نویسنده: fema co
10 فوریه 2024
0 62
سرور مجازی یا VPS چیست؟ + معرفی انواع وی پی اس به همراه مزایا

سرور مجازی یا VPS چیست؟ + معرفی انواع وی پی اس به همراه مزایا

سرورها را می‌توان از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده دنیای اینترنت دانست. با استفاده از سرورها می‌توانید کاربردهای بسیار زیادی مانند راه‌اندازی انواع وب‌سایت‌ها، ذخیره‌سازی داده‌های مختلف، پیاده‌سازی دیتابیس‌ها و… را در دستان خود داشته باشید.

سرورهای مجازی یا همان وی پی اس ها از محبوب‌ترین و جدیدترین نوع سرورها محسوب می‌شوند. این سرورها سرعت آماده‌سازی بالایی داشته و هرگز داون نخواهند شد. مزایا و معایب این سرورها نیز شامل موارد متنوعی است. همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله آموزشی از تیم فاماسرور به بهترین شکل VPSها را با هم بررسی کنیم.

معرفی تکنولوژی مجازی‌سازی

نکته‌ای بسیار مهم که باید دررابطه‌با سرورهای مجازی بدانید، تکنولوژی مجازی‌سازی در این سرورها است. در واقع با استفاده از این تکنولوژی است که سرورها قابلیت مجازی‌شدن پیدا می‌کنند. درصورتی‌که بخواهید روی یک سیستم کامپیوتری، با سیستم‌عامل مشخص و سخت‌افزارهای مشخص، سیستمی جداگانه با سیستم‌عامل مخصوص به خود ایجاد کنید، باید از مجازی‌سازی یا Virtualization استفاده کنید.

این تکنولوژی با سخت‌افزار همان سیستم، یک سیستم‌عامل جداگانه با فضایی مشخص ایجاد می‌کند که در سیستم اصلی تأثیری نخواهد داشت. تنها وجه مشترک این سیستم‌ها، سخت‌افزارشان خواهد بود.

تعریف سرور مجازی

اگر بخواهیم سرورهای مجازی را برای شما بازکرده و تعریفی دقیق از این سرویس به شما ارائه دهیم باید بگوییم که سرورهای مجازی نوعی سرور هستند که با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی و یک سرور فیزیکی به وجود می‌آیند.

در واقع با نصب تکنولوژی مجازی‌سازی روی سروری فیزیکی، از سخت‌افزار آن برای راه‌اندازی یک سرور جداگانه که به شکلی مجازی عمل می‌کند استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به‌راحتی سخت‌افزار موردنیاز خود از این سرور را مشخص کرده و هر زمان که نیاز به تغییر آن‌ها داشتید، در عرض چند ثانیه این کار را انجام دهید.

منظور از دیتاسنتر چیست؟

سوالی که بسیاری از کاربران دررابطه‌با سرور مجازی از ما می‌پرسند این است که اصلاً منظور از دیتاسنتر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دیتاسنتر یا همان مرکز داده، یک محیط بسیار بزرگ و حرفه‌ای برای نگهداری از سرورها است.

یک سرور از سخت‌افزارهای مختلف و سیستمی قدرتمند استفاده می‌کند. همین امر باعث شده تا گرمای زیادی تولید کرده و به انرژی زیادی نیز نیاز داشته باشد. برای این کار باید سرورها را در یک اتاق مخصوص به نام دیتاسنتر قرار دهید تا علاوه بر محافظت سرور در برابر عوامل محیطی مانند گردوغبار و رطوبت، هوای آن را نیز تهویه و خنک نگه دارید.

ترافیک و پهنای باند در سرور مجازی

ترافیک و پهنای باند مهم‌ترین معیارهایی هستند که باید دررابطه‌با سرورهای مجازی بررسی کنید. ترافیک به معنای مقدار مصرف دانلود و آپلود از یک سرور است. از طرف دیگر به میزان سرعتی که برای این کار اختصاص داده می‌شود پهنای باند گفته می‌شود.

