نویسنده: fema co
8 سپتامبر 2021
0 196

ارور 1002 بیگ بلو باتن

در این مقاله به ارور 1002 بیگ بلو باتن میپردازیم و راه حل های رفع این مشکل را بازگو خواهیم کرد.

 

ارورهای بیگ بلوباتن

در آموزش ارورهای بیگ بلوباتن به تمام ارور های حساس و مشکل ساز این نرم افزار تحت وب پرداخیتم , ولی برخی از ارور ها مانند ارور 1002  جز آن دسته از مشکلاتی است که ممکن است زیاد با آن روبرو شوید به همین دلیل این پست اختصاصی را برای بهبود روند رفع ارور 1002 بیگ بلو باتن ایجاد کردیم.

بیگ بلوباتن یکی از نرم افزارهای پر کاربرد در حوزه برگزاری وبینار یا برقراری کلاس درس میباشد که به دلیل سبک بودن در لودینگ و مصرف بهینه منابع مخصوصا بیگ بلوباتن 2.3 یکی از انتخاب های اول هر مدیری میباشد.

اما هیچ نرم افزاری بی عیب و نقص نمیباشد و هر ابزار و نرم افزاری ممکن است خطاهایی داشته باشد که در این ویدیو بیشتر به موضوع ارور 1002 میپردازیم.

 

ارور 1002 چیست؟

این ارور به نصب بیگ بلوباتن مربوط میباشد , برای نصب BigblueButton معمولا ما باید پورتهای مختلفی از جمله پورت tcp-80 و پورت hhtps/443 را در فایروال باز نگه داریم تا اتصالات مربوطه بدرسی متصل شوند و این تنظیمات باید بع عنوان یک رول در فایروال ایجاد شود تا در صورت راه اندزای مجدد سرور یا بیگ بلوباتن به سهو یا به عمد مجددا مسدود نشود.

 

راه حل رفع ارور 1002 بیگ بلوباتن

 

برای رفع ارور 1002 ابتدا باید پورت های مورد نیاز بیگ بلوباتن را در فایروال باز کنیم.

با دستور زیر پورت مورد نیاز را باز میکنیم

ufw allow 80/tcp

ufw allow 3478/tcp

ufw allow 443/tcp

ufw allow 443/udp

سپس با دستور زیر یکبار سرویس بیگ بلو باتن و فایروال را ریستارت میکنیم:

systemctl daemon-reload

sudo bbb-conf --restart

 

متن دقیق این ارور :   could not make a websocket connection (error 1002)  میباشد.

نکته: درصورتی که از فایروال های دیگر استفاده میکنید حتما آیپی آدرس سرور را به عنوان externalip یا آیپی خارحی تعریف کنید تا باعث جلوگیری از ارتباز و ایجاد مجدد ارور نشود.

 

فاماسرور

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.