نویسنده: fema co
22 فوریه 2024
0 62
هاست وردپرس لینوکس چیست؟

هاست وردپرس لینوکس چیست؟

یکی از محبوب‌ترین هاست‌ هایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی و راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرسی از آن استفاده کنید، هاست وردپرس لینوکس است. هاست‌های لینوکسی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین نوع هاست‌ها هستند. می‌توانید به کمک آن‌ها انواع سایت‌ها در هر تکنولوژی را راه‌اندازی کنید.

هاست وردپرس لینوکسی علاوه بر استفاده از توزیع‌های سیستم‌عامل لینوکس دارای اسکریپت‌هایی است که راه‌اندازی وردپرس را برای شما راحت‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید با هاست لینوکس وردپرس آشنا شوید، تا انتهای این مقاله آموزشی از تیم فاماسرور همراه ما باشید. در ادامه به طور کامل هاست‌های لینوکسی و وردپرس را برای شما بررسی می‌کنیم.

هاست وردپرس و نحوه انتخاب آن

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است. شما می‌توانید با استفاده از این CMS به‌راحتی سایت‌های مختلف را راه‌اندازی کرده و محتوای آن‌ها را با کمک یک پنل مدیریتی قوی کنترل کنید. هاست‌های وردپرس هاست‌هایی هستند که می‌توانید به‌راحتی وردپرس را درون آن‌ها نصب‌کرده و از آن استفاده کنید.

این هاست‌ها از جدیدترین نسخه php برای پشتیبانی از وردپرس استفاده می‌کنند. همچنین آخرین نسخه‌های وردپرس همیشه در آن‌ها نصب بوده و سرعت آن نیز بالا است.

معرفی هاست لینوکس

از دیگر نوع‌های هاست که باید در این مقاله شما را با آن آشنا کنیم می‌توان به هاست‌های لینوکسی اشاره کرد. هاست‌ها از نظر سیستم‌عامل به نوع‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. هاست‌های ویندوزی و لینوکسی از محبوب‌ترین این هاست‌ها هستند.

هاست ویندوز برای راه‌اندازی تکنولوژی‌های مایکروسافت مناسب است؛ اما هاست‌های لینوکس سرعت بیشتری داشته و دسترسی شما به تنظیمات حرفه‌ای و روت بیشتر خواهد بود. می‌توانید به‌راحتی انواع ابزارهای برنامه‌نویسی و بهینه‌سازی سایت را روی این سرورها نصب‌کرده و نگران عملکرد آن نیز نباشید.

هاست وردپرس لینوکس چیست؟

هاست وردپرس لینوکس چیست؟

هاست لینوکس وردپرس چیست؟

یکی از انواع هاست‌هایی که می‌توانید برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های وردپرسی از آن استفاده کنید می‌توان به هاست وردپرس لینوکسی اشاره کرد. هاست لینوکس وردپرس نوعی هاست است که از سیستم‌عامل لینوکس و ابزارهایی برای توسعه سایت‌های وردپرسی استفاده می‌کند.

این هاست‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به هاست‌های معمولی داشته و سرعت بهینه اس نیز برای سایت‌های کوچک وردپرسی دارند. دو نوع مختلف از این هاست‌ها وجود دارد؛ یکی از آن‌ها وب سرور Apache و نوع دیگر آن از Nginx استفاده می‌کند.

خرید هاست وردپرس لینوکس

اگر به دنبال خرید بهترین هاست برای سایت وردپرسی خود هستید، هاست لینوکس وردپرس انتخابی عالی برای شما است.  کدهای وردپرس و پلاگین‌های آن نیز به زبان php نوشته شده و همین موضوع باعث می‌شود تا سازگاری فوق‌العاده‌ای میان این دو سیستم به وجود بیاید.

شرکت‌های مختلفی هستند که می‌توانید با قیمت‌های متفاوت‌هاست لینوکس وردپرس را از آن‌ها تهیه کنید. می‌توانید بهترین هاست وردپرس لینوکس را با قیمتی عالی از فاماسرور تهیه کنید. تنوع زیادی از این هاست‌ها در فاماسرور وجود دارد که با خدمات پشتیبانی عالی به شما ارائه می‌شود.