پهنای باند همانند عرض یک خیابان و ترافیک همانند خودروهای در حال حرکت هستند. هر چه پهنای باند بیشتر باشد، خودرو های بیشتر با سرعتی بیشتر می‌توانند در خیابان حرکت کنند. همین موضوع هم برای سرور مجازی صدق می‌کند.

کاربردهای VPS

از نکته‌ای بسیار مهم که باید برای سرور مجازی بررسی کنید کاربردهای آن است. از مهم‌ترین کاربردهای VPS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. راه‌اندازی فروشگاه

شما می‌توانید به کمک VPS یک فروشگاه راه‌اندازی کنید. اگر می‌خواهید فروشگاهی حرفه‌ای با بخش‌های مختلف مانند نقد و بررسی، محصولات، مقالات آموزشی و… داشته باشید استفاده از یک سرور قدرتمند مجازی بهترین انتخاب برای شما است. هزینه این سرور تنها به میزان استفاده از آن مربوط می‌شود.

2. راه‌اندازی آموزشگاه مجازی

کاربرد دیگر سرور مجازی راه‌اندازی وب‌سایت‌های آموزش مجازی است. آموزش مجازی یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های ارائه دوره‌های مختلف بوده و مزیت‌های زیادی دارد. برای این که بتوانید آموزشگاهی مجازی راه‌اندازی کنید، باید از سرورهای قوی استفاده کنید تا ترافیک بالا و حجم رسانه‌ها قابل هندل کردن باشند. سرورهای اختصاصی برای این کار بسیار گران و هزینه برند؛ اما سرور مجازی هزینه کمتری داشته و به دلیل آپ تایم بی‌نظیر انتخابی عالی برای آموزشگاه مجازی محسوب می‌شود.

3. استفاده برای سایت اشتراک فایل

وب‌سایت‌های اشتراک فایل از سایت‌های محبوب و پرطرف‌دار هستند. می‌توانید در این وب‌سایت‌ها به‌راحتی انواع فیلم، تصویر یا فایل نصبی برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را به اشتراک بگذارید. برای این سایت به فضای ذخیره‌سازی زیاد و پهنای باند بالا نیازمند هستید؛ زیرا ممکن است کاربران زیادی هم‌زمان فایل‌های مختلف را از سایت شما دانلود کنند.

سرورهای اختصاصی را می‌توانید برای سایت‌های بزرگ و شلوغ استفاده کنید؛ اما اگر هنوز ترافیک زیادی در سایت وجود ندارد، استفاده از سرور مجازی انتخابی ارزان و سریع محسوب می‌شود. از طرف دیگر شخصی‌سازی آن نیز راحت‌تر است.

4. سایت برنامه‌نویسی شده با دسترسی اختصاصی

یکی از چالش‌هایی که برنامه‌نویسان حرفه‌ای برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های مختلف دارند این است که برای قرارگیری سایت خودروی سرور نیازمند دسترسی‌های اختصاصی هستند. به طور مثال برخی از فریم‌ورک‌ها و تکنولوژی‌های طراحی سایت و برنامه‌نویسی نیازمند چنین چیزی هستند.

سرورهای مجازی برای این کار عالی‌اند. شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب یک سرور مجازی تهیه کرده و به‌راحتی آن را برای وب‌سایت خود آماده‌سازی کنید. این سرورها به‌راحتی قابلیت دریافت انواع ابزارها و نصب تکنولوژی‌های متنوع برنامه‌نویسی را دارند.

5. سرویس ایمیل

کاربرد دیگری که برای سرورهای مجازی وجود داشته و می‌توان از آن به‌عنوان مهم‌ترین کاربرد این سرورها یادکرد، سرورهای ایمیل هستند. سرویس ایمیل روشی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان مختلف است. شرکت‌های بزرگ برای ایمیل‌های خود از سرورهای اختصاصی قدرتمندی استفاده می‌کنند تا هم هزینه را کاهش داده و هم امنیتی سرویس ایمیل را بیشتر کنند. شما می‌توانید از سرور مجازی برای این کار استفاده کنید. سرور مجازی هزینه کمی برای راه‌اندازی داشته و به‌راحتی برای ایمیل کانفیگ می‌شود.

