نویسنده: fema co
9 می 2021
2 1,046
تغییر لیست مخازن اوبونتو

تغییر لیست مخازن اوبونتو

تغییر لیست مخازن اوبونتو کارردهای بسیاری دارد که از جمله موارد سرعت بالاتر نسبت به سرور اصلی اوبونتو و … میباشد که در این مقاله به آن میپردایم.

 

مخزن های لینوکس

 

در لینوکس ما مخزن هایی داریم که داده های بسیاری در آن قرار دارد که به هر کدام از آنها repository میگویند.این repository ها در لینوکس منبع یا مرجعی برای آپدیت ها و نصب نرم افزار های مختلف میباشد.

این مخزن ها کپی شده از سورس اصلی یعنی اوبونتو میباشد بدین صورت که توسط دستورات سینک بصورت لحظه ای دیتا و آپدیت ها فراخوانی میشوند و در سرور های اصلی که به آنها آینه یا mirror میگویند ذخیره می شوند.

 

میرور لینک اوبونتو

نحوه کار آینه یا mirror بدین گونه میباشد که دیتا که شامل نرم افزار ها , آپدیت ها , پچ های امنیتی و … میشود از سرور های اصلی اوبونتو دانلود میشود با استفاده از دستوران آرسینک بدون دخالت انسان و هرگونه دستکاری در سرور های ما ذخیره میشود, در صورتی که لیست این مخازن را که آموزش آن را قرار میدهیم آپدیت کنید به نزدیکترین سرور موجود به سرور شما ,core اصلی آینه را تغییر داده اید. مانند تصویر زیر:

تغییر لیست مخازن اوبونتو

تغییر لیست مخازن اوبونتو

 

مزایا استفاده از میرور فاماسرور

تفاوت استفاده از میرور فاما سرور برای سرور های داخلی بشرح زیر است:

 

۱-نیم بها بودن آیپی

۲- سرعت بالاتر نسبت به میرور های خارج از کشور

۳- پایداری بالاتر نسبت به لینک های اصلی

۴- استفاده از پهنای باند داخلی

 

موارد بالا باعث میشوند که سرور های شما یا کلاینت های شما بجای دانلود از سرور اصلی اوبونتو که ممکن است در آمریکا باشد یا … در شرایطی خاص که اختلال اینترنت حاکم است مختل شود و یا با سرعتی خیلی پایین دانلود را انجام دهد.

فرض کنید برای نصب یک آپدیت یا نرم افزار نیار به دانلود ۱۵ گیگ دیتا روی سرور داشته باشید که با محدود شدن لینک های خارجی ممکن است با سرعت کیلوبایتی این حجم را دانلود کنید در صورتی که با میرور های داخلی با سرعت پهنای باند ۱۰ گیگابایت میتوانید در چند ثانیه این حجم را دانلود و استفاده کنید.

 

تغییر لیست مخازن اوبونتو

برای تغییر لیست مخازن اوبونتو مراحل زیر را انجام دهید:

۱- با استفاده از ویرایشگر nano فایل sources.list را ویرایش کنید:

(نکته در صورتی که ویرایشگر nano در سرور نصب نیست میتوایند از ویرایشگر vi استفاده کنید که آموزش کار با ویرایشگر vi منبع شما میباشد.)

sudo nano /etc/apt/sources.list

 

۲-سپس به آدرس میرور اوبونتو فاما سرور مراجعه کرده و نسخه مربوطه را پیدا کنید:

https://mirror.famaserver.com

 

تغییر لیست مخازن اوبونتو

تغییر لیست مخازن اوبونتو

۳- سپس آدرس های کپی شده از میرور فاما سرور را جایگزین آدرس های زیر میکنیم(نکته میتوانید لینک های جدید را بالای لینکهای پیشفرض قرار دهید تا از هر دو استفاده شود.)

سپس با فشردن کلید Ctrl+y و تایپ کلید y بنشانه تایید فایل را ذخیره میکنیم.

۴ – و در انتها با دستور زیر چک میکنیم که آیا مخزن ها بدرستی کار میکنند یا خیر.

میرور ها بدرستی تغییر کردند و به دلیل اینکه ما لینک های مخزن جدید را جایگزاری نکردیم و د رکنار میرور های قبلی در حال استفاده است از هر دو مخزن اصلی و مخزن جدید استفاده میشود.

 

موفق باشید- فاماسرور

 

اشتراک گذاری

    • سلام و عرض ادب
      ممنون بابت اطلاع
      دامنه فوق در حال جابجایی به سرور های اختصاصی و روت افرانت میباشد.
      بزودی دامنه جدید جایگزین و لود خواهد شد.

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.