نویسنده: fema co
5 مارس 2024
0 63
چگونه منابع مناسب برای هاست خود را انتخاب کنیم؟

چگونه منابع مناسب برای هاست خود را انتخاب کنیم؟

هاست‌ها را می‌توان از مهم‌ترین ابزارها برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های گوناگون دانست. با استفاده از هاست می‌توانید به‌راحتی وب‌سایتی که مدنظر دارید را آنلاین کرده و خدماتی را به کاربران ارائه دهید. نکات زیادی برای تهیه هاست وجود دارد.

شما باید بیشترین توجه را به این موضوع کرده و بهترین هاست را تهیه کنید. اگر می‌خواهید بهینه‌ترین‌هاست را برای سایت خود خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. در این مقاله از فاماسرور به بررسی دقیق معیارهای موثر در قیمت و کاربردهاست خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین نکات پیش از انتخاب هاست

قبل از این که هاستی تهیه کنید باید نکاتی را بررسی کنید. این نکات در کاربرد و نحوه عملکرد سایت شما موثر خواهند بود. مهم‌ترین نکات تهیه هاست عبارت‌اند از:

  • مشخص‌کردن موضوع سایت و تهیه دامنه مناسب
  • انتخاب نوع سایت یا نوع CMS
  • مشخص‌کردن تعداد سایت‌ها
  • مشخص‌کردن میزان ترافیک به‌صورت ماهیانه
  • استفاده از پلن‌های مقیاس‌پذیر
  • تهیه SSL
  • مراجعه به شرکت‌های باسابقه و معتبر
  • انتخاب بهترین قیمت

در صورت رعایت‌کردن این نکات می‌توانید بهترین هاست را برای سایت خود تهیه کنید.

مقدار RAM موردنیاز سایت

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید برای خرید هاست وب‌سایت بررسی کنید میزان RAM است. رم یا همان Random Access Memory نوعی حافظه موقت است که به‌صورت مستقیم توسط CPU استفاده شده و برای ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت داده‌ها از آن بهره می‌برند.

شما باید در نظر بگیرید که سایت شما به چه میزان رمی نیاز دارد. هر چه پردازش‌های موردنیاز سایت بیشتر باشد، نیازمند میزان رم بیشتری نیز هستید. درصورتی‌که دارای یک سایت فروشگاه شلوغ هستید باید میزان رم بالایی را انتخاب کنید تا هاست دچار هنگ یا مشکل در پاسخگویی نشود.

ارتباط فضای رم با نحوه انتخاب هاست

نکته‌ای که باید برای تهیه هاست بررسی کنید ارتباط فضای رم با نحوه انتخاب هاست است. اگر این موضوع را دقیق‌تر درک کنید می‌توانید بهتر میزان رم مناسب سایت را انتخاب کنید. رم همان حافظه‌ای است که وب‌سایت شما برای پردازش فرایندهای گوناگون از آن بهره می‌برد.

به طور مثال اسکریپت‌های موردنیاز برای اجرای یک تسک، بارگیری داده‌ها از دیتابیس و… جزو این موارد هستند. اگر میزان رم کافی نداشته باشید، هاست برای برطرف‌کردن نیاز شما توانمندی لازم را نخواهد داشت. این موضوع باعث رخ‌دادن خطای کد 500 از طرف سرور سایت می‌شود.

CPU موردنیاز سایت

برای خرید یک هاست حرفه‌ای باید به پردازنده یا CPU آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. درصورتی‌که می‌خواهید سایت خود را به‌راحتی بالا آورده و هیچ کاهش سرعتی را در آن مشاهده نکنید، پیشنهاد می‌شود که از CPUهای قدرتمند بهره ببرید. به‌طورکلی پردازنده‌هایی که برای سرورها هستند از تعداد هسته زیادی برخوردار بوده و توان بالایی نیز دارند.

سری پردازنده‌های Xeon اینتل بهترین انتخاب برای این کار است. پردازنده‌های سری E5 که در نسل G9 اینتل هستند قدرت پردازشی بالایی داشته و از فرکانس پردازشی گسترده‌ای پشتیبانی می‌کنند. همچنین این پردازنده‌ها از حافظه کش هوشمند بهره می‌برند.

