نویسنده: fema co
29 دسامبر 2021
0 694
سرور پردازش سنگین

سرور پردازش سنگین

در این مقاله در مورد سرور پردازش سنگین فاماسرور , اطلاعات و مشخصات مورد نیاز را ارایه میدهیم و مستندات آن را میتوانید مشاهده نمایید.

 

سرور اختصاصی پردازشی

سرور اختصاصی به شاسی هایی گفته میشود که منابع , بصورت اختصاصی و سخت افزاری ارایه میگردد که در این بین میتوان سرور مجازی با منابع اختصاصی هم با عنوان سرور اختصاصی نامگذاری کرد.

ولی بصورت کامل سرور اختصاصی بصورت فیزیکی و منابع کامل در اختیار کاربر قرار میگیرد.

سرور های اختصاصی از چند نوع تشکیل میشوند که برخی از آنها عبارتند از:

  • سرور اختصاصی 360(تک یونیت)
  • سرور اختصاصی 380(دو یونیت)
  • سرور اختصاصی 560(دو یونیت)
  • سرور اختصاصی 580(4 یونیت)

 

هر 1 یونیت چند سانتیمتر است؟

یونیت واحد اندازه گیری در سرور میباشد که هر 1 یونیت 4.445 سانتیمتر است. سرور های تک یونیتی دارای  ارتفاع 4.445 سانتیمتر میباشند.

که این سخت افزار ها در محلی به نام رک(RACK) قرار میگیرند که بسته به نوع هر سرور که دارای عمق های مختلفی میباشند انواع مختلفی دارند.

مثلا سرور های شرکت HP دارای بیشتریم عمق یا طول را دارند که رک های دیتاسنتری هم از این نوع میباشد و عمق بالاتری نسبت به رک هایی که سرور های DELL یا fujitso دارند.

هر 1 یونیت چند سانتیمتر است؟

هر 1 یونیت چند سانتیمتر است؟

تفاوت سرور 360 و 380 و..

شاید برای شما سوال باشد که این نامگذاری ها به چه صورت است یا اصلا تفاوت این سرور ها در ابعاد مختلف در چیست؟

سرور های 360 که تک یونیتی میباشند خب طبیعتا ارتفاع کمتری نسبت به سرور های ایستاده , دو یونیتی و … را دارند به همین منطور داشتن سخت افزارهایی مثل کارت گرافیک برای این سرور های سخت است.

امکان بارگزاری وجود دارد ولی نوع های مختلفی نیز دارند مثلا سرور G8 360 serie p یا g8 360 serie HY که از تک رایزر تا 2 رایزر تفاوت دارند.

رایزر چیست؟ رایزر یک تبدیل بصورت افقی میباشد که در اسلات عمودی سرور که ذکر کردیم تک اسلاته یا 2 اسلاته میباشد است که بر روی اسلات ها سوار میشود و کار تبدیل یک به یک بصورت افقی یا یک به چند بصورت افقی را دارا میباشد.

در تصویر زیر یک سرور 2 رایزری  را مشاهده میکنید:

تفاوت سرور 360 و 380 و..

همانگونه که مشخص است این سرور دارای 2 اسلات میباشد که به 2 رایزر مجهز شده است و در نهایت میتوان 2 کارت گرافیک و 4 عدد اسلات کوچک که برای هارد استفاده میشود(هارد nvme  در سرور g8) را مشاهده میکنید.

تا به اینجا تفاوت های سرور های 360 و 380 را متوحه شده اید و دلیل اصلی انتخاب سرور های 360 اندازه کم و بارگزاری تعدادس رور بیشتری در رک میباشد که جنبه اقتصادی آن را هم فراموش نکنید.

سرور های 360 و 380 جز پر استفاده ترین ها در دنیای میزبانی میباشد که علاوه بر این ها سرور های 560 و 580 نیز قابل استفاده هستند.

نکته: استفاده از سرور های 580 در دیتاسنتر ها بصرفه نیست زیرا تعداد یونیت آنها از 3 الی 5 یونیت میباشد که صرف اقتصادی ندارند و صرفا در شرکت ها یا محیط های لوکال استفاده میشود زیرا قدرت خوبی را میتوان از آنها گرفت.

 

تفاوت سرور های اختصاصی

مهمترین گزینه در خروجی انواع مختلف سرور کارایی آن و هدف بازار آنها میباشد. مثلا سرور های تک یونیتی برای مصارف کوچک و میزبانی یا هتلینگ دیتا میباشد ولی نوع های 380 دو یونیتی برای لود بیشتر و بارگزاری بیشتر هارد که بیشترین آنها به 25 عدد هارد میرسد.

در این بین سرور های 3 و 4 یونیتی هم هستند که هدف بازار آنها استفاده در شرکت ها , کارخانه جات و… میباشد که در آنها اهمیتی وجود ندارد توع سرور ایستاده باشد یا 4 یونیتی.

