نویسنده: fema co
17 آوریل 2024
0 81
هاست بک‌آپ چیست؟ راهنمای خرید هاست مناسب برای پشتیبان‌گیری

هاست بک‌آپ چیست؟ راهنمای خرید هاست مناسب برای پشتیبان‌گیری

هاست‌ها از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده سرویس‌ها و پروژه‌های اینترنتی هستند. با استفاده از هاست بک‌آپ می‌توانید پروژه‌های مختلفی را پیاده‌سازی کنید. اگر به دنبال این هستید که از داده‌های سایت خود محافظت کرده و در پروژه‌های گوناگون امنیت آن را بیشتر کنید، می‌توانید از هاست بک‌آپ استفاده کنید.

این هاست برای گرفتن نسخه پشتیبان از وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی مناسب بوده و می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی در اختیار شما قرار دهد. همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله از فاماسرور بیشتر به این موضوع بپردازیم.

چرا به هاست بک‌آپ نیاز داریم؟

شاید این موضوع برای شما سوال باشد که چرا به یک هاست بک‌آپ نیاز داریم؟ در پاسخ باید گفت که تهیه نسخه پشتیبان برای هر سایت و پروژه اینترنتی واجب است. درصورتی‌که پروژه دچار مشکلات مختلف شود، می‌توانید با استفاده از نسخه پشتیبان داده‌ها را به حالت قبلی خود باز گردانید. برای نگهداری از نسخه پشتیبان سایت‌ها باید یک هاست مناسب تهیه کنید که هم امنیت بالایی دارد و هم در برابر حملات مقاومتی عالی از خود نشان می‌دهد.

هاست بک‌آپ برای کدام وب‌سایت‌ها مناسب است؟

در پاسخ به این سوال که هاست بک‌آپ برای کدام وب‌سایت‌ها مناسب است باید گفت که هر سایت و کسب‌وکار اینترنتی می‌توانند از آن استفاده کنند. فرقی نمی‌کند که یک وبلاگ اینترنتی دارید یا یک سایت فروشگاهی بزرگ؛ درهرصورت باید داده‌های آن را بک‌آپ بگیرید.

به همین دلیل تمامی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به این هاست نیاز خواهند داشت. البته باید در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌ها به طور هفتگی از داده‌های هاست شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند. در چنین شرایطی به هاست بک‌آپ نیاز نخواهید داشت. البته در برخی از شرایط این موضوع متفاوت بود.

هاست بک‌آپ

هاست بک‌آپ

دلایل نیاز به هاست بک‌آپ

شاید با خودتان بگویید که چرا به یک هاست بک‌آپ نیاز داریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هاست بک‌آپ کاربردهای گوناگونی داشته و بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند امکانات زیر را به شما ارائه دهد:

1.    محافظت در برابر خطای انسانی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد زیادی از هاست بک‌آپ استفاده می‌کنند این است که بهره‌گیری از این هاست می‌تواند شما را در برابر خطاهای انسانی مقاوم کند. در برخی از شرایط ممکن است که خطای انسانی رخ‌داده و بخشی از داده‌های سایت شما از بین بروند.

برای این که از چنین مشکلی جلوگیری کنید باید از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار باعث می‌شود تا در صورت رخ‌دادن مشکلات به نسخه‌های پشتیبان که در هاست بک‌آپ وجود دارد مراجعه کنید.

2.    استفاده برای به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها

از دیگر دلایلی که باید برای خرید هاست بک‌آپ به آن توجه کنید، استفاده از آن برای به‌روزرسانی وب‌سایت‌های مختلف است. قبل از این که سایت خود را به‌روز کنی باید نسخه پشتیبان از آن تهیه فرمایید. به‌روزرسانی ابزارهای مختلف سایت مانند ماژول‌های برنامه‌نویسی، نسخه زبان، نسخه دیتابیس‌ها، نسخه وردپرس و پلاگین‌های آن و… ممکن است برخی ناسازگاری‌ها را در سایت ایجاد کند.

درصورتی‌که پس از به‌روزرسانی چنین مشکلی رخ داد می‌توانید از داده‌هایی که در هاست بک‌آپ ذخیره‌سازی کرده‌اید استفاده کنید.

