نویسنده: fema co
19 فوریه 2024
0 64
آشنایی با هاست وردپرس سی پنل و کاربردهای آن

آشنایی با هاست وردپرس سی پنل و کاربردهای آن

روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید؛ اما استفاده از وردپرس راحت‌ترین و محبوب‌ترین این روش است. تهیه هاست برای وب‌سایت وردپرسی از مهم‌ترین مراحل توسعه این سایت‌ها بوده و باید اهمیت زیادی به آن داده شود.

یکی از بهترین هاست‌ها برای این کار هاست وردپرس سی پنل است. سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های هاست بوده و می‌تواند امکانات زیادی را به شما ارائه دهد. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر این هاست را با هم بررسی کنیم.

معرفی هاست وردپرس سی پنل

یکی از بهترین هاست‌هایی که می‌توانید برای وب‌سایت وردپرسی خود از آن استفاده کنید هاست سی پنل است. هاست وردپرس سی پنل هاستی است که برای وردپرس بهینه شده و از کنترل پنل سی پنل استفاده می‌کند. بهینه‌شدن برای وردپرس یعنی بهره‌گیری از اسکریپت‌های آماده برای راه‌اندازی سریع‌تر سایت و بهینه بودن سرعت و پهنای باند آن برای این CMS محبوب. می‌توانید با هزینه‌ای مناسب این هاست را تهیه و برای سایت‌های وردپرسی معمولی و نیمه‌حرفه‌ای خود از آن استفاده کنید.

کنترل پنل سی پنل چیست؟

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم هاست وردپرس سی پنل به‌جای استفاده از کنترل پنل‌های ساده یا معمولی از محبوب‌ترین کنترل پنل یعنی سی پنل استفاده می‌کند. cPanel کنترل پنلی است که رایگان نبوده و امکاناتی عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

رابط کاربری حرفه‌ای، سرعت بالا، گزینه‌های مناسب و… از مهم‌ترین امکانات این کنترل پنل هستند. در این کنترل پنل امکان تنظیم DNSها و حتی کنترل اکانت‌های FTP را نیز خواهید داشت. از طرف دیگر حجم این کنترل پنل کم بوده و فضای بسیار کمی از هاست شما را اشغال می‌کند.

مزایای هاست وردپرس سی پنل

نکته‌ای مهم که باید دررابطه‌با هاست وردپرس سی پنل بدانید این است که استفاده از این هاست مزایایی عالی دارد. هاست‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید برای راه‌اندازی وردپرس از آن‌ها استفاده کنید. هزینه این هاست‌ها معمولاً بالا بوده و برای وردپرس نیز بهینه نشده‌اند.

از طرف دیگر در کنار هزینه تهیه این هاست‌ها باید هزینه‌ای برای یک کنترل پنل پرداخت کرده و تنظیمات آن را خودتان به شخص انجام دهید؛ اما هاست وردپرس سی پنل این‌گونه نیست. از مهم‌ترین مزایایی که هاست وردپرس سی پنل دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. عدم نیاز به دانلود و نصب وردپرس

یکی از مزیت‌های مهمی که هاست وردپرسی سی پنل به شما ارائه می‌دهد این است که پس از تهیه این هاست نیازی به دانلود و نصب وردپرس ندارید. برای استفاده از وردپرس جهت طراحی سایت باید آن را به‌صورت رایگان از وب‌سایت رسمی وردپرس دانلود کرده و پس از طی‌کردن مراحلی آن را نصب کنید.

با تهیه هاست وردپرس سی پنل نیازمند این عمل نیز نخواهید بود. شرکت‌های ارائه‌دهنده آخرین نسخه وردپرس را درون این هاست نصب و پیکربندی کرده‌اند تا شما به‌راحتی و سرعت بالا قادر به استفاده از آن باشید.

2. عدم نیاز به دانلود و نصب سی پنل

مزیتی دیگر که با تهیه هاست وردپرس سی پنل از آن بهره می‌برید عدم نیاز به دانلود و نصب کنترل پنل سی پنل است. همان‌طور که می‌دانید کنترل پنل سی پنل یک کنترل پنل رایگان نبوده و برای تهیه آن باید هزینه‌ای را بپردازید.

اما درصورتی‌که هاست وردپرس سی پنل را تهیه کنید، سی پنل به طور پیش‌فرض درون آن نصب بوده و نیازمند خرید این کنترل پنل نخواهید بود. این سیستم مدیریت هاست به‌صورت رایگان برای شما نصب و راه‌اندازی می‌شود تا پس از تهیه به‌سرعت طراحی و ساخت سایت مدنظر خود را آغاز کنید.

