نویسنده: fema co
19 فوریه 2024
0 80
مهم‌ترین مزایای سرور مجازی لینوکس

مهم‌ترین مزایای سرور مجازی لینوکس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با سرورها بدانید, این است که انواع گوناگونی از آن‌ها وجود دارد. از سرورهای اختصاصی گرفته تا سرورهای مجازی و… . می‌توانید با تهیه سرورهای مجازی سیستم‌عامل‌های گوناگونی را روی آن‌ها نصب کنید. یکی از محبوب‌ترین این سرورها، VPS  لینوکس است.

سرور مجازی لینوکس یکی از کاربردی‌ترین نوع‌های سرور بوده و مزایایی عالی در خود جای‌داده است. اگر می‌خواهید با سرور مجازی لینوکس آشنا شده و مدل‌هایی از آن را تهیه کنید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سرور مجازی لینوکس؛ بهترین انتخاب میان سرورها

مهم‌ترین مزایای سرور مجازی لینوکس

مهم‌ترین مزایای سرور مجازی لینوکس

یکی از بهترین سرورهایی که می‌توانید برای انجام امور مختلف از آن بهره ببرید سرورهای مجازی هستند. می‌توانید با استفاده از سرورهای مجازی کمترین هزینه را برای داشتن یک سرور اختصاصی بپردازید. از طرف دیگر این سرورها می‌توانند تمامی نیازهای شما را برطرف کرده و عملکردی همانند یک سرور اختصاصی فیزیکی به شما ارائه دهند.

یکی از سیستم‌عامل هایی که می‌توانید در سرور مجازی استفاده کنید لینوکس است. این سیستم‌عامل بسیار سریع بوده و امنیت بالایی را هم به شما ارائه می‌دهد. از طرف دیگر آپدیت آن هم راحت بوده و برای دسترسی به تنظیمات سرور محدودیتی ندارد.

محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی لینوکس

همان‌طور که گفتیم سرورهای میزبانی لینوکسی انواع گوناگونی دارند. هر یک از این سرورها مزایای خاص خود را داشته و می‌توانند خدماتی خاص ارائه دهند. از مهم‌ترین نوع‌های سرویس‌های لینوکسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سرور اختصاصی لینوکس یا Linux Dedicated Server

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌هایی که می‌توانید با استفاده از سرورهای لینوکسی دریافت کنید سرور اختصاصی لینوکس است. سرورهای اختصاصی یا همان Dedicated Serverها می‌توانند تمامی نیازهای شما از یک سرور قوی را برطرف کنند.

اگر وب‌سایتی حرفه‌ای مانند فروشگاه شلوغ یا سرویس اینترنتی قدرتمندی دارید، باید از سرور اختصاصی استفاده کنید. این سرورها سخت‌افزارهای پردازشی و شبکه‌ای مخصوص خود را داشته و سرعت بسیار بالایی نسبت به هاست‌های اشتراکی دارند. همچنین دسترسی روت در آن‌ها وجود داشته و امکان شخصی‌سازی منابع هم امکان‌پذیر است.

2. هاست اشتراکی لینوکس یا Linux Sharing Host

از سرویس‌های دیگری که می‌توانید در قالب سیستم‌عامل لینوکس دریافت کنید سرویس هاست اشتراکی است. هاست‌های اشتراکی یا همان Sharing Host نوعی سرویس است که در سرورهای اشتراکی پیاده‌سازی می‌شود. در واقع سرور اشتراکی قدرت بالایی داشته و با استفاده از ابزارهایی خاص، سخت‌افزارها و منابع آن را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند.

هر کدام از این بخش‌ها هاست بوده و مقدار معینی از هسته‌های پردازنده، رم و فضای ذخیره‌سازی سرور اصلی را در اختیار خود دارند. هاست اشتراکی لینوکس که از سیستم‌عامل محبوب استفاده می‌کند، برای سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معمولی که ترافیک بالایی ندارند مناسب است.

3. سرور مجازی لینوکس یا Linux VPS

اگر به دنبال خرید بهترین سرویس با سیستم‌عامل لینوکس هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سرور مجازی لینوکس است. سرور مجازی را با نام VPS یا Virtual Private Server هم می‌شناسند. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این سرورها، سرویسی همانند سرور اختصاصی داشته باشید.

سرور مجازی به طور کاملاً اختصاصی به یک کاربر ارائه داده می‌شود؛ این یعنی منابع سخت‌افزاری، فضای ذخیره‌سازی، منابع شبکه و روت سرور در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اما باید گفت که سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی بوده و منابع محدودتری نسبت به این سرورها دارد.

