نویسنده: fema co
7 آوریل 2023
0 91
آموزش ورود به cpanel

آموزش ورود به cpanel

cpanel یکی از ابزار های مدیریت سایت بصورت آنلاین میباشد که در این مقاله با آموزش ورود به cpanel در خدمت شما هستیم.

 

آموزش ورود به cpanel

در حالت کلی سیپنل را میتوان یک کلاس فرزند از کلاس پدر یعنی whm فرض کرد . همه ی پنل های تحت وب دارای یک پنل مدیریت سرور , پنل مدیریت سایت و … میباشند که در cpanel بعد از نصب کامل whm در سرور مجازی یا سرور اختصاصی امکان ورود به کنترل پنل whm برای مدیر سرور فراهم میشود و بعد از آیپی یا هاست نیم با وارد شدن به پورت 2087 و 2086 امکان ورود به پنل whm میسر میباشد . در whm نام کاربری root و کلمه عبور , رمز پیشفرض کاربر root در سرور میباشد.

نمای پنل whm

نمای پنل whm

پورت پیشفرض whm :پورت 2086 برای ورود بدون https میباشد و پورت 2087 برای ورود امن و در حالت https میباشد که در حالت پیشفرض کلیه مسیر ها به پورت 2087 تغییر مسیر میدهند.

اتصال به cpanel

بعد از ساخت نماینده یا کاربر در whm , هر کاربر دارای یک شناسه کاربری و رمز عبور میباشد که بسته به پلن انتخاب شه که در حالت پیشفرض پلن پایه میباشد کاربر قادر خواهد بود با نام کاربری و کلمه عبور خود به هاست سیپنل خود متصل گردد.

در حالت کلی whm برای مدیریت سرور, افزونه , اکستنشن ها و نرم افزار های کاربردی میباشد که لازمه لانچ شدن یک سایت و پنل های مدیریت سایت است و cpanel یکی از ابزار های مدیریت سایت که زیر مجموعه whm میباشد و کاربران با هر دسترسی برای مدیریت سایت باید به cpanel وارد شوند.

برای اتصال به cpanel مانند whm میتوانید از یکی از 4 روش زیر به آن متصل شوید:

  1.  آیپی سرور و پورت سیپنل
  2.  هاست نیم سرور و پورت سیپنل
  3. آدرس دامنه و پورت سیپنل
  4. از طریق پنل کاربری فاماسرور

 

ورود به سیپنل توسط آیپی

در روش اول نیاز است که آیپی سرور را داشته باشید و بعد از آیپی سرور میتوانید پورت پیشفرض سیپنل را وارد کنید و یا بعد از وارد کردن آیپی از /cpanel استفاده کنید.

پورت پیشفرض cpanel:  پورت های 2082 و 2083 میباشد که مانند whm تفاوت آنها در اتصال امن و اتصال نا ایمن هستند که در حالت پیشفرض به پورت 2083 متصل خواهید شد.

برای مثال :

192.168.1.2:2083

192.168.1.2:2082

192.168.1.2/cpanel

 

ورود به سیپنل توسط hostname

هر کنترل پنلی دارای یک هاست نیم میباشد که در زمان نصب مقادری آن برای مدیریت بهتر , رکورد های ptr و … تعیین میگردد که برای مثال ممکن است رکوردی مانند hostname.domin.x باشد یا server.domin.com و …

برای ورود از این طریق میتوانید هاستنیم را وارد و مانند مرحله قبلی از پورت های پیشفرض سیپنل یا /cpanel استفاده کنید.مانند:

server.domin.com:2082

server.domin.com:2083

server.domin.com/cpanel

 

ورود به سیپنل توسط دامنه سایت

در هر کدام از روش ها تفاوتی در ماهیت کار ایجاد نمیشود زیرا هم آیپی سرور , هم هاست نیم و هم  دامنه ای که دی ان اس های آن روی آیپی سرور سینک شده است , همه به یک آدرس آیپی اشاره میکنند و در همه موارد خروجی یکسان خواهد بود.

بعد از سفارش هاست سیپنل اطلاعات دامنه توسط خریدار هنگام سفارش هاست ثبت میشود که بر اساس آن نام کاربری و رمز عبور برای شما ساخته و ارسال میشود و در صورتی که دامنه دارای رکوردهای DNS تعیین شده باشد میتوانید برای ورود به سیپنل مانند روش های قبلی از آن استفاده کنید.مانند:

domin.com:2082

domin.com:2083

domin.com/cpanel

 

ورود به cpanel توسط پنل کاربری

یکی دیگر از روش های ورود به کنترل پنل کاربری cPanel , ورود از طریق پنل کاربری میباشد. مثلا اگر شما در فاماسرور خرید هاست داشته باشید و دی ان اس های دامنه را تازه تغییر داده باشید اطلاعاتی از سرور نخواهید داشت مانند آیپی , هاست نیم .

و در این شرایط تا ست شدن دی ان اس های دامنه نیز ممکن است مدتی زمانبر باشد که از 3 الی 24 ساعت متغییر است در ریجستری دامنه های مختلف. به همین منظور با ورود به پنل کاربری فاماسرور به آدرس https://crm.famaserver.com و انتخاب گزینه سرویس های من میتوانید سرویس های فعال خود را مشاهده کنید.

در صورتی که هاست یا سرور فعالی داشته باشید برای شما نمایان و از طریق منوی زیر میتوانید دسترسی به بخش های پرکاربرد سیپنل بدون ورود داشته باشید و یا اینکه با کلیک روی گزینه ورود به cpanel به هاست خود وارد شوید.

آموزش ورود به cpanel

آموزش ورود به cpanel

در این مقاله به 4 روش مختلف , آموزش ورود به سیپنل را مرور کردیم .

فاماسرور

اشتراک گذاری

ایا نحوه ورود به cpanel در همه فروشگاه ها و … یکسان میباشد؟

بله در تمامیه هاستینگ ها روش ورود یکسان است.

آیا میتوان دسترسی api برای cpanel دریافت کرد؟

بله در صورتی که هاست سیپنل داشته باشید میتوانید دسترسی به api برای مدیریت بهتر سیپنل داشته باشید.

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.