انتخاب پهنای باند برای وب‌سایت

پهنای باند یا همان Bandwidth از مهم‌ترین معیارها برای خرید یک هاست است. پهنای باند در سرعت وب‌سایت موثر بوده و می‌تواند میزان ترافیک کنترل شده را نیز مشخص کند. برای این که بتوانید به‌راحتی تمام استفاده خود را از وب‌سایت برده و کاربران زیادی را در آن جای دهید بهتر است از پهنای باند قوی استفاده کنید. پهنای باند قوی می‌تواند به طور هم‌زمان به نیاز کاربران بیشتری پاسخ داده و تعداد کاربران بیشتری را وارد سایت کند. این موضوع در قیمت‌هاست نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.

نحوه محاسبه پهنای باند موردنیاز سایت

برای این که بتوانید به بهترین شکل از هاست مدنظر خود برای پیاده‌سازی سایت استفاده کنید باید پهنای باند موردنیاز سایت را محاسبه کنید. نمی‌شود این کار را به طور دقیق انجام داد؛ اما روش‌هایی وجود دارند که این کار را برای شما ممکن می‌کنند.

برای این کار باید ابتدا اندازه متوسط صفحه سایت را با مبنای کیلوبایت یا KB محاسبه کنید. سپس این مقدار را در تعداد میانگین بازدیدکنندگان سایت خود ضرب کرده و نتیجه را در تعداد بازدید میانگین هر کاربر ضرب کنید. این‌گونه پهنای باند موردنیاز به طور تخمینی محاسبه می‌شود.

فضای ذخیره‌سازی موردنیاز

فضای ذخیره‌سازی برای یک هاست بیشترین اهمیت را دارد. درصورتی‌که هاستی فضای مناسبی برای ذخیره‌سازی داده‌ها نداشته باشد نمی‌توانید به‌راحتی سایت خود را در آن پیاده‌سازی کنید. از طرف دیگر برای اجرای برخی از اسکریپت‌ها و دستورات سایت نیازمند فضای خالی‌هاست و استفاده به طور موقت از آن است. به همین دلیل باید مناسب‌ترین فضا را نسبت به سایت خود انتخاب کنید. ترجیحاً این فضا از نوع SSD یا NVMe باشد تا سرعت بسیار بالایی در خواندن و نوشتن داده‌ها را به شما ارائه دهد.

وب‌سایت‌های نیازمند به فضای ذخیره‌سازی بالا

سوالی که پیش میاید این است که چه وب‌سایت‌هایی به فضای ذخیره‌سازی بالا نیاز دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر چه سایت شما بزرگ‌تر باشد و از تعداد صفحات بیشتری برخوردار باشد باید فضای ذخیره‌سازی بیشتری را برای آن در نظر بگیرید. از مهم‌ترین نوع‌های وب‌سایت که نیازمند فضای زیادی هستند می‌توان به وبلاگ‌های جامع و حرفه‌ای، فروشگاه‌های کالا و فایل دیجیتال، وب‌سایت‌های باکیفیت، وب‌سایت‌های ویدئویی یا موسیقی و… .

سخن پایانی

یکی از ابزارهای بسیار مهمی که برای راه‌اندازی سایت به آن نیاز خواهید داشت هاست‌ها هستند. با استفاده از هاست می‌توانید به‌راحتی سایت خود را آنلاین کرده و نگران غیرفعال‌شدن آن نباشید. قبل از این که هاستی را تهیه کنید باید نکات مهمی را بررسی کنید.

این نکات هم در کیفیت هاست و هم در قیمت و سرعت آن موثر هستند. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به میزان رم، قدرت پردازنده، حجم پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی اشاره کرد. تمامی این موارد را در این مقاله از فاماسرور با هم بررسی کردیم تا بیشتر با هاست‌ها و نحوه خرید آن‌ها آشنا شوید.

اشتراک گذاری

چه نکاتی را باید برای خرید هاست بررسی کنیم؟

از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید هاست در نظر بگیرید نوع تکنولوژی برنامه‌نویسی سایت یا نوع CMS آن است.

برای وب‌سایت خود به چه مقدار پهنای باند نیاز داریم؟

برای محاسبه پهنای باند موردنیاز سایت باید حجم سایت را به کیلوبایت تبدیل کرده و آن را در تعداد بازدیدهای روزانه به‌صورت میانگین ضرب کنید.

چه وب‌سایت‌هایی به فضای ذخیره‌سازی بالا نیاز دارند؟

وب‌سایت‌های حرفه‌ای مانند فروشگاه‌های بزرگ، سایت دانلود فیلم و موسیقی، وبلاگ‌های حرفه‌ای و…. برای ذخیره‌سازی داده‌ها نیازمند فضای زیادی هستند.

منابع:

famaserver.com

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.