انواع هاست وردپرس لینوکس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با هاست وردپرس لینوکس بدانید این است که این هاست نوع‌های متفاوتی دارد. هر کدام از نوع‌های این هاست کاربردهای خاص خود را داشته و می‌توانند عملکردی عالی به شما ارائه دهند. انواع هاست وردپرس لینوکس عبارت‌اند از:

1. هاست رایگان

یکی از انواع هاست‌هایی که می‌توانید برای تهیه هاست وردپرس لینوکس آن را انتخاب کنید هاست‌های رایگان هستند. شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارند که هم در ایران و هم در خارج کشور هاست رایگان ارائه می‌دهند.

حتی اگر از ایمن‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست نیز نسخه رایگان سرویس میزبانی را تهیه کنید، امنیت و پشتیبانی ضعیفی به شما ارائه می‌دهند. هاست رایگان پشتیبانی نداشته و استفاده از آن نیز امنیت کمی دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن از این هاست‌ها دوری کنید.

2. هاست اشتراکی

نوع دیگری که می‌توانید برای داشتن یک هاست وردپرس لینوکس از آن استفاده کنید هاست اشتراکی است. منظور از این هاست فضای اشتراکی از یک سرور بزرگ‌تر است. هاست‌های اشتراکی در واقع قسمتی کوچک از یک سرور اشتراکی تقسیم شده هستند که از نظر سخت‌افزار محدودیت‌هایی دارند.

اگر می‌خواهید سایت وردپرسی معمولی با ترافیک کم راه‌اندازی کنید، این هاست‌ها هم قیمت خوبی داشته و هم آپشن‌هایی عالی در اختیار شما قرار می‌دهند. این هاست‌ها را می‌توانید از شرکت‌های مختلف تهیه کنید.

3. هاست مجازی وردپرس

نوعی دیگر از هاست‌ها وجود دارد که به آن هاست مجازی یا VPS گفته می‌شود. هاست مجازی بخشی از یک سرور مجازی محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید سرورهای مجازی را می‌توان با استفاده از یک زیرساخت مجازی‌سازی راه‌اندازی کرد.

پس از راه‌اندازی سرور با مشخصات موردنیاز و قابلیت‌های خاص، می‌توان آن را به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی کرد و به‌عنوان هاست ارائه داد. سرعت‌هاست مجازی بالا بوده و هزینه استفاده از آن نسبت به هاست‌های اشتراکی کمتر است. همچنین قابلیت شخصی‌سازی اسکریپت‌ها و دسترسی‌های هاست را خواهید داشت.

4. سرور اختصاصی وردپرس

اگر به دنبال این هستید که سایت وردپرسی خود را در یک سرویس عالی و قدرتمند راه‌اندازی کنید، پیشنهاد ما سرور اختصاصی وردپرس است. سرور اختصاصی در واقع یک سیستم قدرتمند کامپیوتری است که به‌جای تقسیم‌شدن به هاست‌های گوناگون، تمامی منابع خود را به یک سایت اختصاص می‌دهد.

در واقع زمانی که یک سرور اختصاصی تهیه می‌کنید تمامی سخت‌افزارها و دسترسی‌های آن متعلق به شما و سایتتان است. این سرور برای وردپرس بهینه شده و سرعتی بالا و پهنای باندی قوی برای سایت‌های شلوغ به شما ارائه می‌دهد.

5. هاست ابری

اگر به دنبال ارزان‌قیمت‌ترین و جدیدترین تکنولوژی‌های هاست برای راه‌اندازی سایت وردپرسی خود هستید، هاست‌های ابری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هاست‌های وردپرسی ابری می‌توانند شما را در راه‌اندازی یک وب‌سایت قوی کمک کنند. این هاست‌ها با استفاده از تکنولوژی میزبانی ابری راه‌اندازی شده‌اند.

یعنی چندین سرور فیزیکی با یکدیگر جمع شده و یک سیستم ابری برای سرور ابری راه‌اندازی کرده‌اند. مهم‌ترین مزیت‌هاست ابری این است که نسبت به‌اندازه‌ای که از هاست استفاده کردید هزینه می‌پردازید. همچنین تغییر مشخصات سخت‌افزاری در آن نیز راحت بوده و هرگز سایت شما داون یا غیرفعال نمی‌شود.

6. هاست ووکامرس

آخرین نوع هاست که می‌خواهیم در این مقاله شما معرفی کنیم هاست‌های ووکامرس هستند. هاست ووکامرس را می‌توان یکی از محبوب‌ترین هاست‌هایی دانست که برای راه‌اندازی سایت وردپرسی می‌توانید از آن کمک بگیرید.

