نویسنده: fema co
14 نوامبر 2023
0 145
مراحل بعد از هک شدن حساب های کاربری

مراحل بعد از هک شدن حساب های کاربری

هکرها برای به خطر انداختن ایمیل، رسانه های اجتماعی و سایر حساب های آنلاین افراد از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند. گاهی اوقات آن ها با انجام این کار می خواهند هویت شما را بدزدند و گاهی اوقات هم فقط قصد دارند حساب کاربری شما را از دسترس خارج کنند. همه حساب های کاربری ما هر لحظه ممکن است توسط هکرها مورد حمله قرار بگیرند. اگر هر حساب کاربری ما هک شد باید چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه با اقداماتی آشنا خواهید شد که باید بعد از هک شدن انجام دهید.

چگونه یک حساب کاربری هک می شود؟

نقص امنیتی به روش های مختلفی اتفاق می افتد. معمولاً یک حساب کاربری از طریق فیشینگ هک می شود. این اتفاق زمانی رخ پیدا می کند که مجرمان سایبری از ایمیل های گمراه کننده، پست های رسانه های اجتماعی، تماس های تلفنی و پیامک ها استفاده می کنند که شما را به کلیک بر روی یک لینک یا دانلود یک پیوست مخرب ترغیب می کنند. اگر کاربر بر روی آن لینک ها کلیک کند هکرها می توانند به دستگاه یا حساب آن ها دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از راه های هک شدن حساب شما این است که در صورت نقص داده ها نام کاربری و رمز عبور شما فاش شود و در اختیار افراد ناشناس قرار بگیرد.

حساب کاربری چگونه هک می شود؟

حساب کاربری چگونه هک می شود؟

نشانه های هک شدن حساب های کاربری

زمانی که حساب های کاربری شما هک شود در حساب های رسانه های اجتماعی شما پست هایی منتشر می شود که شما آن را ایجاد نکرده اید یا پروفایل شما تغییر می کند. همچنین ممکن است هکرها از حسابتان برای ارسال پیام یا پست فیشینگ به دنبال کنندگانتان استفاده کنند. اغلب این پست ها دوستان شما را تشویق می کنند تا بر روی لینک کلیک کرده یا از طریق فروشگاه اینترنتی محصولی را خریداری کنند. احتمال دارد دوستان و دنبال کنندگان به شما بگویند که ایمیل هایی را از آدرس ایمیل شما دریافت کرده اند که هرگز شما ارسال نکرده اید.

نشانه های هک شدن حساب های کاربری

نشانه های هک شدن حساب های کاربری

بعد از هک شدن حساب کاری چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر فکر می کنید حساب کاربری شما هک شده است وارد عمل شوید و چند قدم سریع برای جلوگیری از آسیب های جدی بردارید. می توانید با انجام اقدامات زیر، حساب از دسترس خارج شده خود را مجدد مدیریت کرده و از خسارت های پیشرو جلوگیری کنید.

رمز عبور خود را تغییر دهید

گاهی اوقات بعد از هک شدن حساب کاربری، شما می توانید همچنان آن را مدیریت کنید و گاهی اوقات هم کنترل آن از دسترس خارج می شود. اگر فکر می کنید حساب کاربریتان هک شده است و همچنان به حساب کاربری خود دسترسی دارید، تغییر رمز عبور مهم ترین اقدامی می تواند باشد که انجام دهید. سعی کنید رمز عبور دشواری را انتخاب کنید که حدس زدن آن برای دیگران سخت باشد.

به دنبال کنندگان خود اطلاع دهید

هنگامی که رمز عبور خود را تغییر داده وقت آن است که به دنبال کنندگان خود اطلاع دهید که چه اتفاقی افتاده است. انجام این کار به آن ها کمک می کند تا مراقب هرگونه فعالیت مشکوک در حساب شما باشند و اگر پیوند مخربی برای آن ها ارسال شده است بر روی آن کلیک نکنند. همچنین اگر حساب کاربری شما برای کسب و کارتان است می توانید یک پیام عذرخواهی برای مشتریان خود ارسال کنید تا آن ها را از حمله هکرها مطلع کنید.

    اطلاع به دوستان بعد از هک شدن

اطلاع به دوستان بعد از هک شدن

با پشتیبانی تماس بگیرید

با تیم پشتیبانی پلتفرم رسانه های اجتماعی تماس بگیرید و به آن ها اطلاع دهید چه اتفاقی افتاده است و آماده باشید تا هر گونه مستندات لازم را که نشان می دهد شما مالک قانونی هستید ارائه دهید. اکثر پلتفرم ها صفحه Report an Issue و Contact Us دارند که می توانید از آن برای ارتباط با آن ها استفاده کنید. اگر دوستان یا خانواده شما می توانند کمک کنند، از آن ها بخواهید حساب شما را به عنوان هک شده از طریق حساب های رسانه های اجتماعی شخصی خود گزارش کنند. این به بازگرداندن سریع تر حساب کاربریتان کمک می کند.

    تماس با پشتیبانی بعد از هک شدن

تماس با پشتیبانی بعد از هک شدن

اقداماتی برای ایمن سازی حساب کاربری

یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای حساب خود انتخاب کنید و آن را هر 2 تا 3 ماه یک بار تغییر دهید. همچنین می توانید احراز هویت دو مرحله ای را در حساب خود فعال کنید. این ویژگی در اکثر رسانه های اجتماعی قرار دارد و می توانید از آن برای افزایش امنیت حساب کاربری استفاده کنید. رایانه و گوشی موبایل , سرور و… خود را با آخرین وصله های امنیتی به روز نگه دارید. انجام این کار به محافظت از شما در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات امنیتی کمک می کند.

اخبار مرتبط

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.