نویسنده: fema co
17 مارس 2024
0 135
مزایای خرید هاست سی پنل برای سایت‌های وردپرسی

مزایای خرید هاست سی پنل برای سایت‌های وردپرسی

سایت‌های وردپرسی را می‌توان یکی از بهترین سایت‌هایی دانست که در دنیای اینترنت وجود دارند. می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را راه‌اندازی کرده و بدون هیچ نگرانی مدیریتشان را انجام دهید. برای این که بتوانید از وب‌سایت‌های وردپرسی استفاده کنید باید یک فضای میزبانی یا همان هاست برای این سایت تهیه کنید.

بهترین هاستی که برای سایت وردپرس وجود دارد هاست‌های سی پنل هستند. اینها از کنترل پنل cPanel بهره برده و برای وردپرس بهینه‌سازی شده است. همراه ما باشید تا در ادامه به طور کامل مزایای استفاده از این هاست را بررسی کنیم.

مدیریت راحت‌تر سایت با استفاده از هاست سی پنل

روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌راحتی سایت وردپرسی خود را مدیریت کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از هاست سی پنل است. هاست سی پنل نوعی هاست است که از کنترل پنل سی پنل استفاده کرده و می‌تواند به شکلی عالی شما را در مدیریت فضای میزبانی و وب سایت کمک کند.

ویژگی‌ها و مزایای زیادی در این کار وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نصب راحت وردپرس در سی پنل اشاره کرد. این کار توسط اسکریپت‌های آماده انجام‌گرفته و نیازمند تخصص نیست.

فواید cPanel برای کاربران وردپرس

شاید با خودتان بگویید که چرا باید از هاست سی پنل برای وردپرس استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که این کار فواید فراوانی دارد. این فواید شامل موارد گوناگونی هستند که باید قبل از تهیه آن‌ها را بررسی کنید. به طور مثال با استفاده از این هاست می‌توانید به‌راحتی حساب‌های ایمیل ایجاد شده را کنترل کنید.

یا از طرف دیگر می‌توانید تنظیمات امنیتی را به هاست اضافه کرده و از حمله‌های هکری جلوگیری کنید. از مهم‌ترین مزایای استفاده از هاست سی پنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب وردپرس در هاست cPanel

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از هاست سی پنل برای وردپرس این است که می‌توانید به‌راحتی در آن وردپرس را نصب کنید. نصب وردپرس به‌طورکلی کار تقریباً ساده‌ای است؛ اما این کار شاید برای افرادی که تخصصی در پایگاه‌های داده یا FTP نداشته باشند کمی سخت باشد.

به همین دلیل هاست سی پنل وردپرس دارای یک اسکریپت آماده برای نصب خودکار وردپرس است. می‌توانید وارد بخش Softaculous Apps Installer شده و با انتخاب وردپرس به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن آن را نصب کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت

از دیگر مزایایی که هاست سی پنل به شما ارائه می‌دهد این است که می‌توانید با استفاده از این هاست به‌راحتی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. بک‌آپ‌گیری یا همان تهیه نسخه پشتیبان روشی است که بهره‌گیری از آن موجب می‌شود در زمان‌هایی که سایت به مشکل می‌خورد، بتوانید از آن بهره ببرید.

به طور مثال اگر سایت دچار حمله هکری شد و تمام داده‌های آن از دست رفت، می‌توانید با کمک نسخه پشتیبان به نسخه‌های قبلی بازگشته و داده‌ها را برگردانید. این کار در سی پنل بسیار راحت بوده و به‌صورت منظم انجام خواهد شد.

نحوه تهیه بک‌آپ در سی پنل

برای این که بتوانید نسخه پشتیبان از سایت وردپرس خود تهیه کنید، باید نحوه انجام این کار در هاست سی پنل را بلد باشید. برای انجام این کار باید به آدرس cPanel > Files > Backup رفته و در بخش Backup روی قسمت Download a Full Account Backup کلیک کنید.

