نویسنده: fema co
22 ژوئن 2021
0 159
آپلود iso در esxi6.7

آپلود iso در esxi6.7

در این مقاله قصد آشنایی با روش آپلود iso در esxi6.7 توسط پهنای باند سرور را داریم.بیس استفاده از این روش اتصال به ssh سرور میباشد.

 

راه اندازی اولیه سرور esxi6.7

اولین قدم برای راه اندازی سرور اختصاصی مبتنی بر مجازی ساز esxi نصب مجازی ساز esxi میباشد که تحت ورژن های مختلفی پیاده سازی شده اند.

در قدم دوم باید سیستم عامل در این مجازی ساز قلدر نصب گردد که پیش نیاز نصب سیستم عامل وجود ایزو(iso) سیستم عامل مثل ایزو ویندوز یا .. میباشد .

دقیقا مثل جعبه ابزار فاما سرور که میتوان از آن انواع و اقسام سیستم عامل ها و نرم افزارها را بصورت مستقیم دانلود کرد.

نکته:سرور های فاما سرور دارای اینترنت نیم بها میباشد و در صورتی که در ایران هستید یا سرورتان دارای آیپی ایرانی میباشد ترافیک آن نیم بها محاسبه میگردد.

آپلود iso در esxi6.7

آپلود iso در esxi6.7

آپلود iso در esxi6.7

۱- ابتدا باید با سرویس ssh به سرور esxi6.7 یا ورژن های دیگر متصل شوید.(برای اینکار میتوانید از تب Manage بخش Services روی گزینه TSM-SSH (SSH) کلیک کنید و از قسمت بالای کادر روی گزینه start کلیک کنید.

نکته امنیتی: حتما بعد از استفاده, سرویس SSH را به حالت stope تغییر دهید برای جلوگیری از بروت فورس و لاک شدن کاربر root

نکته ۲: سعی کنید کاربر ریشه(root) را غیر فعال کنید و از کاربر ادمین با نام کاربری جداگانه از root به سرور متصل شوید.

۲-با دستور زیر Wget را نصب میکنیم.(نصب دستور wget در esxi6.7)

apt-get install wget

 

۳-سپس به پوشه هارد ها توسط دستور زیر هدایت میشویم.

cd /vmfs/volumes/

۴-سپس با دستور زیر نام datastore (هاردها) را مشاهده میکنیم و برای وارد شدن به هارد مورد نضر از دستور زیر استفاده میکنیم.
نکته: در اینجا نام هارد مورد نظر ما datastore1 است.

ls
cd /vmfs/volumes/datastore1

۵- در دانلود باکس فاما سرور میتوانید لینک ایزو تمامیه نرم افزارها و iso های سیستم عامل ها را برایگان دانلود کنید با ترافیک نیم بها.

https://famaserver.com/toolbox-famaserver/

۶- و در آخر با زدن دستور زیر سیستم عامل مورد نظر توسط اینترنت سرور از سرور های آپلود شده فایل ایزو فایلها دریافت میکنند.

wget famaserver.com/download.85.iso

شما میتوانید بجای آدرس ایزو آدرس واقعی آن را قرار دهید.

آموزش تصویری

این آموزش ها بیشتر برای آپلود iso در esxi6.7 بود که سریعتر انجام شود . در غیر اینصورت با مراجعه به هارد دیسک سرور از قسمت آپلود میتوانید مستقیم از سرور مجازی یا سیستم شخصیتان فایل ایزو رو آپلود کنید ولی زمان آپلود بسته به سرعت اینترنت شما متغیر است که سرور ها سرعت بالای ۸۰ مگابایت آپلود دارند که سریعتر انجام میشود.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.