نویسنده: fema co
31 ژانویه 2024
0 97
بارگذاری دیتابیس‌های بزرگ و حجیم در سرویس میزبانی ابری

بارگذاری دیتابیس‌های بزرگ و حجیم در سرویس میزبانی ابری

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که دررابطه‌با سرورهای ابری وجود دارد این است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، منابع سخت‌افزاری مختلفی را داشته باشید. در واقع میزبانی ابری یا همان رایانش ابری بدین شکل است که سخت‌افزارهای مختلف از چندین سرور را در اختیار می‌گیرد؛ همین موضوع نیز باعث شده تا آپ تایم آن بسیار بالا بوده و امکان داون شدن وب‌سایت یا دیتابیس وجود نداشته باشد.

شما می‌توانید در هاست‌های ابری علاوه برقرار دادن وب‌سایت و فایل‌ها، برای قراردادن دیتابیس نیز استفاده کنید. دیتابیس‌ها منابعی بزرگ از داده‌های مختلفی هستند که به‌صورت همیشگی داده‌ها را درون خود ذخیره می‌کنند. برای این که سرویس‌های مختلف بتوانند از دیتابیس استفاده کنند، باید دیتابیس همیشه آنلاین باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که دیتابیس را روی سرور یا هاست ابری پیاده‌سازی کنید.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که آیا امکان بارگذاری دیتابیس‌های بزرگ روی هاست ابری وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله؛ شما می‌توانید از شرکت‌های مختلفی مانند فاماسرور بهترین هاست‌های ابری را تهیه کرده و سپس به کمک آن، دیتابیس مدنظر خود را آنلاین کنید. اگر می‌خواهید بدانید که نحوه بارگذاری دیتابیس بزرگ در هاست ابری به چه شکل است، می‌توانید تا انتها ما را همراهی کنید.

منظور از دیتابیس بزرگ و حجیم چیست؟

اولین نکته‌ای که باید دررابطه‌با نحوه بارگذاری دیتابیس بزرگ در هاست ابری بدانیم این است که منظور از دیتابیس‌های بزرگ چیست. همان‌طور که از نام این پایگاه‌داده مشخص است، دیتابیس‌های بزرگ منابعی از داده هستند که حجم و اندازه بسیار بزرگی دارند. این دیتابیس‌ها علاوه بر داشتن جداول مختلف، دارای روابط متنوعی نیز هستند. از طرف دیگر حجم و تعداد داده‌هایی که در این دیتابیس‌ها وجود دارد بسیار بالا بوده و همین موضوع رایانش آن را کمی دشوار می‌کند.

یکی از روش های دیگر برای ایمپورت دیتابیس های سنگین , ایمپورت دیتابیس از طریق SSH میباشد.

دیتابیس‌های بزرگ چه کاربردهایی دارند؟

سوالی که بسیاری از افراد دررابطه‌با دیتابیس‌های بزرگ و نحوه بارگذاری دیتابیس بزرگ در هاست ابری از ما می‌پرسند این است که دیتابیس‌های بزرگ چه کاربردی دارد؟ باید گفت که این دیتابیس‌ها برای شرکت‌ها و سایت‌های خدماتی و فروشگاهی عظیم بسیار مهم هستند.

شرکت‌های اطلاعاتی برای این که بتوانند داده‌های مختلف کارکنان، مشتریان، خدمات، محصولات، سفارشات، نامه‌ها و… را کنترل کنند، باید از این نوع دیتابیس‌های حجیم استفاده کنند. معمولاً ترافیکی که از این دیتابیس‌ها درخواست داده می‌کنند بسیار بالا است.

هاست ابری فاماسرور و قابلیت‌های آن برای میزبانی دیتابیس‌ها

همان‌طور که گفتیم شرکت‌های بزرگی وجود دارند که میزبانی ابری را به شما ارائه می‌دهند. فاماسرور یکی از بهترین این شرکت‌ها بوده و که با شرایطی قیمتی عالی، بهترین هاست‌های ابری را برای وب‌سایت‌های قوی و دیتابیس‌های بزرگ به شما ارائه می‌دهد.

با استفاده از هاست ابری فاماسرور، تنها به‌اندازه‌ای که از هاست و سخت‌افزار آن استفاده کرده‌اید هزینه خواهید پرداخت. از طرف دیگر به دلیل بهره‌گیری این هاست‌ها از رایانش ابری، در هر لحظه‌ای می‌توانید سخت‌افزارهای سرور خود را ارتقا دهید.