3. بهره‌گیری از رابط کاربری ساده

یکی از ویژگی‌ها و مزایای عالی که در هاست وردپرس سی پنل مشاهده می‌شود این است که این هاست فوق‌العاده از رابط کاربری ساده و حرفه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید به‌راحتی از این هاست استفاده کنید؛ بدون اینکه دانش و تجربه پیشین از کار با هاست داشته باشید.

دلیل این موضوع استفاده از کنترل پنل cPanel است. این سیستم مدیریت هاست توسط بهترین توسعه‌دهندگان تولید شده و در طراحی آن از المان‌های ساده بهره برده‌اند. همین امر هم کار با هاست را راحت‌تر کرده است.

4. حجم بهینه

مهم‌ترین ویژگی که موجب شده افراد زیادی از هاست وردپرس سی پنل استفاده کنند این است که این هاست فوق‌العاده فضای ذخیره‌سازی زیادی داشته و حجم بسیار کمی از آن نیز اشغال شده است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هاست سی پنل فضای زیادی از حافظه را اشغال می‌کند.

باید گفت که این سیستم مدیریت هاست تنها 20 گیگابایت از حجم هاست را اشغال کرده و تنها به 512 مگابایت رم برای پردازش نیاز دارد. این کنترل پنل از کم‌حجم‌ترین و سریع‌ترین پنل‌ها برای مدیریت هاست است که به بهینه‌ترین شکل ممکن تولید شده است.

5. قابلیت‌های فوق‌العاده

دیگر ویژگی که می‌توان آن را از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای هاست وردپرس سی پنل دانست این است که این هاست از قابلیت‌های فوق‌العاده بهره می‌برد. تمامی این قابلیت‌ها به دلیل وجود کنترل پنل cPanel بوده و باعث شده تا تمامی کاربران بتوانند به‌راحتی به وب‌سایت‌هایشان دسترسی داشته باشند.

از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به قابلیت ساخت انواع پایگاه‌های داده، قابلیت ساخت ایمیل، کنترل فضای ذخیره‌سازی، کنترل دامنه و… اشاره کرد. از طرف دیگر این مدیر هاست می‌تواند امنیت را نیز برای شما برقرار کند.

6. امنیت بالا

امنیت از مهم‌ترین معیارهایی است که برای هر سایتی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از هاست‌های ایمن، امنیت سایت خود را بیشتر کرده و آن را در برابر حملات هکرها یا اسپمرها مقاوم کنید. هاست وردپرس سی پنل از ایمن‌ترین هاست‌هایی است که وجود دارد.

امنیت بالایی که در این هاست وجود دارد را مدیون وجود سی پنل هستیم. این کنترل پنل توسط بهترین توسعه‌دهندگان سیستم‌های ایمنی به‌روز شده و در برابر بسیاری از حملات و حفره‌های امنیتی بیشترین مقاومت را از خود نشان می‌دهد.

7. انعطاف‌پذیر

از دیگر ویژگی‌های عالی که در هاست وردپرس سی پنل وجود دارد انعطاف‌پذیری بالای این هاست است. شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات مختلف پیکربندی سایت را انجام داده و نگران به مشکل خوردن آن نباشید.

از طرف دیگر این سیستم مدیریت هاست می‌تواند امکاناتی عالی برای انتقال سایت به سروری دیگر را ممکن سازد. این کار شاید با کنترل پنل‌ها یا هاست‌های دیگر دشوار و زمان بر باشد؛ اما با استفاده از سی پنل این مشکل حل شده و در کمترین زمان ممکن قابل‌اجرا خواهد بود.

8. سازگاری فوق‌العاده با مرورگرهای گوناگون

اما آخرین مزیتی که می‌خواهیم از میان مهم‌ترین مزایای هاست وردپرس سی پنل به آن اشاره کنیم سازگاری فوق‌العاده این هاست با مرورگرهای مختلف است. یکی از مشکلاتی که اکثر کنترل پنل‌ها دارند این است که با برخی از مرورگرها مشکل داشته و نمی‌توانند به‌راحتی در آن عمل کنند؛ اما در سی پنل از مشکل معنایی ندارد. شما می‌توانید با کمک مرورگرهای گوناگونی مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، سافاری، اپرا و حتی اینترنت اکسپلورر نیز با cPanel کارکرده و هیچ مشکلی را نیز تجربه نکنید.