انتخاب سیستم‌عامل در سرور مجازی لینوکس

شاید این موضوع برایتان سوال باشد که چرا باید هنگام تهیه هاست اشتراکی سیستم‌عامل لینوکس را برای این کار انتخاب کنیم؟ در پاسخ باید گفت که لینوکس در برابر ویندوز مزایایی عالی دارد. اگر مهارت شخصی‌سازی امنیت و کار با خط فرمان ندارید، ویندوز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر می‌خواهید به شکلی حرفه‌ای تمامی تنظیمات امنیتی و عملکردی سرور خود را تغییر دهید، لینوکس این امکان را به شما داده و محدودیتی در این موضوع ندارد.

مزایای استفاده از VPS لینوکس

قبل از این که نسبت به خرید سرور مجازی لینوکس اقدام کنید بهتر است بدانید که این سرور عالی مزایایی منحصربه‌فرد دارد. از مهم‌ترین مزایایی که در این سرور فوق‌العاده یافت می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پایداری عالی

یکی از مهم‌ترین دلایل که به شما پیشنهاد می‌کنیم سرور مجازی لینوکس را بخرید این است که پایداری آن به‌شدت بالا است. یکی از مشکلاتی که سرورهای اختصاصی یا هاست‌های اشتراکی دارند این است که در برخی از شرایط به دلیل مشکلات فنی یا اشتباهاتی سرور از دسترس خارج می‌شود؛ اما سرور مجازی به این شکل نبوده و پایداری آن همیشگی است. به همین دلیل اگر آپ تایم برای شما مهم بوده و نمی‌خواهید حتی لحظه‌ای سرور را غیرفعال کنید، VPS لینوکس برای شما مناسب است.

2. امنیت بالا

مهم‌ترین مزایای سرور مجازی لینوکس

از دیگر دلایلی که پیشنهاد می‌شود از سرور مجازی لینوکس استفاده کنید امنیت بالای آن است. سرورهای مجازی نسبت به هاست‌های اشتراکی امنیت بیشتری دارند. در واقع این موضوع به دلیل ایزوله بودن فضای مجازی آن‌ها است.

تکنولوژی‌های مجازی‌سازی که سرور را به‌صورت مجازی برای شما تهیه کرده‌اند در برابر حملات هکری و اسپم بسیار مقاوم بوده و به راحتی‌ها نمی‌توان به آن‌ها نفوذ کرد. از طرف دیگر لینوکس هم قابلیت‌های امنیتی بالایی دارد. شما می‌توانید با تغییر در برخی از تنظیمات لینوکس این امنیت را بیشتر کرده و امکان دسترسی به سرور توسط سو استفاده‌گران را از بین ببرید.

1. هزینه مقرون‌به‌صرفه

نکته دیگری که باید دررابطه‌با سرورهای مجازی لینوکسی در نظر داشته باشید این است که این سرورها هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای خرید و راه‌اندازی دارند. درصورتی‌که بخواهید از سرور لینوکس مجازی استفاده کنید باید کمترین هزینه را برای این کار بپردازید. دلیل آن هم مجازی بودن این سرور است.

سرورهای مجازی به این صورت هستند که به هر اندازه‌ای که از آن‌ها استفاده کرده باشید باید هزینه بپردازید. برخلاف سرور اختصاصی که باید ماهانه هزینه تمامی منابع آن را بپردازید سرور مجازی این‌گونه نبوده و هر چه کمتر از آن استفاده کنید هزینه پرداخت ماهانه کمتر می‌شود.

2. توسعه‌پذیری بالا

مزیت دیگری که باعث شده مشتریان زیادی به دنبال تهیه سرور مجازی لینوکس باشند این است که این سرور توسعه و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. منظور از انعطاف‌پذیری این است که شما می‌توانید به‌راحتی ابزارهای گوناگونی را بدون هیچ محدودیتی درون آن نصب کنید.

از طرف دیگر ارتقای سخت‌افزاری آن هم کار سختی نیست. شما می‌توانید با چند کلیک به‌راحتی سخت‌افزار این سرور را بدون نیاز به خاموش‌کردن آن ارتقا دهید. همین موضوع محبوبیت سرور مجازی را بیشتر کرده است.

3. عملکرد عالی

از مزایایی که بیشترین تأثیر را در تهیه سرور مجازی لینوکس توسط کاربران گوناگون دارد می‌توان به عملکرد عالی این سرور اشاره کرد. عملکرد در سرورهای لینوکسی شهرت بالایی دارد. سیستم‌عامل لینوکس دسترسی‌های فوق‌العاده‌ای به کاربر و مدیر سرور داده و به همین دلیل عملکرد سرور عالی است.

