نویسنده: fema co
16 ژانویه 2024
0 87
آموزش اتصال به سرور فاماسرور از طریق VNC

آموزش اتصال به سرور فاماسرور از طریق VNC

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف به‌راحتی وب سرور خود را کنترل کنید. ابزارهایی وجود دارند که استفاده از آن‌ها ممکن است بر اساس پروتکل‌های مختلفی انجام شود. به طور مثال پروتکل RDP که در سیستم‌عامل‌های مایکروسافت به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد، پروتکلی است که با استفاده از آی پی سیستم به آن متصل شده و می‌تواند امکان کنترل سیستم را به شما بدهد.

اما اگر سیستم شما از پروتکل‌های RDP و SSH پشتیبانی نمی‌کند، چگونه می‌توان به سرور متصل شد و آن را کنترل کرد؟ در صورتی که می‌خواهید با استفاده از اینترفیس گرافیکی ویندوز، سرور خود را کنترل کنید، می‌توانید از پلتفرم VNC استفاده کنید. این پلتفرم مبتنی بر پیکسل بوده و کاربردهای مختلف و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر از شرکت فاماسرور، سرورهایی را خریداری کردید و می‌خواهید به کمک VNC آن‌ها را کنترل کنید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مقاله آموزشی ما را همراهی کنید تا مراحل اتصال به سرور با استفاده از VNC را با هم بررسی کرده و نکاتی را برای این کار به شما بیان کنیم.

در فاماسرور کلیه سرویس های : سرور مجازی , سرور اختصاصی , سرور بیگ بلوباتن , سرور ترید , سرور مجازی هلند و … قابلیت اتصال با VNC را دارند .

آشنایی با ابزار VNC

برای این که بتوانیم راحت‌تر و دقیق‌تر مراحل اتصال به سرور با استفاده از VNC را با هم بررسی کنیم، بهتر است با این ابزار آشنایی پیدا کنیم. ابزار VNC یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین ابزارآلاتی است که می‌توانید برای اتصال به کامپیوترها و سرورهای راه دور از آن استفاده کنید. VNC مخفف virtual Network Copmuting است که به معنای رایانش مجازی شبکه است.

در صورتی که با استفاده از این ابزار به سرور یا کامپیوتر راه دور متصل شوید، می‌توانید به‌راحتی رایانش آن را کنترل کرده و از طریق رابط گرافیکی نیز وضعیت را مشاهده کنید. این کار با استفاده از ابزارهای خاص خود انجام‌گرفته و سرعت مناسبی نیز دارد؛ البته این سرعت به‌سرعت اینترنت شبکه شما یا شبکه اینترنت داخلی نیز بستگی دارد.

اما سوالی که به وجود میاید این است که در چه زمان‌هایی باید از VNC استفاده کرد؟ در زمان‌هایی که سیستم به مشکل خورده و فرد نمی‌تواند مشکل سیستم خود را رفع کند، یک متخصص کامپیوتر با استفاده از این پلتفرم به سیستم آن متصل شده و مشکل را برطرف می‌کند. این عملکرد برای کنترل سرورها نیز کاربردی است.

نکته: اتصال با vnc به سرور ها از 2 روش انجام میشود که اول بصورت میزبانی شده در فاماسرور میباشد و روش دوم بصورت نرم افزاری و خارج از شبکه فامما سرور است که لازمه آن داشتن نرم افزار vnc و اطلاعات اتصال به سرویستان میباشد. برای دانلود نرم افزار vnc میتوانید از گوگل استفاده کنید.

کاربردهای VNC

نکته مهمی که باید دررابطه‌با VNC بدانید این است که این پلتفرم چه کاربردهایی دارد. از مهم‌ترین کاربردهایی که با استفاده از VNC نصیب شما می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) استفاده برای مقاصد آموزشی

2) بهره‌گیری برای رفع مشکلات در سیستم ادارات دولتی

3) استفاده برای کنترل سرورهای راه دور به‌صورت گرافیکی

4) رفع اشکال دانش‌آموزان در سیستم کامپیوتر

و…

اتصال به سرور با استفاده از ابزار VNC

اگر می‌خواهید با استفاده از ابزار VNC به سرور متصل شوید، باید مراحلی را برای این کار انجام دهید. در صورتی که از شرکت فاماسرور، سروری را تهیه کرده باشید، این کار برای شما راحت‌تر نیز خواهد شد. شرکت فاماسرور از بهترین پنل مدیریت سرورها بهره می‌برد که با کمک آن قابلیت کنترل و تنظیم‌کردن سرور به‌راحتی برای شما ایجاد می‌شود. مراحلی که باید برای اتصال به سرور با استفاده از VNC طی کنید عبارت‌اند از:

1) در صورتی که از شرکت فاماسرور، سروری را تهیه کرده باشید، ابزار VNC به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است.

2) برای اتصال تنها کافی است با واردکردن نام کاربری و رمز، وارد پنل مدیریت سرور خود شوید.

3) سپس از منوی سمت راست صفحه روی سرویس ها و سپس سرویس های من کلیک کنید.

اتصال به سرور با استفاده از ابزار VNC

4) در این قسمت لیست سرویس های فعال به شما نمایش داده خواهد شد.

5) روی سرور مدنظر خود رفته و از میان گزینه‌هایی که در بخش امکانات قرار گرفته‌اند روی VNC  کلیک کنید.

آموزش اتصال به سرور فاماسرور از طریق VNC

6) سپس روی HTML 5 کلیک کنید.

آموزش اتصال به سرور فاماسرور از طریق VNC

و در آخر به کنسول سرور خود توسط نرم افزار vnc وارد میشوید.

سخن پایانی

ابزار VNC یک پلتفرم کاربردی و مهم است که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی به سرور راه دور خود متصل شده و آن را به‌صورت گرافیکی کنترل کنید. زمانی که صحبت از کنترل سرور میاید، افراد اتصال کابل‌های شبکه مختلف یا کدهای شل را تصور می‌کنند.

اما راحت‌ترین روشی که برای کنترل سرورهای مختلف در اختیار مشتریان فاماسرور قرار گرفته است، استفاده از VNC است. شما می‌توانید با استفاده از VNC با یک کلیک به سرور خود متصل شده و دسکتاپ آن را به‌صورت گرافیکی و با رابط کاربری اصلی ویندوز کنترل کنید. در مقاله آموزشی امروز مراحلی که برای این کار وجود داشت را با هم بررسی کردیم.

 

اشتراک گذاری

VNC چیست؟

VNC مخفف Virtual Network Computing است که به‌عنوان پلتفرم محبوب برای اتصال به کامپیوتر و سرورهای راه دور شناخته می‌شود.

VNC چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای مختلفی برای VNC وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کنترل و عیب‌یابی سرور، استفاده برای اهداف آموزشی، عیب‌یابی سیستم‌های اداری کارکنان و… اشاره کرد.

در کدام یک از سرورهای فاماسرور ابزار VNC ارائه شده است؟

در تمامی سرورهایی که از شرکت فاماسرور تهیه می‌کنید، قابلیت VNC پیاده‌سازی شده و تنها با یک کلیک برای شما عزیزان قابل‌استفاده است.

منابع:

فاماسرور

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.