نویسنده: fema co
31 ژانویه 2024
0 116
آموزش نصب راند کیوب (Roundcube)

آموزش نصب راند کیوب (Roundcube)

یکی از محبوب‌ترین ابزارآلاتی که در سرورهای مختلف ابری و فیزیکی از آن استفاده می‌شود، ابزار میل سرور یا mail server است. میل سرور در واقع سروری است که می‌توانید روی آن ایمیل دریافت کرده و با استفاده از آن به اشخاص مختلف ایمیل ارسال کنید.

هر کدام از میل سرورها وب میل یا همان Web mail مخصوص خود را دارند. به طور مثال gmail یکی از محبوب‌ترین میل سرورهایی است که وب میل اختصاصی خود استفاده می‌کند. شما می‌توانید با خریدهاست یا سرور اختصاصی برای خود، روی آن وب میل دلخواه خود را نصب‌کرده و از سرور به‌عنوان منبعی برای ایمیل‌های دریافتی و ارسالی استفاده کنید.

یکی از محبوب‌ترین وب میل‌های رایگان و متن‌باز، راند کیوب یا Round Cube است. این وب میل نصب بسیار راحتی داشته و استفاده از آن نیز راحت و ساده است. همراه ما باشید تا در این مقاله آموزشی نصب و تنظیم‌کردن راند کیوب را با هم بررسی کنیم.

مراحل نصب راند کیوب

شاید با خودتان فکر کنید مراحل نصب وب میل راند کیوب بسیار سخت و زمان بر است؛ اما باید گفت که این کار بسیار ساده بوده و در چندین مرحله کوتاه انجام می‌شود. در اولین مرحله باید از طریق نشانی زیر آخرین نسخه راند کیوب را دانلود کنید:

http://roundcube.net/download

در این آدرس نسخه کامل یا Complete را دانلود کنید و در مسیر مدنظر از بخش مدیریت فایل هاست خود قرار دهید. سپس فایل را اکسترکت کرده و به مرحله بعدی بروید. پس از استخراج باید سطح دسترسی فایل‌ها و پوشه‌های استخراج شده را اصلاح کنید تا عملیات نصب با مشکل مواجه نشود.

در مرورگر خود به نشانی زیر بروید:

https://url-to-roundcube/installer

سپس طبق تصویر زیر در اولین مرحله روی کلید next ضربه کنید.

مراحل نصب راند کیوب

تنظیمات راند کیوب

در دومین مرحله از نصب راند کیوب باید کلیه تنظیمات این وب میل را انجام دهیم. برای این کار ابتدا لازم است که به بخش مدیریت دیتابیس هاست رفته و اقدام به ایجاد یک دیتابیس کنید. سپس در بخش مربوط به دیتابیس مراحل نصب راند کیوب مطابق تصویر زیر نام دیتابیس، نام کاربری و کلمه عبور آن را وارد کرده و در پایین پیشوند پایگاه‌داده را وارد کنید.

مراحل نصب راند کیوب

سپس در قسمت انتهایی صفحه مطابق تصویر زیر روی دکمه UPDATE CONFIG کلیک کرده و بعد روی  CONTINUE ضربه بزنید تا تنظیمات به پایان برسد.

آموزش نصب راند کیوب (Roundcube)

آموزش نصب راند کیوب (Roundcube)

در مرحله بعدی، تنظیمات درحالت پیش‌فرض قرار داده شده‌اند. درصورتی‌که نیاز به پیکربندی مشخصه‌هایی مانند مسیر پیش‌فرض ذخیره ثبت رویدادها یا پورت‌های اتصال یا مواردی این‌چنینی داشتید، این وب میل دست شما را برای تغییر تنظیمات باز گذاشته است. پس از انجام تنظیمات مختل، به صفحه تست وارد شده و در صورت صحیح بودن تنظیمات می‌توانید اقدام به ارسال ایمیل کنید.

در صورت مشاهده مشکل از بالای صفحه مدنظر گزینه Create Config را انتخاب کنید تا مجدد صفحه تنظیمات برای شما نمایش داده شود. این نکته را به یاد داشته باشید که حتماً پس از پایان‌یافتن مراحل نصب فایل installer را از هاست یا سرور خود پاک کنید تا مشکلات امنیتی سرور شما را تهدید نکند.

درصورتی‌که فایل نصبی روی سرور وجود داشته باشد، علاوه بر اشغال فضای اضافی از سرور امکان دارد که برخی از سو استفاده‌گران با دسترسی به این فایل تنظیمات وب میل شما را تغییر داده و به محتوای آن دسترسی پیدا کنند.

سخن پایانی

وب میل یا همان Web Mail یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که روی هر هاست یا سروری نصب می‌شود. زمانی که وب میل را راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید با استفاده از هاست یا سرور اختصاصی خود به‌راحتی به افراد مختلف ایمیل فرستاده و از آن‌ها ایمیل‌هایی را دریافت کنید.

این ابزار برای سرورهایی که متعلق به سایت‌های فروشگاهی یا شرکتی هستند مناسب بوده و اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد. وب میل راند کیوب یکی از وب میل‌های سریع و محبوب است که به‌صورت رایگان و متن‌باز ارائه شده است. در این مقاله مراحل نصب و تنظیم‌کردن این ابزار را با هم فراگرفتیم تا آشنایی شما با این وب میل بیشتر شود.

اشتراک گذاری

راند کیوب چیست؟

راند کیوب یا همان Round Cube یک وب میل محبوب است که به‌صورت رایگان ارائه شده و سورس کد آن به‌صورت متن‌باز است؛ یعنی توسط بهترین توسعه‌دهندگان دنیا به‌روز می‌شود.

چگونه راند کیوب را نصب کنیم؟

اگر می‌خواهید وب میل راند کیوب را روی سرور یا هاست خود نصب کنید این کار مراحل ساده‌ای داشته و در چندین مرحله به‌سرعت انجام می‌شود.

تنظیمات راند کیوب به چه شکل است؟

تنظیمات راند کیوب بسیار ساده است. تنها کافی است به بخش کانفیگ این وب میل رفته و به‌راحتی تنظیمات آن را در صورت نیاز تغییر دهید.

منابع:

فاماسرور

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.