫۹ است ، مورد آزمایش قرار گرفتند. ما با اجرای آنها با redis-cli ، رابط خط فرمان Redis نحوه رفتار این دستورات را نشان خواهیم داد. توجه داشته باشید که اگر از رابط کاربری Redis – مثلاً Redli استفاده می کنید – ممکن است خروجی دقیق برخی از دستورات متفاوت باشد.

از طرف دیگر ، می توانید نمونه ای از پایگاه داده Redis را برای آزمایش این دستورات تهیه کنید ، اما توجه داشته باشید که بسته به سطح کنترلی که توسط ارائه دهنده پایگاه داده شما ارائه می شود ، ممکن است برخی از دستورات موجود در این راهنما مطابق توضیحات کار نکند. سپس باید Redli را نصب کنید یا یک تونل TLS را راه اندازی کنید تا بتوانید از طریق TLS به بانک اطلاعاتی مدیریت شده متصل شوید.

 

اتصال به Redis

 

شما میتوانید سیستم عامل اوبونتو رو برروی مجازی ساز و سیستم شخصی خود نصب کنید یا اینکه از سرورمجازی فاما سرور استفاده کنید و بصورت آنلاین و ۲۴ ساعته و بدون مشکل به آزمایش و خدمات بپردازید.

اگر سرور مجدد محلی نصب کرده اید ، می توانید با دستور redis-cli به نمونه Redis وصل شوید:

redis-cli

 

این امر شما را به حالت تعاملی redis-cli تبدیل می کند که یک حلقه چاپ-eval-print (REPL) را به شما ارائه می دهد که می توانید دستورات داخلی ساخته شده Redis را اجرا کنید و پاسخ دریافت کنید.

در حالت تعاملی ، خط فرمان شما تغییر می کند تا ارتباط شما را منعکس کند. در این مثال و سایر افراد در طول این راهنما ، اعلان نشان دهنده اتصال به یک نمونه Redis به صورت محلی (۱۲۷٫۰٫۰٫۱) است و به پورت پیش فرض Redis (6379) دسترسی دارید:

127.0.0.1:6379>

 

گزینه جایگزین برای اجرای دستورات Redis در حالت تعاملی اجرای آنها به عنوان آرگومان برای دستور redis-cli است ، مانند این:

 

redis-cli redis_command

 

 

اگر می خواهید به یک مرکز داده از راه دور Redis متصل شوید ، می توانید شماره های میزبان و پورت آن را به ترتیب با پرچم های -h و -p مشخص کنید. همچنین ، اگر پایگاه داده Redis خود را پیکربندی کرده اید تا به رمزعبور احتیاج داشته باشد ، می توانید پرچم -a به دنبال آن با گذرواژه خود را وارد کنید تا احراز هویت شود:

redis-cli -h host -p port_number -a password

 

اگر رمز عبوری Redis تنظیم کرده باشید ، مشتری می تواند به Redis وصل شود حتی اگر پرچم -a را در فرمان redis-cli خود وارد نکنید. با این حال ، آنها تا زمانی که تأیید اعتبار نکنند ، نمی توانند داده ها را اضافه یا تغییر دهند. برای تأیید اعتبار پس از اتصال ، از دستور auth و پسورد آن استفاده کنید:

 

127.0.0.1:6379> auth password

 

 

اگر گذرواژه منتقل شده به auth معتبر باشد ، دستور خوب برمی گردد. در غیر این صورت ، خطایی برمی گردد.

اگر با یک پایگاه داده مدیریت شده Redis مشغول به کار هستید ، ارائه دهنده cloud شما ممکن است URI را به شما بدهد که با استفاده از مجدد: // یا تغییر مجدد: // که می توانید برای دسترسی به پایگاه داده خود استفاده کنید ، ارائه می دهد. اگر رشته اتصال با redis: // شروع می شود ، می توانید آن را به عنوان یک آرگومان برای redis-cli برای اتصال درج کنید.

با این حال ، اگر رشته ارتباطی دارید که با تغییر مجدد شروع می شود: // ، این بدان معنی است که بانک اطلاعاتی مدیریت شده شما نیاز به اتصالات بیش از TLS / SSL دارد. redis-cli اتصالات TLS را پشتیبانی نمی کند ، بنابراین برای ارتباط با URI باید از ابزار دیگری استفاده کنید که از پروتکل rediss پشتیبانی می کند. برای پایگاه داده های  famaserver، که نیاز به اتصال از طریق TLS دارند ، توصیه می کنیم از Redli برای دسترسی به نمونه Redis استفاده کنید.

برای اتصال به بانک اطلاعاتی با Redli از ترکیب زیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مثال شامل گزینه –tls می باشد که مشخص می کند اتصال باید بر روی TLS و پرچم -u انجام شود ، که اعلام می کند آرگومان زیر یک URI اتصال است:

redli --tls -u rediss://connection_URI

 

اگر سعی کرده اید به یک نمونه غیرقابل دسترسی متصل شوید ، Redis-cli به حالت قطع می شود. سریع این موضوع را منعکس می کند:

not connected>

 

Redis سعی می کند هر بار که یک فرمان را اجرا می کنید مجدداً در حالت قطع و وصل قرار بگیرید.

نحوه اتصال به دیتابیس Redis

نحوه اتصال به دیتابیس Redis

تست اتصالات

دستور ping برای تست زنده بودن اتصال به یک پایگاه داده مفید است. توجه داشته باشید که این یک دستور خاص Redis است و با ابزار شبکه پینگ متفاوت است. با این حال ، این دو عملکرد مشابهی دارند در این که هر دو برای بررسی ارتباط بین دو دستگاه استفاده می شوند.

اگر اتصال به پایان برسد و هیچ استدلالی گنجانده نشود ، فرمان پینگ PONG را برمی گرداند:

127.0.0.1:6379> ping

Output
PONG

اگر استدلالی را به فرمان ping ارائه دهید ، در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال ، این آرگومان را به جای PONG برمی گرداند:

127.0.0.1:6379> ping "hello Redis!"

 

Output
“hello Redis!”

اگر پینگ یا هر دستور دیگری را در حالت قطع اتصال اجرا کنید ، خروجی مانند این را مشاهده خواهید کرد:

not connected> ping

 

Output
Could not connect to Redis at host:port: Connection refused

توجه داشته باشید که پینگ توسط Redis داخلی نیز برای اندازه گیری تأخیر استفاده می شود.


قطع ارتباط از Redis


برای جدا کردن از یک نمونه Redis ، از دستور ترک استفاده کنید:

 

127.0.0.1:6379> quit

 

در حال اجرا خروجی نیز از اتصال خارج می شود:

127.0.0.1:6379> exit

 

هر دو ترک و خروج اتصال را می بندند ، اما فقط به محض اینکه همه پاسخهای در انتظار برای مشتریان ارسال شده است.
نتیجه

در این راهنما تعدادی از دستورات مورد استفاده برای ایجاد ، آزمایش و اتصال نزدیک به یک سرور Redis مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دستورات ، استدلالها یا رویه های مرتبط دیگری وجود دارد که می خواهید در این راهنما ببینید ، لطفاً در نظرات زیر سؤال کنید یا پیشنهاد دهید.

 

نحوه اتصال به دیتابیس Redis-منبع فاما سرور

 

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.