نویسنده: fema co
9 مارس 2024
0 77

هاست وردپرس پلسک

هاست وردپرس را می‌توان از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده سایت‌های وردپرسی دانست. با استفاده از هاست می‌توانید وب‌سایت‌های گوناگون خود را در دنیای اینترنت آنلاین کنید. سوال اینجا است که چه هاستی برای CMS وردپرس پیشنهاد می‌شود؟ هاست‌های متنوعی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های وردپرسی از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از بهترین این هاست‌ها، هاست وردپرس پلسک است. این هاست برای وردپرس بهینه شده و از کنترل پنل پلسک استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر با این هاست و ویژگی‌های آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله آموزشی از تیم فاماسرور ما را همراهی کنید.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و به‌صرفه‌ترین هاست‌ها است. همان‌طور که از نام این هاست مشخص است، کاربری آن مخصوص به وردپرس بوده و برای این کار بهینه شده است. یعنی اسکریپت‌هایی درون این هاست وجود دارد که موجب شده به‌راحتی بتوانید از وردپرس و پلاگین‌های آن استفاده کنید.

نکته دیگر اینجا است که این هاست برای مصارف دیگر مناسب نیست. یعنی اگر می‌خواهید وب‌سایتی با استفاده از ASP.net راه‌اندازی کنید، باید هاستی تهیه کنید که از .net framwork پشتیبانی کند. هاست‌های وردپرسی از آخرین نسخه php برخوردار بوده و آخرین نسخه وردپرس به همراه پلاگین‌های کاربردی در آن نصب هستند.

معرفی کنترل پنل پلسک

همان‌طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، هاست وردپرس پلسک از کنترل پنل پلسک برای مدیریت هاست بهره می‌برد. این یعنی اگر می‌خواهید با استفاده از این هاست امور مختلف انجام دهید، باید این کارها را از طریق پلسک انجام بدهید.

پلسک یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها بوده و روی هر سیستم‌عاملی قابل‌نصب است. رابط کاربری آن آسان است و به‌سادگی با هر مرورگری سازگار می‌شود. چنین موضوعی باعث شده تا استفاده از هاست وردپرس پلسک راحت‌ترین روش برای پیاده‌سازی سایت باشد.

سیستم‌عامل هاست وردپرس پلسک

مورد دیگری که باید درباره هاست وردپرس پلسک بدانید، سیستم‌عامل این هاست است. درست است که شما برای مدیریت هاست با کنترل پنل سروکار دارید؛ اما سیستم‌عامل هاست نیز نحوه عملکرد آن تأثیرگذار خواهد بود. سیستم‌عاملی که در این هاست استفاده شده از توزیع‌های گوناگون لینوکس است.

دلایل استفاده از لینوکس این است که لینوکس بیشترین سازگاری را با وردپرس دارد و این امر هم به دلیل استفاده از زبان php در قلب تپنده هر دوی این سیستم‌ها است. از طرف دیگر لینوکس امنیت بیشتری داشته و می‌توانید راحت‌تر اصول امنیتی را روی آن پیاده‌سازی کنید.

اگر می‌خواهید از سیستم‌عامل ویندوز برای مدیریت هاست استفاده کرده و نرم افزارهای office را روی هاست خود نصب کنید، پیشنهاد می‌شود که هاست وردپرس ویندوز را تهیه کنید.

مزایای کنترل پنل پلسک

کنترل پنل پلسک یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت هاست است. دلیلی که برای این موضوع وجود دارد این است که این کنترل پنل، مزایایی فوق‌العاده دارد که در کمتر کنترل پنلی یافت می‌شود. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابلیت سفارشی‌سازی آسان

یکی از دلایل مهمی که هاست وردپرس پلسک به یکی از محبوب‌ترین هاست‌ها تبدیل شده استفاده از کنترل پنل پلسک و قابلیت سفارشی‌سازی آن است. اکثر سیستم‌های مدیریت هاست نمی‌توانند به‌خوبی قابلیت سفارشی‌سازی را به شما ارائه دهند.

همین موضوع هم باعث می‌شود تا نتوانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. اما پلسک به این‌گونه نیست؛ می‌توانید به‌راحتی ابزارها و امکانات مهم را دسته‌بندی و ترتیب داده و هر موقع که به آن‌ها نیاز داشتید به‌راحتی دسترسی مدنظر را پیدا کنید.

  1. سازگاری فوق‌العاده

مزیت دیگری که موجب شده کنترل پنل پلسک به کنترل پنلی موفق و قدرتمند تبدیل شود، سازگاری فوق‌العاده این کنترل پنل با سیستم‌ها و پلتفرم‌های گوناگون است. بسیاری از کنترل پنل‌ها را نمی‌توان در هر سیستم‌عاملی نصب کرد.

به طور مثال کنترل پنل محبوب و قوی cPanel تنها در CentOS 7 یا Cloud Linux نصب می‌شود. اما شما می‌توانید Plesk را به‌راحتی در هر سیستم‌عاملی که می‌خواهید نصب‌کرده و به‌راحتی از آن استفاده کنید. از طرف دیگر این کنترل پنل با تمامی مرورگرها سازگار بوده و مشکلی در استفاده از آن پیش نخواهد آمد.

  1. مجموعه‌ای از ابزارهای مدیریتی

ویژگی که باید در هر سیستم مدیریت هاستی به دنبال آن باشید، وجود ابزارهای گوناگون است. هر چه گستره ابزارهای ارائه شده توسط کنترل پنل به شما بیشتر باشد، می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر از آن استفاده کرده و دقیق‌تر نیازهای خود را برطرف کنید.