از طرف دیگر سرور مجازی سخت‌افزاری قوی داشته و می‌تواند پردازش‌های قوی را با سرعتی بالا برای شما انجام دهد. این موضوع می‌تواند سرعت بارگذاری سایت را بیشتر کرده و رضایت کاربران آن را نیز افزایش دهد.

4. رعایت حریم خصوصی

رعایت حریم خصوصی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی لینوکس دانست. چندین دلیل برای این موضوع وجود دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از فضای ایزوله برای این سرور اشاره کرد. این فضای ایزوله دسترسی کاربران دیگر به سرور را محدود می‌کند.

از طرف دیگر سیستم‌عامل لینوکس هم این موضوع را رعایت می‌کند. برخلاف ویندوز، لینوکس اطلاعات بسیار کمی از کاربران خود جمع‌آوری کرده و دسترسی‌های کمی را به اطلاعات آن‌ها درخواست می‌کند. همین موضوع امنیت اطلاعات و هویت کاربر را بسیار بیشتر می‌کند.

5. منابع اختصاصی

با تهیه سرور مجازی تمامی منابع سرور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. درصورتی‌که هاست اشتراکی تهیه کنید، منابع سرور اختصاصی میان چندین‌هاست کوچک تقسیم شده و قدرت پردازشی آن‌ها محدود می‌شود. اما سرور مجازی به این شکل نیست؛ در سرورهای مجازی که روی سرور اختصاصی فیزیکی راه‌اندازی می‌شوند بخش بزرگی از سخت‌افزار به VPS اختصاص داده می‌شود.

تمامی منابع اختصاص‌داده‌شده به یک کاربر ارائه شده و می‌توانید از تمامی آن برای پردازش‌های سنگین استفاده کنید. این موضوع قابلیت افزایش ترافیک و پهنای باند را هم بهتر می‌کند.

6. دسترسی به روت

مشکلی در هاست اشتراکی وجود دارد این است که با بهره‌گیری از هاست‌های اشتراکی شما دسترسی به روت سرور ندارید. روت سرور جایی است که تنظیمات اصلی و فایل‌های اساسی آن وجود دارند و شما باید برای انجام امور امنیتی خاص به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برای داشتن این دسترسی می‌توانید از سرور مجازی لینوکس استفاده کنید. این سرور عالی به طور کامل دسترسی روت سرور را به شما ارائه داده و هیچ محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد. سیستم‌عامل لینوکس دستوراتی خاص برای تنظیمات این شرایط به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به‌راحتی در خط فرمان از آن‌ها بهره ببرید.

7. پشتیبان اختصاصی

مزیت مهم سرور مجازی این است که برخلاف هاست‌های اشتراکی پشتیبانی اختصاصی به شما ارائه می‌دهند. اگر تابه‌حال از سرور اختصاصی استفاده کرده باشید می‌دانید که هر کدام از این سرورها پشتیبان مخصوص خود را دارند که در کمترین زمان مشکلات آن را برطرف می‌کند. سرور مجازی نیز به همین شکل است. با تهیه این سرور یک پشتیبان اختصاصی به شما ارائه داده می‌شود که مهارت بالایی در تعمیر سرور و حل‌کردن مشکلات آن را دارد.

8. قابلیت میزبانی از چندین وب سایت

نکته‌ای مهم که باید هنگام خرید سرویس‌های میزبانی به آن توجه کنید قابلیت پشتیبانی از وب‌سایت‌های مختلف است. درصورتی‌که می‌خواهید سایت‌های گوناگونی راه‌اندازی کنید نمی‌توانید از هاست اشتراکی استفاده کنید؛ این قابلیت به‌صورت بسیار محدود در هاست اشتراکی وجود دارد.

اما سرورهای مجازی می‌توانند با کیفیتی بالا این خدمات را به شما ارائه دهند. اگر دارای سایت‌های گوناگونی هستید می‌توانید تمامی آن‌ها را بدون هیچ محدودیتی در سرور مجازی راه‌اندازی کرده و نگران کمبود منابع یا کاهش سرعت سرور نباشید.

9. تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های سرور

تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های سرور

قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و فایل‌های سرور ویژگی مهمی است که در سرورهای مجازی وجود دارد. این امکان در هاست اشتراکی وجود نداشته و بک‌آپ‌گیری از داده‌ها برعهده شرکت ارائه‌دهنده هاست است.