3.    محافظت در برابر سرقت داده‌ها

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از شرکت‌ها و افراد از هاست بک‌آپ استفاده می‌کنند، محافظت از اطلاعات در برابر سرقت است. سرقت داده‌ها مشکلی است که ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ رخ بدهد.

در برخی از شرایط ممکن است خرابکارانی به داده‌های سایت شما دسترسی پیدا کرده و برای حذف‌نکردن داده‌ها از شما باج‌گیری کنند. می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل و برگرداندن داده‌های حذف شده، از هاست بک‌آپ کمک گرفته و داده‌هایی که پاک شده را همانند روز اول باز گردانید.

4.    رفع مشکلات ناسازگاری

مشکلی که شاید برای بسیاری از توسعه‌دهندگان به وجود آمده باشد این است که پس از نصب CMS ها، پلاگین‌ها، ماژول‌ها یا فریم‌ورک‌های مختلف روی هاست، برخی ناسازگاری‌هایی ایجاد شده باشد. در صورت به‌وجودآمدن چنین مشکلی تنها راه‌حلی که برای شما باقی می‌ماند این است که به نسخه‌های قبلی سایت باز گردید.

چنین کاری باعث می‌شود تا فایل‌های نصب شده به طور کامل از بین رفته و تغییراتی که در بخش‌های مختلف سایت ایجاد کرده بودند نیز از بین برود. اگر با زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی کار می‌کنید، حتماً از این هاست استفاده کنید.

5.    از بین بردن مشکلات مربوط به بدافزارها

کاربردی که هاست بک‌آپ به شما ارائه می‌دهد این است که می‌توانید با بهره‌گیری از این هاست، مشکلات مربوط به بدافزارها را از بین ببرید. بد افزارها یا همان Malwareها اسکریپت‌هایی هستند که پس از نصب و پیاده‌سازی روی سرور یا هاست، می‌توانند آسیب‌های گوناگونی را ایجاد کنند.

حذف‌کردن این اسکریپت‌ها کار راحتی نبوده و برطرف‌کردن آسیب آن‌ها نیز کمی سخت و دشوار است. اما درصورتی‌که نسخه پشتیبان از سایت یا اطلاعات خود تهیه کرده و آن را روی هاست بک‌آپ ذخیره کرده باشید، می‌توانید به نسخه‌های قبلی بازگشته و مشکلات را برطرف کنید.

6.    محافظت در برابر هکرها

یکی از کاربردهای فوق‌العاده مهمی که هاست بک‌آپ به شما ارائه می‌دهد این است که استفاده از آن می‌تواند اطلاعات هاست شما را در برابر هکرها محافظت کند. بسیاری از هکرها مهاجمان اینترنتی با این هدف به وب سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند که به طور کامل در آن خرابکاری کرده یا محتوای مجرمانه روی آن قرار دهند.

در برخی از شرایط نیز این افراد دست به از بین بردن داده‌های مهم می‌زنند. درصورتی‌که چنین اتفاقاتی برای شما رخ داد، می‌توانید از اطلاعاتی که روی هاست بک‌آپ ذخیره کرده بودید استفاده کرده و نسخه‌های قبل برگردید.

7.    جلوگیری از بروز مشکلات هاست و دیتاسنتر

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد زیادی از هاست بک‌آپ استفاده می‌کنند این است که از مشکلات هاست و دیتاسنترها دوری کنند. درست است که بسیاری از شرکت‌ها از داده‌های هاست و سرور شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند؛ اما در برخی از شرایط ممکن است بکاپی که شرکت ارائه‌دهنده تهیه کرده باشد نیز دچار مشکل شود.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که در صورت امکان، خودتان به‌صورت جداگانه نیز از هاست بک‌آپ برای ذخیره‌سازی اطلاعات مهم استفاده کنید. این کار باعث تقویت امنیت داده‌های شما در بهترین حالت خود می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت هاست بک‌آپ

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از خرید هاست بک‌آپ بررسی کنید، قیمت این هاست است. سوالی که بسیاری از افراد دررابطه‌با این هاست پرسیده‌اند این است که قیمت هاست بک‌آپ چگونه محاسبه می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هاست بک‌آپ از پردازنده‌های معمولی برخوردار بوده و به همین دلیل قیمت کمی برای این کار می‌پردازید.