میتوان مهمترین تفاوت سرور های مختلف در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تعداد پردازنده
  • تعداد اسلات RAM
  • تعداد اسلات های pci
  • نوع خنک کننده
  • جریان هوا
  • تعدا هارد پشتیبانی شده
  • نصب ادوات سخت افزاری مختلف
  • نصب سیستم های خنک سازی مایع

 

سرور پردازش سنگین

در این بین سرور های پردازش سنگین هم هستند که معمولا از نوع 560 دویونیتی میباشند که از تعداد چهار CPU پشتیبانی میکنند که نسل آنها نسبت به پردازش گر های سری 360 و 380 پیشرفته تر و جدیدتر میباشند.

در تصویر زیر ما یک  server DL560 GEN 8 را داریم که از 4 پردازنده سری 46xx و یا 2 پردازنده سری 26xx پیشتیبانی میکند.

سرور پردازش سنگین

سرور پردازش سنگین

این نوع سرور یکی از سرور های مورد علاقه ما میباشد و در زیر ساخت فاما سرور تعداد زیادی از این سرور وجود دارد که نتیجه تست و استفاده بلند مدت از آن شگفت آور میباشد و کارایی بسیار مناسبی را دارد.

معمولا پردازش سنگین را با اعداد و ارقام مختلفی عنوان میکنند که در این بین سرور کلود یا سرور ابری بیشترین استفاده را ایفا میکند ولی در دسته پردازش لوکال یا پردازش در یک ماشین واحد را میتوان سرور های 4 پردازنده ای نامید که سرور g9 dl560 و همینطور سرور g10 dl560 را جز قویترین ها نامید.

پردازش در بهترین سخت افزار های در نسل 8 معمولی از سری های 360 و 380 را میتوان تا 65 گیگاهرتز بصورت مفید با درصد ضریب 20 درصد خروجی گرفت ولی در سرور پردازش قوی یا پردازش سریع میتوان از حداقل 70 گیگاهرتز تا 180 گیگاهرتز بصورت عادی و تا 213 گیگاهرتز بصورت فول لود یا اورسینک از آن خروجی گرفت.

برای مشاهده پکیج های  پردازش سریع در فاما سرور میتوانید به لینک سرور پردازش سنگین مراجعه کنید و از محصولات موجود پلن مورد نظر را انتخاب کنید.

امکان برقراری ارتباط میان استوریج ها ی مختلفی در این نسل برقرار است که با توجه به پردازش قوی میتوان از آن به عنوان یکی از انتخاب ها در ضمینه میزبانی های پر بازدید و … استفاده کرد.

 

فاماسرور- پردازش سنگین.

اشتراک گذاری

آیا توان مصرفی انرژی در سرور های پردازشی متفاوت است و بابت مصرف انرژی هزینه جداگانه پرداخت میشود؟

بله طبیعتا توان مصرفی این سرور ها بالاتر از سرورهای عادی یا دوپردازشی میباشند . این سرور ها از 4 پردازنده بهینه و پر مصرف استفاده میکنند که تعداد سالات رم آنها 2 برابر سرور های عادی هتسند و بن های این سری از سرور ها مانند تصویر زیر بزرگتر و قدرتمندتر از سری های دیگر است و قطعا مصرف برق و منابع این دسته از سرور ها بیشتر از ورژن های معمولی است ولی بابت هزینه در صورتی که فول لود کار نکند هزینه ای پرداخت نمیشود یا هزینه ای از کاربر اخذ نمیشود.

فن سرور g8 560

تفاوت سرعت پردازش این سرور با سرور های معمولی در چیست؟

این دسته از سرور ها از چهار spu بصورت همزمان پشتیبانی میکند که طبیعتا تعداد هسته های اصلی و مجازی 4  پردازشگر بیشتر از 2 است که در سرور عای عادی استفاده میشود.

آیا میتوان از این سرور ها در امور روزمره و وبگردی و دانلود استفاده کرد؟

از دید ما بجز قوانین و چهارچوب جمهوری اسلامی ایران مودری برای استفاده نیست یعنی در صورتی که قوانین و چهارچوب قوانین رایانه ای کشور را رعایت کنید و به عنوان vpn و تانلینک  و… استفاده نشود موردی برای پرداخت و دریافت سرور ها وجود ندارد.

امکان خرید مدت دار است؟

بله در صورتی که بصورت 3/6/12 ماهه خرید نمایید میتوانید از تخفیف های میلیون تومانی استفاده کنید و همینطور هزینه راه اندازی حذف میگردد.

امکان درخاست کارت گرافیک نیز وجود دارید؟ برای سرور گیم.

بله با توجه به هدف استفاده میتوایند در پشتیبانی تیکتی باز کنید و با عنوان نصب کارت گرافیک برای سرور گیم درخاست تحویل سرور با کارت گرافیک را نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.