نویسنده: fema co
13 فوریه 2024
0 58
چرا وی پی اس؟ و اهمیت آن در وب فارسی

چرا وی پی اس؟ و اهمیت آن در وب فارسی

با وی پی اس ها آشنایی دارید و می‌دانید که این سرور چه کاربردهایی دارد؟ می‌توان گفت که VPSها از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سرورهایی هستند که امروزه شرکت‌ها و اشخاص مختلف برای پروژه‌هایی مانند وب‌سایت‌ها یا دیتابیس‌ها از آنها استفاده می‌کنند.

سرور مجازی ویژگی‌های مختلفی مانند قابلیت شخصی‌سازی، هزینه‌های کم برای راه‌اندازی و… دارد که محبوبیت آن را بیشتر کرده است. اهمیت این سرورها در وب فارسی زیاد است؛ برای درک این موضوع همراه ما باشید.

سرور مجازی چیست؟

یکی از جدیدترین و به‌روزترین سرویس‌هایی که می‌توانید از فاماسرور تهیه کنید سرورهای مجازی هستند. سرور مجازی به نام VPS یا Virtual Private Server نیز شناخته شده و کاربردهای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این سرورها را می‌توان بهترین نوع سرور دانست؛ زیرا هزینه استفاده از آن‌ها کمتر از سرور اختصاصی فیزیکی بوده و آپ تایم آن نیز بسیار بیشتر است. از طرف دیگر شخصی‌سازی تنظیمات و سخت‌افزار سرورهای مجازی نسبت به سرورهای فیزیکی سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

ارزش سرور مجازی (vps) در جهان

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شده سرورهای مجازی محبوبیت زیادی بین توسعه‌دهندگان و شرکت‌های بزرگ داشته باشند این است که جایگاه این سرورها در دنیای تکنولوژی بسیار بالا است. شرکت‌های بزرگی از سرورهای مجازی استفاده می‌کنند و دلیل این موضوع سرعت راه‌اندازی و راحت بودن تغییر سخت‌افزار آن است.

از طرف دیگر به دلیل استفاده از چندین سرور فیزیکی برای راه‌اندازی این سرورها، امکان غیرفعال‌شدن یا همان Down شدن سرور پایین بوده و این موضوع خدمت‌رسانی شرکت‌ها را محدود نخواهد کرد.

مزایای استفاده از سرور مجازی

مهم‌ترین دلیلی که باعث شده سرور مجازی یا همان VPS برای وب فارسی مهم باشد وجود مزایای متنوع در این سرور است. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. دسترسی و کنترل کامل

مهم‌ترین مزیت سرور مجازی این است که به طور کامل به سرور دسترسی داشته و کنترل کامل آن را در اختیار دارید. از طرف دیگر به ریشه یا همان root سرور نیز دسترسی دارید و می‌خواهید تغییرات و تنظیمات موردنیاز خود را به‌راحتی در آن اعمال کنید.

2. هزینه‌ها

دلیل دیگری که باعث محبوبیت بیش از اندازه سرورهای مجازی شده این است که هزینه‌های راه‌اندازی این سرورها نسبت به سرور فیزیکی کمتر است. در واقع شما نسبت به استفاده خود از این سرور هزینه می‌پردازید و چنین موضوعی باعث به‌صرفه شدن سرورهای مجازی می‌شود.

3. میزبانی از چند دامنه

هاست‌های اشتراکی می‌توانند از چندین دامنه پشتیبانی کنند؛ اما منابع موردنیاز برای این کار را به طور کامل فراهم نکرده‌اند. سرورهای مجازی قدرت کافی برای پشتیبانی از چندین دامنه را داشته و می‌توانید با کمک این ویژگی به‌راحتی وب‌سایت‌های مختلف را میزبانی کنید.

4. سفارشی‌سازی آسان

هاست اشتراکی امکان تغییر منابع محدودی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرف دیگر سرور اختصاصی فیزیکی نیز هزینه و زمان زیادی برای این کار نیاز دارد؛ اما سرور مجازی این‌گونه نبوده و در کمترین زمان ممکن می‌توانید بسته به نیاز خود منابع را شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید ابزارهای مختلف را بدون محدودیت درون آن نصب کنید.

5. پشتیبان‌گیری راحت

شما می‌توانید به کمک سرورهای مجازی به‌راحتی از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و از اطلاعات محافظت کنید. در واقع سرعت پشتیبان‌گیری داده‌ها در سرور مجازی نسبت به سرورهای اشتراکی و اختصاصی بیشتر است. این کار را می‌توانید به‌صورت دستی و خودکار انجام داده و در هر زمانی اطلاعات خود را بازیابی کنید.

سخن پایانی

بهترین و کاربردی‌ترین سروری که می‌توانید برای راه‌اندازی وب‌سایت یا سیستم‌های آنلاین از آن بهره ببرید سرورهای مجازی هستند. سرور مجازی همان‌طور که از نامش مشخص است نوعی سرور Virtual بوده و به‌صورت اختصاصی ارائه می‌شود. به همین دلیل است که آن را با نام VPS یا همان Virtual Private Server نیز می‌شناسند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که وی پی اس ها برای وب فارسی اهمیت زیادی دارند. دلیل این موضوع ویژگی‌های متنوع و مزایای فوق‌العاده وی پی اس ها است. به طور مثال هزینه راه‌اندازی و استفاده از این سرورها کم بوده و سفارشی‌سازی آن‌ها نیز راحت است. در این مقاله از تیم فاماسرور، سرورهای مجازی و مزایایی که باعث مهم شدن آن‌ها شده‌اند را با هم بررسی نمودیم.

اشتراک گذاری

آیا موقعیت مکانی سرور مجازی برای وب فارسی مهم است؟

بله؛ درصورتی‌که می‌خواهید سریع‌ترین سرور مجازی را تهیه کرده و به‌راحتی برای انتقال داده به آن دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که از سرورهای مجازی موقعیت ایران استفاده کنید.

امکان نصب نرم افزارهای مختلف روی سرور مجازی وجود دارد یا خیر؟

مهم‌ترین مزیت سرور مجازی این است که شما قابلیت شخصی‌سازی آن را به طور کامل در اختیار داشته و می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید را به‌سرعت روی آن نصب و راه‌اندازی کنید.

مهم‌ترین مزیت سرور مجازی کدام است؟

از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی می‌توان به سفارشی‌سازی راحت سخت‌افزار آن اشاره کرد که در کمترین زمان ممکن به‌صورت کاملاً تخصصی انجام می‌گیرد.

 

منابع:

famaserver

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.