در واقع تنها هزینه‌ای که باید برای خرید هاست بک‌آپ بپردازید، هزینه فضای ذخیره‌سازی است؛ زیرا داده‌های شما باید در فضای بسیار حجیم و بزرگ نسخه‌بندی شده و از آن‌ها در برابر آسیب‌ها محافظ شود.

ویژگی‌های بهترین هاست بک‌آپ

درصورتی‌که به دنبال خرید هاست بک‌آپ هستید، باید مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در بهترین و باکیفیت‌ترین هاست‌های بک‌آپ وجود دارد را بررسی کنید. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    پهنای باند عالی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید برای خرید بهترین هاست بک‌آپ به آن توجه داشته باشید، پهنای باند عالی‌هاست است. هر چه پهنای باند هاست بیشتر باشد، می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات را به‌سرعت بک‌آپ گرفته و در حافظه هاست ذخیره‌سازی کنید.

2.    سازگار با تمامی تکنولوژی‌ها

توجه کنید که بهتر است هاست شما با انواع تکنولوژی‌های برنامه‌نویسی، دیتابیس‌ها و سرویس‌ها سازگار باشد. این‌گونه هنگام بک‌آپ‌گیری مشکلات سازگاری ایجاد نشده و تمامی داده‌ها می‌توانند در هاست بک‌آپ ذخیره‌سازی شوند.

3.    امکان بک‌آپ‌گیری خودکار

بهترین هاست بک‌آپ باید به‌صورت خودکار بک‌آپ‌گیری را برای شما انجام دهد. بسیاری از هاست‌ها به شکل دستی بوده و به همین دلیل نمی‌توان به‌راحتی با آن‌ها کارکرد. اما بهترین هاست بک‌آپ با استفاده از سیستم‌های خودکار در بازه‌های زمانی خاص از داده‌های شما بک‌آپ تهیه می‌کند.

4.    قابلیت استفاده از پروتکل FTP

بهترین هاست بکاپی که خریداری می‌کنید باید از پروتکل FTP نیز پشتیبانی کند. پروتکل File Transfer Protocol سرعت بسیار بالایی در انتقال فایل‌ها و اطلاعات دارد. به همین دلیل باید برای انتقال داده‌های پشتیبان‌گیری شده از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی از بهترین هاست‌هایی که باید هر شرکت و کسب‌وکاری از آن استفاده کند، هاست بک‌آپ است. درصورتی‌که سایت یا خدمات اینترنتی شما از اطلاعات مهم و حیاتی برخوردار است، باید تمامی این اطلاعات را محافظت کنید. بهترین روش برای این کار استفاده از هاست بک‌آپ است.

همان‌طور که از نام این هاست مشخص است، هاست بک‌آپ برای گرفتن نسخه پشتیبان از وب‌سایت‌ها بوده و به شکلی ایمن و حرفه‌ای از این نسخه‌ها نگهداری می‌کند. در این مقاله از تیم فاماسرور مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با این هاست‌ها می‌دانستید را با هم بررسی کردیم.

اشتراک گذاری

هاست بک‌آپ چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هاست بک‌آپ وجود دارد می‌توان به قدرت بالای پردازش داده‌ها، سرعت انتقال داده از طریق پروتکل FTP، ذخیره‌سازی ایمن داده، بهره‌گیری از پهنای باند عالی و… اشاره کرد.

آیا همه سایت‌ها به هاست بک‌آپ نیاز دارند؟

بله؛ تمامی سایت‌ها فروشگاهی و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای این که بتوانند از اطلاعات مهم محافظت کنند، باید از هاست بک‌آپ کمک بگیرند.

هاست بک‌آپ از چه تکنولوژی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست بک‌آپ این است که می‌تواند از تکنولوژی‌های مختلف، زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون، دیتابیس‌های متنوع و… پشتیبانی کند.

 

منابع:

famaserver.com

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.