سپس باید مکانی که می‌خواهید فایل‌ها را در آن ذخیره کرده انتخاب کنید و در آخر هم Generate Full Backup را کلیک کنید. در کمترین زمان ممکن نسخه پشتیبان به سایت شما اضافه خواهد شد.

نحوه تهیه بک‌آپ در سی پنل

کمک سی پنل در استفاده از FTP

باید این را بدانید که سی پنل می‌تواند شما را در استفاده از FTP نیز کمک کند. اگر با FTP آشنایی ندارید باید بگوییم که FTP در واقع همان پروتکل انتقال فایل یا File Transfer Protocol است. با کمک این پروتکل می‌توانید به‌راحتی فایل‌ها را در سرور آپلود کرده یا از آن دانلود کنید.

می‌توانید با ساخت اکانت ftp در سی پنل به‌راحتی فایل‌ها را انتقال داده و بیشترین سرعت را نیز برای این کار دریافت کنید. برای مشاهده اکانت‌های FTP سی پنل باید وارد بخش FTP Accounts شوید.

استفاده از FTP

مشاهده اکانت‌های FTP در cPanel

شما می‌توانید با مشاهده اکانت‌های FTP آن‌ها را کنترل کرده و به‌راحتی اکانت‌هایی را هم اضافه کنید. می‌توانید با وارد به بخش FTP Accounts و اسکرول‌کردن به سمت پایین، حساب‌هایی که برای FTP وجود دارد را مشاهده کنید.

می‌توانید برای ایجاد یک حساب جدید به قسمت بالای صفحه رفته و اطلاعات موردنیاز را درون آن وارد کنید. توجه کنید که برای ذخیره‌سازی حساب و اطلاعات باید روی Create FTP Account کلیک کنید. می‌توانید در این قسمت اجازه ساخت یا مشاهده اکانت‌های FTP را تنها برای مدیران و یا خودتان محدود کنید.

مدیریت حساب‌های ایمیل

کاربرد دیگری که با تهیه هاست سی پنل نصیب شما می‌شود استفاده از این هاست برای ساخت حساب‌های ایمیل است. به کمک حساب ایمیل می‌توانید ایمیل‌هایی را از طریق‌هاست مدنظر خود دریافت کرده و آن‌ها را ذخیره کنید.

برای این کار می‌توانید به بخش ایمیل‌هاست مراجعه کرده و روی گزینه Email Account کلیک کنید. در این قسمت لیستی از حساب‌ها به شما ارائه داده می‌شود که می‌توانید هر کدام را مدیریت کرده و ایمیل‌های دریافتی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی گزینه Create حساب‌های جدیدی هم باز کنید.

 

حفظ پایگاه‌داده MySQL در وردپرس

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در سایت‌های مختلف علی‌الخصوص سایت‌های وردپرسی وجود دارد بخش پایگاه‌داده است. مدیریت پایگاه‌داده بسیار مهم بوده و باید آن را بادقت فراوانی انجام دهید. برای این که بتوانید داده‌ها را به شکلی ایمن و بهینه ذخیره‌سازی کنید، می‌توانید در هاست سی پنل از پایگاه‌داده MySQL استفاده کنید. این پایگاه‌داده با استفاده از phpMyAdmin مدیریت می‌شود. می‌توانید از این ابزار برای حذف داده‌های بدون استفاده هم کمک بگیرید تا سرعت و فضای هاست را بهینه‌تر کنید.

حفظ پایگاه‌داده MySQL در وردپرس

افزایش امنیت سایت

به‌طورکلی نمی‌توان تغییرات زیادی در سیستم امنیتی هاست‌ها ایجاد کرد؛ زیرا این امر وظیفه سرور اصلی بوده و توسط مدیر سرور انجام می‌گیرد. اما باز هم کنترل پنل cPanel آپشن‌های امنیتی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در هاست سی پنل می‌توانید با تغییر این گزینه‌ها به‌راحتی امنیت سرور را بیشتر کرده یا برای احراز هویت روش‌های مختلفی قرار دهید. به طور مثال می‌توانید با فعال‌سازی 2FA یا Two Factor Authentication، احراز هویت دوعاملی داشته و نگذارید به‌راحتی هکرها وارد پنل وردپرس شوند.