SQL چیست؟

یکی از نکات بسیار مهمی که باید دررابطه‌با نحوه بارگذاری دیتابیس بزرگ در هاست ابری بدانید، مفهوم SQL است. SQL یا همان Structured Qeury Language یک ساختار و زبان برای پیاده‌سازی داده‌های مختلف در دیتابیس‌ها است. این زبان تحت استاندارد ANSI بوده و در بانک‌های اطلاعاتی مختلف مانند MSSQLS، MySql و… از آن استفاده می‌شود.

این پایگاه‌داده قابلیت این را دارد تا در حجم‌های بسیار بالا همانند Big Data، جداول مختلف را مدیریت کرده و با سرعت عالی به درخواست‌های شما پاسخ دهد. برای این که بتوانید بانک‌های اطلاعاتی sql در حجم بالا را در سرور ابری فاماسرور بارگذاری کنید، باید از اسکریپت Big Dump برای این کار بهره ببرید.

نحوه نصب اسکریپت Big Bump

نحوه بارگذاری دیتابیس بزرگ در هاست ابری به این شکل است که باید اسکریپت Big Dump را به ترتیب مراحل زیر نصب کنید:

  • آخرین نسخه از اسکریپت Big Dump را با مراجعه به این آدرس دریافت کنید.
  • https://www.ozerov.de/bigdump
  • سپس به پنل مدیریت در هاست خود مراجعه کرده و از بخش mysql manager دیتابیسی هم‌نام با پایگاه‌داده مدنظر خود ایجاد کنید.
  • در مرحله بعدی فایل php را با ویرایشگر نوتپد یا همان notepad بازکرده و به شکل زیر اطلاعات دیتابیس جدید را وارد آن کنید.
  • دیتابیس قدیمی و اسکریپت استخراج شده در اولین مرحله را در یک دایرکتوری از هاست مقصد آپلود کنید.
  • در مرورگر خود به آدرس فایل بیگ دامپ بروید. با این آدرس: http://www.yourdomain.com/your-directory/bigdump.php
  • سپس فایل دیتابیس قدیمی را از لیست انتخاب کرده و عملیات بارگذاری را شروع کنید.

تذکراتی برای بارگذاری دیتابیس

حتماً تا زمان آپلودشدن پایگاه‌داده، مرورگر را باز نگه داشته و از اتمام آپلود به‌درستی مطمئن شوید.
برای جلوگیری از مشکلات امنیتی، حتماً فایل‌های php و فایل sql.*** را از هاست خود پاک کنید.

سخن پایانی

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن دیتابیس بزرگ را برای شرکت یا سرویس خود به بهترین شکل آنلاین کنید، بهره‌گیری از میزبانی ابری یا همان رایانش ابری است. میزبانی ابری روشی است که می‌توانید به کمک آن با استفاده از سخت‌افزارهای قوی و آپ تایم بالا، به‌راحتی دیتابیس مدنظر خود را آنلاین کرده و هر زمانی که نیاز به ارتقا سخت‌افزار داشتید، این کار را انجام دهید.

هزینه استفاده از سرور ابری نیز برای این کار به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ زیرا به‌اندازه استفاده خود هزینه را می‌پردازید. در این مقاله سعی کردیم به طور دقیق نحوه بارگذاری دیتابیس بزرگ در هاست ابری فاماسرور را به شما توضیح دهیم.

اشتراک گذاری

SQL چه مفهومی دارد؟

Sql ساختاری از پایگاه‌داده است که به شکل جدولی بوده و می‌توانید با کمک آن بین جداول مختلف روابطی را ایجاد کنید. این ساختار برای پایگاه‌های داده بزرگ کاربردی است.

هاست ابری فاماسرور تا چه حجمی توانایی پوشش دیتابیس دارد؟

هاست‌های ابری فاماسرور با استفاده از جدیدترین سیستم رایانش ابری کار می‌کنند؛ به همین دلیل هیچ‌گونه محدودیتی برای بارگذاری پایگاه‌داده نداشته و هر سخت‌افزاری که نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کاربرد دیتابیس‌های بزرگ چه مواردی است؟

دیتابیس‌های بزرگ برای شرکت‌ها و سرویس‌های خدماتی بزرگ مناسب هستند. این پایگاه‌های داده سرعت بالایی داشته و از تعداد جداول و روابط زیادی نیز برخوردار هستند.

منابع:

فاماسرور

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.