نویسنده: fema co
24 فوریه 2024
0 81
هاست سئو چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

هاست سئو چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

از مهم‌ترین اجزایی که برای راه‌اندازی یک وب‌سایت به آن نیاز دارید می‌توان به سرورها و هاست‌ها اشاره کرد. سرور و هاست وظیفه میزبانی سایت شما در دنیای اینترنت را دارد. در واقع شما داده‌های سایت خود که شامل اسکریپت‌ها، کدهای استایل، تصاویر و… می‌شوند را درون هاست بارگذاری کرده و هاست بر اساس اسکریپت‌ها آن‌ها را نمایش می‌دهد. اما آیا هاست هم می‌تواند در سئو تأثیری داشته باشد؟ باید گفت که بله.

استفاده از یک هاست قدرتمند و بهینه می‌تواند سایت شما را سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر لود کرده و نظر موتورهای جستجو را به خود جلب کند. یکی از انواع هاست‌هایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی سئوی سایت خود از آن استفاده کنید هاست سئو است. ویژگی‌ها و مشخصات این هاست نسبت به انواع دیگر هاست‌ها متفاوت است. همراه ما باشید تا در ادامه به طور کامل این موضوع را باهم بررسی کنیم.

معرفی هاست سئو (SEO Hosting)

هاست سئو را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بهینه‌سازی سایت دانست. درصورتی‌که می‌خواهید به‌سرعت سئوی سایت خود را پیشرفت دهید باید از هاست سئو استفاده کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این هاست می‌توان به‌سرعت پردازش بالا، سرعت پاسخگویی بالا و بارگذاری سریع داده‌ها اشاره کرد. پهنای باند قوی و فضای ذخیره‌سازی مناسب نیز در این هاست تعبیه شده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی که باعث شده هاست سئو نسبت به هاست‌های سریع و پربازدید متفاوت شود این است که می‌توانید در این هاست از لینک منابع مختلف استفاده کرده و منبع لینک را ناشناس کنید. می‌توانید در این هاست از محتواهای مختلف به سایت خود لینک دهید؛ زیرا هاست منابع لینک را نامشخص قرار می‌دهد. این امر در سرعت افزایش رتبه سایت شما تأثیری عالی دارد.

تأثیر هاست وب روی سئو

سوالی که شاید ذهن شما را هم درگیر خودکرده باشد این است که آیا هاست سئو روی سئوی وب‌سایت تأثیری دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که قطعاً تأثیر آن قابل‌مشاهده است. باید این را بدانید که بهینه‌سازی سایت از نظر سئو به معیارهای متنوعی بستگی دارد.

هاست سئو نیز تمامی این معیارها را تا جای ممکن بهینه کرده و آن را قدرتمند به موتور جستجو ارائه می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست سئو می‌توان به امنیت بالا در برابر حملات، استفاده از پروتکل Https، سرعت بالا در پاسخگویی و پردازش، بهینه‌سازی تصاویر و… اشاره کرد.

تأثیر هاست وب روی سئو

نکاتی مهم برای انتخاب بهترین هاست سئو

قبل از این که از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌هاست سئو تهیه کنید باید نکاتی مهم را درباره هاست مدنظر بلد باشید. این نکات می‌توانند هم در کیفیت هاست و هم در کیفیت خدمات‌دهی شرکت مدنظر موثر باشند. مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

1. بررسی سرعت‌هاست

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید برای تهیه هاست سئو بررسی کنید سرعت‌هاست است. سرعت‌هاست از مشخصه‌های بسیار مهم آن بوده و نه‌تنها در سئو بلکه در تجربه کاربری سایت نیز تأثیرگذار است. وقتی از سرعت‌هاست صحبت می‌کنیم منظور ما سرعت پردازش داده‌ها، سرعت بارگذاری رسانه‌ها و فایل‌های کد، سرعت پاسخگویی به دستورات مختلف و… است.

تمامی این مواد به‌سرعت پردازنده‌هاست و میزان رم آن بستگی دارند. پردازنده‌های قوی‌تری که از رم بیشتری استفاده می‌کنند، می‌توانند بهتر در این معیار عمل کنند.

2. استفاده از بهترین قابلیت‌های بهینه‌سازی

توجه کنید که هاست مدنظر شما از قابلیت‌های بهینه‌سازی عالی برخوردار باشد. منظور از قابلیت‌های بهینه‌سازی این است که بتواند تصاویر شما را فشرده کرده و با این کار سرعت لود کردن تصاویر را بیشتر می‌کند.

تجربه نشان داده بیش از 70 درصد از کاربران اینترنت تنها صفحه اول نتایج موتور جستجو را مشاهده می‌کنند؛ این یعنی تعداد افرادی که به صفحات دوم می‌روند بسیار کم است. هاست سئو از قابلیت‌های بهینه‌سازی خود کمک می‌گیرد تا شما را در بهترین نتایج گوگل قرار دهد.

3. عملکرد عالی در سرتاسر جهان

یکی از معیارهای فوق‌العاده عالی که باعث شده افراد زیادی نسبت به انتخاب هاست سئو اقدام کنند این است که این هاست می‌تواند عملکرد عالی در سرتاسر جهان به شما ارائه دهد. شما می‌توانید با استفاده از هاست سئو محتوای سایت خود را به‌راحتی برای تمامی افراد در دنیا نمایش دهید؛ زیرا این هاست از شبکه تحویل محتوا یا همان CDN استفاده می‌کند.