نکاتی برای خرید هاست وردپرس سی پنل

شاید با خودتان فکر کنید که خرید یک هاست برای وب‌سایت وردپرسی کار راحتی است. درست است که هاست وردپرس سی پنل به بهترین شکل برای سایت شما بهینه شده و هزینه کمی نیز برای تهیه دارد؛ اما هنگام خرید این هاست باید معیارهای مهمی را بررسی کنید تا از عملکرد و کارایی درست هاست خود مطمئن شوید. از مهم‌ترین این معیارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر

از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید و تهیه هاست وردپرس سی پنل به آن اهمیت زیادی دهید موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر است. همان‌طور که می‌دانید هاست روی یک سرور اشتراکی قرار داشته و سرور نیز جزوی از یک دیتاسنتر بزرگ و عظیم است. برای تجربه بهترین سرعت انتقال شبکه، باید نزدیک‌ترین هاست به محل زندگی خود و کاربران سایت انتخاب کنید.

این امر باعث شده تا هاست‌های ایران بهترین انتخاب برای این کار باشند. اگر هم کاربران شما خارج از کشور قرار دارند می‌توانید از هاست‌های اروپا برای این کار بهره ببرید. قدرت و سرعت پردازش سخت‌افزاری به مشخصات سرور مربوط است؛ اما سرعت انتقال داده‌ها با موقعیت و لوکیشن دیتاسنتر ارتباط دارد.

پشتیبان‌گیری

مهم‌ترین معیاری که باید برای خرید یک هاست برای وردپرس در نظر بگیرید ویژگی پشتیبان‌گیری است. این ویژگی به شرکت ارائه‌دهنده مربوط بوده و می‌تواند نیازهای شما را به طور کامل پوشش دهد. زمانی که به سروری حمله می‌شود، امکان ازدست‌رفتن داده‌های آن بسیار زیاد خواهد بود. در صورت پاک‌شدن داده‌ها، می‌توانید از داده‌های پشتیبان استفاده کنید. معمولاً همه شرکت‌های معتبر هفته‌ای یک‌بار از داده‌های هاست بک‌آپ می‌گیرند تا امنیت داده‌های شما را به طور کامل حفظ کنند.

نوع هاست

در آخر نیز باید به نوع هاست توجه کنید. شاید با خودتان فکر کنید که هاست وردپرس سی پنل تنها در یک نوع وجود دارد؛ اما این‌گونه نیست. به‌طورکلی هاست‌ها از انواع متنوعی مانند هاست‌های اشتراکی، هاست‌های اختصاصی، هاست ابری، هاست مدیریت شده و هاست مجازی تشکیل شده‌اند.

هر کدام از این هاست‌ها هزینه‌ای متفاوت برای تهیه داشته و امکانات خاص خود را به شما ارائه می‌دهند. پس باید توجه داشته باشید که حتماً نسبت به نیاز خود یک هاست مناسب و قوی انتخاب کنید.

سخن پایانی

مهم‌ترین کاری که باید برای راه‌اندازی وب‌سایت وردپرسی انجام دهید تهیه یک سرور یا هاست مناسب است. سرورهای بسیار زیادی برای این کار وجود دارند که از بهترین آن‌ها می‌توان به هاست وردپرس سی پنل اشاره کرد.

این نوع هاست وردپرسی از کنترل پنل cPanel استفاده کرده و برای راه‌اندازی سایت‌های وردپرسی به بهترین شکل بهینه شده است. در این مقاله از تیم فاماسرور مهم‌ترین نکات و مزایای که برای استفاده از این هاست وجود دارد را با هم بررسی کردیم. امیدواریم که تمامی سوالات شما را نیز پاسخ داده باشیم.

اشتراک گذاری

آیا کنترل پنل سی پنل رایگان است؟

باید گفت که کنترل پنل cPanel رایگان نبوده و باید برای تهیه آن هزینه‌ای بپردازید؛ اما شرکت‌هایی مانند فاماسرور این کنترل پنل را به‌صورت رایگان در کنار هاست‌های خود به شما ارائه می‌دهند.

حساب کاربری سی پنل به‌صورت اختصاصی است یا اشتراکی؟

سوالی که بسیاری از کاربران از ما می‌پرسند این است که حساب کاربری سی پنل به‌صورت اشتراکی ارائه می‌شود یا اختصاصی؟ پاسخ سوال این است که حساب این کنترل پنل به‌صورت اختصاصی برای هاست شما ارائه شده و فرد دیگری به آن دسترسی ندارد.

مهم‌ترین مزیت هاست سی پنل چیست؟

از مهم‌ترین مزایایی که با تهیه هاست وردپرس سی پنل نصیب شما می‌شود می‌توان به‌سرعت بالا و سادگی استفاده، امنیت و قابلیت‌های فراوان در این کنترل پنل اشاره کرد.

منابع:

famaserver.com

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.