نویسنده: fema co
10 آگوست 2021
0 339
تغییر آیپی در esxi

تغییر آیپی در esxi

در این مقاله به نحوه تغییر آیپی در esxi تحت وب که شامل نسخه های ۶٫۵ و ۶٫۵ به بعد میشود میپردازیم.

 

vmware esxi

در پست vmware در مورد این نرم افزار مجازی ساز صحبت کردیم . یکی از پرطرفدارترین و پر نصب ترین مجازی سازهای حال حاضر esxi میباشد که زیر شاخه تولیدی نرم افزای vmware است.

این مجازی ساز تا ورژن ۶٫۵ به قبل از نرم افزار واسط بابت اتصال به سرور اختصاصی (سرور استفاده شده برای نصب esxi)استفاده میکرد که از نسخه ۶٫۵ تحول بزرگی در این ضمینه انجام داد و رابط ها و نرم افزارهای مورد نیاز تبدیل شدند به نسخه web , نسخه وب بدون نیاز به نرم افزار خاص و صرفا با تایپ کردن آیپی ست شده در مجازی ساز esxi تمام امکانات این مجازی ساز را در اختیار مدیر سرور قرار میدهد.

 

تغییر آیپی در esxi

یکی از موراد خیلی مهم در تغییر آیپی esxi , ریست شدن سرور میباشد که در خیلی از مواقع و امکان راه اندازی مجدد(restart) وجود ندارد و تنها دلیل آن وجود سرور مجازی(ماشین مجازی) در esxi می باشد که در صورت ریست ممکن است دچار اختلال , داون تایم و مشکلات مربوط به کش رید سرور شود.

در این آموزش نحوه تغییر آیپی esxi بدون نیاز به ریست را آموزش میدهیم که به سادگی قابل انجام است و کاربران و ماشین های مجازی بدون تغییر در روند فعالیت یا بدون ریست شدن میتوانند از خدمات استفاده کنند.

 

تغییر آیپی در مجازی ساز esxi 6.7 بدون نیاز به ریست

۱- برای شروع به سرور مجازی ساز وارد میشویم.

تغییر آیپی در esxi

۲-وارد بخش Networking میشویم و سپس به تب VMkernel NICs میرویم.

تغییر آیپی در esxi

۳-در پنجره باز شده روی اسم vm nic کلیک کنید .

۴-سپس روی گزینه Edit setting کلیک کنید.

۵- و در مرحله آخر روی تیک بخش IPv4 setting کلیک کنید و سپس در کادر Address آدرس آیپی جدید را جایگزین کنید و در قسمت Subnet mask هم سابنت آیپی آدرس را وارد نمایید.

تغییر آیپی در esxi 6.7

بعد از اعمال تغییرات روی گزینه Save کلیک کنید .

بلافاصله, دیگر قادر به انجام کار در آیپی قدیمی نخواهید بود و حالت هنگ کردن را مشاهده میکنید و با وارد کردن آدرسی که در قسمت Addressوارد کردید میتوانید با آیپی جدید وارد مجازی ساز esxi شوید.

در این حالت نیازی به ریستارت سرور نخواهید داشت.

 

فاماسرور

 

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.