این شبکه امکان پخش رسانه‌های سایت در سرورهای سرتاسر جهان را داده و سریع‌ترین تحویل را به مرورگر کاربر ممکن می‌سازد. این موضوع تأثیری عالی در سئو دارد.

4. انتخاب بهترین دامنه متناسب با SEO

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خدماتی که شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست سئو به شما تحویل می‌دهند، انتخاب بهترین دامنه متناسب با سئو است. ابتدا باید این نکته را بگوییم که دامنه به طور مستقیم در سئوی سایت تأثیری نخواهد داشت؛ تنها انتخاب یک دامنه مناسب می‌تواند الگوریتم تشخیص تطابق دامنه را راضی نگه دارد.

تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست خدمات خرید دامنه و اتصال آن به هاست را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در بخش تیکتینگ این شرکت‌ها نسبت به انتخاب یک دامنه متناسب با کسب‌وکار و وب‌سایت خود مشاوره بگیرید.

5. تقویت سئو با بهبود امنیت

شما می‌توانید با استفاده از هاست سئو به‌راحتی امنیت سایت خود را نیز تقویت کنید. یکی از راهکارهایی که هاست سئو برای بهینه‌سازی رتبه شما در نتایج موتور جستجو انجام می‌دهد این است که امنیت آن را به بهترین شکل تقویت می‌کند.

این امنیت با کمک الگوریتم‌های مختلف گوگل بررسی شده و سپس امتیازهایی به آن داده می‌شود. پس سعی کنید تا جای امکان از بهترین هاست سئو کمک بگیرید؛ این امر تأثیری فوق‌العاده در امنیت سایت و رتبه آن میان نتایج خواهد گذاشت.

هاست سئو چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

هاست سئو چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

مزایای خرید هاست سئو

برای این که بتوانید بیشتر با هاست سئو آشنا شوید باید مزایای خرید این هاست نسبت به دیگر هاست‌های معمولی را بررسی کنید. این مزایا در هر هاستی پیدا نمی‌شود؛ به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان زیادی از آن استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزایای هاست سئو عبارت‌اند از:

بهره‌گیری از عملکرد بهینه گوگل

اگر دررابطه‌با سئو دانشی کامل داشته باشید می‌دانید که گوگل از الگوریتم‌های بسیار زیادی برای رتبه‌بندی سایت استفاده می‌کند. درصورتی‌که سایت شما در بلوک C نتایج گوگل قرار بگیرد، احتمال مسدودشدن آن به دلیل الگوریتم‌های امنیتی بسیار بالا خواهد بود.

هاست سئو اینجا است تا از این مشکل جلوگیری کند. می‌توانید به کمک هاست سئو به‌راحتی سایت خود را برای انواع الگوریتم‌های گوگل بهینه کرده و نگران پنالتی شدن یا همان جریمه‌شدن سایت خود نباشید. البته توجه کنید که تمامی امور سئو توجه این هاست انجام نشده و برخی از آن‌ها بر عهده سئوکار است.

امکان دسترسی جهانی با استفاده از هاست سئو

یکی از مشکلاتی که می‌تواند گستردگی مشتریان و کاربران یک سایت را محدود کند، موقعیت جغرافیایی سایت است. درصورتی‌که سایت شما در هاست ایران قرار گرفته باشد، تنها کاربران ایرانی قابلیت مشاهده و استفاده از آن را خواهند داشت.

اما هاست سئو این‌گونه نیست؛ استفاده از سیستم‌های تغییردهنده و منتشرکننده IP یکی از قابلیت‌های هاست سئو است که می‌تواند وب‌سایت شما را در نتایج دیگر کشورها نیز نمایش دهد. با این کار مشتریان بیشتر شده و ترافیک سایت شما از دیگر کشورها نیز خواهند بود.

مزایای خرید هاست سئو

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای توسعه و راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ای در نظر داشته باشید تهیه بهترین هاست و بهینه‌سازی سئو برای آن است. هر کدام از این امور باید به شکلی جداگانه و حرفه‌ای انجام بگیرند. شما می‌توانید با استفاده از هاست سئو، هر دوی این کارها را به بهترین شکل انجام دهید.

هاست سئو بهترین انتخاب برای یک هاست قوی بوده و علاوه بر سریع کردن وب‌سایت شما می‌تواند آن را در بهینه‌سازی سئو کمک کند. در این مقاله از فاماسرور مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با هاست سئو می‌دانستید را با هم بررسی کردیم.

اشتراک گذاری

هاست سئو چه نوع هاستی است؟

باید گفت که هاست سئو یک هاست عالی و کاربردی است که می‌تواند سایت شما را در بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو علی‌الخصوص الگوریتم‌های گوگل کمک کند.

چرا هاست سئو مهم است؟

بدین دلیل هاست سئو مهم است که می‌تواند علاوه بر گسترده‌کردن کاربران سایت، کمکی عالی در بهبود و پیشرفت نتیجه سایت شما در SERP باشد.

چگونه بهترین هاست سئو را بخریم؟

اگر می‌خواهید بهترین هاست سئو را خریداری کنید باید به‌سرعت و آپشن‌های امنیتی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. از طرف دیگر خدمات شرکت ارائه‌دهنده را نیز بررسی کنید.

منابع:

famaserver.com

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.