کنترل پنل Plesk مجموعه‌ای کامل از انواع ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد. ابزارهای مدیریتی مانند Cloudflare، Megento، Pathman و… . در کنار این ابزارها در هاست وردپرس پلسک افزونه‌های مهم مانند ووکامرس نیز وجود دارند تا راحت‌تر اقدام به راه‌اندازی فروشگاه وردپرسی خود کنید.

  1. اتوماسیون

اما مهم‌ترین مزیت کنترل پنل پلسک که باعث شده هاست وردپرس پلسک به یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین هاست‌ها تبدیل شود این است که این کنترل پنل فوق‌العاده از سیستم اتوماسیون عالی و سریعی برخوردار است.

یعنی هر کاری که بخواهید انجام دهید، تمامی مراحل آن به‌صورت اتوماتیک توسط کنترل پنل انجام خواهند شد. از نصب پلسک گرفته تا راه‌اندازی وردپرس، دیتابیس‌ها، راه‌اندازی ایمیل و… . می‌توانید با نصب این کنترل پنل در هاست‌های ویندوزی علاوه بر این امکانات، از رابط گرافیکی زیبای آن نیز لذت ببرید.

لوکیشن دیتاسنتر و اهمیت آن در هاست وردپرس پلسک

نکته‌ای که شاید بسیاری از افراد علی‌الخصوص تازه‌واردها به آن توجه نمی‌کنند لوکیشن دیتاسنتر است. موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر در واقع همان موقعیت‌هاست بوده و باید زمان خرید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر چه موقعیت‌هاست شما دورتر از محل زندگی شما و کاربرانتان باشد، سرعت انتقال داده کمتر می‌شود.

به طور مثال اگر شما و کاربران سایت در ایران زندگی می‌کنید، باید از هاست ایران استفاده کنید تا سریع‌ترین سرعت شبکه را نسبت به هاست‌های خارجی تجربه کنید. اما اگر می‌خواهید خدمات بین‌المللی ارائه داده یا از هاست برای دورزدن تحریم‌های IP استفاده کنید، هاست‌های خارجی انتخاب بهتری برای شما هستند.

ویژگی‌های بهترین هاست وردپرس پلسک

اگر به دنبال تهیه بهترین هاست وردپرس پلسک هستید، باید ویژگی‌هایی که در یک هاست باکیفیت و قوی وجود دارد را بررسی کنید. هاست‌های وردپرسی زیادی توسط شرکت‌های گوناگون ارائه می‌شوند؛ به همین دلیل شما باید بهترین را انتخاب کرده تا راحت‌تر خدمات موردنیاز خود را دریافت کنید. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت مکانی در ایران
  • استفاده از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل لینوکس
  • دارای آخرین نسخه کنترل پنل پلسک و ابزارهای وردپرسی
  • بهره‌گیری از سخت‌افزار متناسب با نیاز سایت
  • پهنای باند مناسب
  • پشتیبان‌گیری عالی توسط شرکت ارائه‌دهنده
  • امنیت بالا
  • قیمت مناسب نسبت به امکانات

بهترین هاست وردپرس پلسک را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال خرید بهترین هاست وردپرس پلسک با قیمتی عالی هستید، می‌توانید این هاست را از شرکت فاماسرور تهیه کنید. فاماسرور ارائه‌دهنده بهترین خدمات هاست و سرور در فضای ابری و فیزیکی است که برای سرویس‌های خود بهترین قیمت را ارائه می‌دهد. تنها کافی است سرویس‌های فاماسرور را بررسی کرده و نیاز خود را تهیه کنید.

سخن پایانی

به دنبال بهترین و سریع‌ترین هاست برای راه‌اندازی وب‌سایت وردپرسی خود هستید؟ به شما هاست وردپرس پلسک را پیشنهاد می‌کنیم. این هاست همان‌طور که از نامش مشخص است، برای وردپرس بهینه‌سازی‌شده است؛ از طرف دیگر کنترل پنلی که در آن به‌کاررفته کنترل پنل Plesk بوده و سرعت بالایی در پردازش به شما ارائه می‌دهد. ویژگی‌ها و امکانات گوناگونی وجود دارد که می‌توانید با کمک این هاست از آن‌ها بهره ببرید. در این مقاله به مهم‌ترین این ویژگی‌ها اشاره کردیم تا بتوانید راحت‌تر نسبت به خرید این سرویس اقدام کنید.

اشتراک گذاری

هاست وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هاست وردپرس وجود دارد این است که فضای ذخیره‌سازی مناسبی داشته و در کنار پهنای باند خوب، از اسکریپت‌های وردپرس و جدیدترین نسخه php بهره می‌برد.

مزایای کنترل پنل پلسک کدام‌اند؟

مزایای زیادی در کنترل پنل پلسک وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سفارشی‌سازی آسان، رابط کاربری حرفه‌ای و سریع و سازگاری فوق‌العاده اشاره کرد.

پلسک در چه سیستم‌عامل‌هایی نصب می‌شود؟

شما می‌توانید به‌راحتی کنترل پنل پلسک را در انواع سیستم‌عامل‌ها از جمله توزیع‌های لینوکس و نسخه‌های گوناگون ویندوز نصب کنید.

منابع:

famaserver.com

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.