پس از این که یک سرور اشتراکی تهیه کردید می‌توانید به‌راحتی تنظیماتی خاص برای بک‌آپ‌گیری قرار دهید. می‌توانید سیستمی خودکار برای تهیه نسخه پشتیبان راه‌اندازی کرده و هر چند وقت یکبار داده‌های سرور را در محلی امن بک‌آپ بگیرید. این امکان باعث می‌شود تا در صورت رخ‌دادن مشکل بتوانید از داده‌های بک‌آپ کمک بگیرید.

نکات خرید VPS لینوکس

برای این که بتوانید بهترین سرور لینوکسی را خریداری کنید، باید نکاتی را هنگام انجام این کار در نظر داشته باشید. این نکات بسیار مهم بوده و می‌توانند در نتیجه شما و هزینه تهیه سرور مجازی لینوکسی بیشترین تأثیر را بگذارند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

منابع سرور

مهم‌ترین نکته برای خرید VPS لینوکسی این است که منابع سرور باکیفیتی را برای آن انتخاب کنید. درصورتی‌که سرعتی بالا برای امور خاص مانند ترید یا پردازش‌های سنگین می‌خواهید باید میزان رم بیشتر و پردازنده قوی‌تری را برای آن تهیه کنید.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی لینوکس بسیار مهم است. اگر سایتی ایرانی داشته و می‌خواهید بیشترین سرعت را برای کاربران ایران ارائه دهید، سرورهای موقعیت ایران برای شما مناسب هستند. اما برای دورزدن تحریم‌ها و دسترسی به خدمات بین‌المللی باید از سرورهای موقعیت اروپا یا آمریکا استفاده کنید.

خدمات پشتیبانی

توجه داشته باشید که شرکت ارائه‌دهنده بهترین خدمات پشتیبانی را برای VPS شما ارائه دهد. هر چه این خدمات باکیفیت‌تر باشند می‌توانید با خیال راحت‌تری از سرور استفاده کرده و در صورت به‌وجودآمدن مشکلی به‌راحتی آن را رفع کنید.

از کجا بهترین سرور مجازی لینوکس را بخریم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که می‌توانید با کمترین هزینه بهترین سرور مجازی لینوکس را از فاماسرور تهیه کنید. فاماسرور خدماتی عالی برای VPS به شما ارائه می‌دهد. موقعیت مکانی سرورهای این شرکت هم در اروپا و هم در ایران موجود هستند و قیمت آن‌ها نسبت به دیگر شرکت‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

شرکت فاماسرور یکی از موفق‌ترین و معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه سرویس‌های هاستینگ و سرورهای اختصاصی فعالیت می‌کند. خدمات این شرکت کیفیتی عالی داشته و رضایت کامل شما را جذب خواهدکرد.

سخن پایانی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه سرور، VPS است. سرور مجازی را می‌توان سروری قوی و کم‌هزینه دانست. این سرور با استفاده از زیرساخت‌هایی مانند VMware راه‌اندازی شده و قدرت بالایی در پردازش‌های سنگین به شما ارائه می‌دهند.

از دیگر ویژگی‌هایی که در این سرورها وجود دارد این است که دسترسی روت به آن‌ها وجود داشته و قیمت کمتری نسبت به سرورهای اختصاصی دارند. در این مقاله از فاماسرور نکاتی مهم که برای آشنا با سرور مجازی لینوکس وجود داشت را با هم بررسی کردیم.

اشتراک گذاری

سرور مجازی لینوکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در سرور مجازی لینوکس وجود دارد می‌توان به‌سرعت بالا در پردازش، دسترسی به روت، امنیت بالا، حریم خصوصی عالی، سرعت شبکه عالی، شخصی‌سازی منابع و ابزارها به‌صورت سریع و… اشاره کرد.

مهم‌ترین مزیت استفاده از VPS لینوکس چیست؟

مهم‌ترین مزیتی که پس از تهیه و استفاده از VPS لینوکس نصیب شما می‌شود این است که سرعت آن نسبت به هاست اشتراکی بیشتر بوده و قابلیت انجام تنظیمات مختلف و دسترسی به روت همانند سرور اختصاصی را دارد.

چگونه بهترین سرور مجازی لینوکس را بخریم؟

برای تهیه بهترین سرور مجازی لینوکس باید منابع سخت‌افزاری، موقعیت دیتاسنتر و کیفیت خدمات شرکت ارائه‌دهنده را بررسی کنید. می‌توانید بهترین سرور مجازی لینوکس را با قیمتی عالی و خدمات منحصر به فرد از فاماسرور تهیه کنید.

منابع:

famaserver.com

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.