این هاست برای استفاده از افزونه وردپرسی ووکامرس بهینه شده است. ووکامرس افزونه‌ای است که برای فروش محصولات مختلف، قیمت‌گذاری، ایجاد کد تخفیف و انواع ویژگی‌های خاص فروشگاهی استفاده می‌شود. این هاست روی خود از ووکامرس جدید استفاده کرده و عملکردی سریع و امنیت بالا دارد.

مزایای هاست لینوکس

شاید هنوز هم با خود بگویید که چرا باید از هاست لینوکس وردپرس استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که این هاست مزایایی دارد که در هیچ‌هاست دیگری مشاهده نمی‌شود. از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانید با خرید هاست لینوکسی از آن‌ها بهره ببرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه ارزان‌تر نسبت به هاست‌های اشتراکی معمولی
  • استفاده از بهترین ابزارهای لینوکس برای بهینه‌سازی سرعت
  • امنیت بالا و دسترسی مناسب
  • استفاده از اسکریپت‌های عالی برای بهینه‌سازی وردپرس

نکاتی مهم برای تهیه هاست لینوکس

قبل از این که به شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست وردپرس لینوکس مراجعه کرده و یکی از این هاست‌ها را تهیه کنید، باید معیارهای گوناگونی را برای این کار بررسی کنید. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. موقعیت جغرافیایی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید زمان تهیه هاست لینوکس وردپرس به آن توجه کنید موقعیت جغرافیایی سایت است. هر کدام از هاست‌ها در دیتاسنترهای مشخصی قرار دارند. این دیتاسنترها ممکن است در کشور ایران یا کشورهای اروپایی باشند.

شما باید نسبت به نیاز سخت‌افزاری و گستره کاربران خود یک هاست مناسب را انتخاب کنید. هاست‌های ایران سرعت انتقال شبکه بیشتری دارند؛ زیرا در شبکه داخلی ایران قرار دارند؛ اما هاست‌های خارج سرعت کمتری در این موضوع داشته و در عوض سخت‌افزارهای قوی‌تری را دارا هستند.

2. کنترل پنل

نکته‌ای دیگر که باید زمان تهیه هاست‌های لینوکسی وردپرس به آن توجه کنید کنترل پنل‌هاست است. هر کدام از هاست‌ها را می‌توانید به روش‌های مختلفی کنترل کنید. در واقع این کنترل پنل‌هاست است که امکان تغییر فایل‌ها و تنظیمات را به شما ارائه می‌دهد.

امروزه به دلیل کاربردهای فراوان کنترل پنل‌ها، تعداد زیادی از آن‌ها در این حوزه وجود دارد. از بهترین کنترل پنل‌ها می‌توان به سی پنل، پلسک و دایرکت ادمین اشاره کرد. با هرکدام که راحت‌تر هستید، باید هاستی که از آن بهره می‌برد را تهیه کنید.

سخن پایانی

اگر به دنبال راه‌اندازی سایت‌های وردپرسی هستید و می‌خواهید از این سایت‌ها برای امور مختلف بهره ببرید، باید بهترین هاست را برای این کار انتخاب کنید. هاست‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای این کار از آن‌ها کمک بگیرید. از بهترین این هاست‌ها می‌توان به هاست وردپرس لینوکس اشاره کرد.

هاست وردپرس لینوکس علاوه بر استفاده از سیستم‌عامل قوی و سریع لینوکس، دارای اسکریپت‌های بهینه‌ساز وردپرس است. در این مقاله از تیم فاماسرور تمامی نکاتی که باید دررابطه‌با هاست وردپرس لینوکس و نحوه تهیه آن می‌دانستید را با هم بررسی کردیم.

اشتراک گذاری

هاست وردپرس لینوکسی چیست؟

یکی از بهترین هاست‌هایی که می‌توانید برای راه‌اندازی سایت وردپرسی استفاده کنید هاست لینوکس است. این هاست قابلیت‌های فراوانی داشته و هزینه‌ای کمتر از هاست‌های معمولی دارد.

هاست لینوکس چه مزایایی دارد؟

از مهم‌ترین مزایایی که در هاست لینوکس یافت می‌شود می‌توان به سازگاری عالی آن با وردپرس، سرعت بالا، پایدار بودن و امنیت عالی اشاره کرد. همچنین هزینه تهیه این هاست‌ها نیز به‌صرفه‌تر است.

در تهیه هاست وردپرس لینوکسی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

از مهم‌ترین نکاتی که باید در تهیه هاست لینوکس به آن توجه کنید می‌توان به موقعیت مکانی هاست، کنترل پنل و مشخصات سخت‌افزاری آن اشاره کرد.

منابع:

Famaserver.com

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.