آیا وب سایت وردپرسی شما به سی پنل نیاز دارد؟

سوالی که بسیاری از افراد دررابطه‌با هاست سی پنل از ما می‌پرسند این است که آیا وب سایت ما به هاست سی پنل نیاز دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که این موضوع کاملاً به خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید با بررسی مزایای استفاده از سی پنل و ویژگی‌های آن، نسبت به نیازهایی که دارید این کنترل پنل یا نمونه‌های دیگر را انتخاب کنید. پیشنهاد ما استفاده از این هاست است؛ زیرا سی پنل در سال‌های اخیر محبوب‌ترین کنترل پنل‌هاست بوده و امنیت و سرعت بالایی را به شما ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از میزبانی سی پنل

در بخش‌های قبلی این مقاله آموزشی فوایدی که برای استفاده از هاست سی پنل وجود داشت را با هم بررسی کردیم. حال بهتر است مزایای کلی این کنترل پنل را به شما ارائه دهیم تا آشنایی شما بارها بیشتر شود. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب وردپرس با سرعت بالا تنها با یک کلیک
  • آسانی در ایجاد نسخه پشتیبان از سایت
  • دسترسی کامل و حرفه‌ای به FTP
  • قابلیت مدیریت حساب‌های ایمیل
  • مدیریت و بهینه‌سازی پایگاه داد MySQL
  • ارتقا سطح امنیتی هاست و سایت

بهترین هاست سی پنل را از کجا بخریم؟

نکته بسیار مهمی که باید برای تهیه هاست سی پنل وردپرسی بررسی کنید این است که اصلاً این هاست را از کجا تهیه کنیم؟ شرکت‌های مختلفی در ایران وجود دارند که خدمات این هاست‌ها را به شما ارائه می‌دهند. یکی از بهترین آن‌ها تیم فاماسرور است.

 شرکت فاماسرور که یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌ها در زمینه هاستینگ و سرورها است، خدمات مختلفی را در زمینه میزبانی سایت‌های مختلف به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید با کمترین تعرفه‌ها بهترین هاست سی پنل را انتخاب کرده و برای سایت وردپرسی خود تهیه کنید.

برای تهیه هاست سی پنل میتوانید به لینک هاست لینوکس و هاست وردپرس مراجعه نمایید.

سخن پایانی

بهترین هاستی که می‌توانید برای راه‌اندازی وب سایت وردپرسی خود از آن استفاده کنید هاست سی پنل است. همان‌طورر که از نام این هاست مشخص است، کنترل پنل آن سی پنل بوده و قدرت بالایی در مدیریت دارد. سی پنل از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها و سیستم‌های مدیریت هاست است.

بهره‌گیری از سی پنل موجب می‌شود تا بتوانید مزایایی عالی دریافت کنید. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به سرعت بالا در راه‌اندازی سایت و مدیریت آسان آن اشاره کرد. در این مقاله از فاماسرور نکات و مزایای مهمی که برای هاست سی پنل وجود داشت را با هم بررسی کردیم.

 

 

اشتراک گذاری

سی پنل چیست؟

cPanel یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت هاست است. به کمک سی پنل می‌توانید هاست خود را کنترل کرده و امنیت آن را بالا ببرید.

چه مزایایی در cPanel وجود دارد؟

مزایای مختلفی برای استفاده از سی پنل وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی سریع وردپرس تنها با چند کلیک اشاره کرد.

چرا باید از سی پنل در هاست وردپرس استفاده کنیم؟

دلیل استفاده از هاست سی پنل این است که این هاست برای وردپرس بهینه شده و از اسکریپت‌های آماده نصب و بهینه‌سازی سایت بهره می‌برد.

منابع:

فاماسرور

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.