6. استفاده برای پایگاه‌های داده

کاربردی بسیار مهم که برای سرور مجازی وجود دارد استفاده از آن برای پایگاه‌داده است. وب‌سایت‌ها از دیتابیس‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها در سرور اصلی کنار وب‌سایت قرار دارد.

اما در سایت‌های حرفه‌ای که داده‌های بسیار دارید باید از سرور جداگانه برای راه‌اندازی دیتابیس و ذخیره داده‌ها استفاده کنید. می‌توانید برای این کار از سرورهای اختصاصی استفاده کنید؛ اما هزینه سرور مجازی کمتر بوده و می‌توانند به‌راحتی نیز برای دیتابیس شما بهینه شوند.

7. استفاده برای سرویس git

سرویس گیت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین سرویس‌هایی است که برای توسعه نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد. با کمک این سرویس می‌توانید به‌راحتی از انواع پروژه‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و برنامه را نسخه‌بندی کنید.

برای ذخیره‌سازی نسخه‌های مختلف و بک‌آپ‌ها می‌توانید از سرور مجازی استفاده کنید. سرورهای مجازی می‌توانند به‌راحتی با سرویس‌های مختلف آنلاین ارتباط گرفته و بهترین سخت‌افزار برای این کار را تطبیق دهند. با پرداخت هزینه‌ای مناسب امکان دریافت این سرورها و استفاده برای گیت را خواهید داشت.

8. تهیه برای نظارت دوربین مداربسته

استفاده از سرورهای مجازی برای نظارت نیز کاربردی است. شرکت‌های مختلف برای ایجاد امنیت در فضای ساختمان از دوربین‌های مداربسته متنوعی استفاده می‌کنند. برای ذخیره‌سازی داده‌های این دوربین‌ها می‌توانید از سرور اختصاصی در شرکت استفاده کنید.

ازآنجایی‌که هزینه سرورهای اختصاصی بالا بوده و برای این کاربرد تنها نیازمند فضای ذخیره‌سازی بالایی هستید، استفاده از سرور مجازی به شما پیشنهاد می‌شود. می‌توانید نسبت به نیاز خود یکی از انواع سرورهای مجازی را انتخاب و با تهیه هارددیسک مناسب داده دوربین‌ها را درون آن ذخیره‌سازی کنید.

مزایا و معایب استفاده از VPS

قبل از این که به تهیه سرورهای مجازی رفته و نسبت به نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید، بهتر است مزایا و معایبی که برای این سرورهای عالی وجود دارد را بررسی نمایید. از مهم‌ترین این مزایا و معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا:

از مهم‌ترین مزایایی که در سرورهای مجازی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این موارد ارزش قیمت سرورهای مجازی را بیشتر کرده و آن‌ها را محبوب‌تر نیز کرده‌اند.

  • هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به سرورهای اختصاصی
  • وجود دسترسی به روت سرور و پیکربندی بر اساس نیازهای خود
  • امکان تغییردادن سخت‌افزارها نسبت به نیاز به طور کاملاً ساده
  • وجود امنیت و سرعت بیشتر نسبت به سرور یا هاست‌های اختصاصی
مزایا و معایب استفاده از VPS

مزایا و معایب استفاده از VPS

معایب:

موضوعی دیگر که باید دررابطه‌با سرورهای مجازی بررسی کنید معایب آن‌ها است. معایبی که در این سرورها وجود دارد ممکن است برخی از کاربردهای آن را محدود کرده و استفاده از سرور را برای برخی از افراد غیرممکن کند. مهم‌ترین عیب‌های سرور مجازی عبارت‌اند از:

  • هزینه‌ای گران‌تر در مقایسه با هاست‌های اشتراکی
  • دشوار بودن کانفیگ سرور در صورت نداشتن دانش برنامه‌نویسی یا شبکه
  • دردسترس‌بودن منابع محدودتر نسبت به سرورهای اختصاصی
  • ارائه در شرکت‌های محدود نسبت به سرورهای اختصاصی

انواع سرور مجازی

این را باید بدانید که نوع‌های گوناگونی از سرورهای مجازی وجود دارد. این نوع‌ها بسیار زیاد بوده و به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. از مهم‌ترین نوع‌هایی که برای سرور مجازی وجود دارد می‌توان به دسته‌بندی‌های زیر اشاره کرد:

انواع سرور مجازی

انواع سرور مجازی

بر اساس سیستم‌عامل

یکی از دسته‌بندی‌های اصلی که برای انواع سرورهای مجازی وجود دارد سیستم‌عامل است. به‌طورکلی سرورها و هاست‌ها از نظر سیستم‌عامل به نوع‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از این سیستم‌عامل‌ها مزایا و معایب خود را داشته و به شکلی برای افراد خاص مناسب هستند. در این بخش باید گفت که سرورهای مجازی تنها از دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کنند.

شما می‌توانید با نصب توزیع‌های مختلف لینوکس و نسخه‌های ویندوز روی این سرورها از آن‌ها استفاده کنید. سیستم‌عامل مکینتاش روی این سرورها قابل‌نصب نبوده و این مشکل به دلیل محدودیت‌های مجازی‌سازی است. همچنین می‌توانید از میکروتیک که یک سیستم‌عامل کوچک و روتر است نیز در سرور مجازی استفاده کنید.

بر اساس کنترل پنل

کنترل پنل یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده سرورها محسوب می‌شود. درصورتی‌که روی سرور یا هاست کنترل پنلی وجود نداشته باشد، نمی‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کرده و فایل‌های مختلف در آن را کنترل کنید.

کنترل پنل‌های بسیار زیادی تا به امروز توسعه داده شده‌اند که هر کدام از آن‌ها عیب‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارا هستند. باید این را بدانید که سرورهای مجازی تنها با استفاده از کنترل پنل‌های زیر قابل‌استفاده هستند:

  • دایرکت ادمین
  • سی پنل
  • پلسک
  • وبمین
  • ویرچوال مین

بر اساس نوع مدیریت

نوعی دیگر از دسته‌بندی سرورهای مجازی وجود دارد و آن هم سرورهای مجازی بر اساس نوع مدیریت هستند. شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از این سرور را به دو صورت مدیریت شده و مدیریت نشده یا خام دریافت کنید.

سرورهای مدیریت شده سرورهایی هستند که به‌صورت مجازی راه‌اندازی شده و مدیریت و پشتیبانی آن‌ها به عهده شرکت ارائه‌دهنده سرور است. اما در سرورهای مدیریت نشده، سرور مجازی به‌صورت خام به سرویس‌گیرنده ارائه می‌شود. پس اگر دانش مدیریت سرور مجازی را ندارید بهتر از نوع مدیریت شده استفاده کنید.

بر اساس کاربرد

در انتها نیز دسته‌بندی دیگری از انواع VPS وجود دارد و آن هم کاربرد است. هر کدام از سرورهای مجازی را می‌توانید برای کاربردهای متنوعی استفاده کنید. این موضوع به دلیل ویژگی‌های مختلف مانند سیستم‌عامل، سخت‌افزار، کنترل پنل و… است. می‌توانید نسبت به نیاز خود یکی از کاربردها را برای تهیه سرور مجازی انتخاب کنید. این کاربردها عبارت‌اند از:

تأثیر موقعیت جغرافیایی بر انتخاب سرور مجازی

نکته‌ای بسیار مهم که باید دررابطه‌با VPS یا همان سرورهای مجازی بدانید این است که این سرورها از نظر موقعیت جغرافیایی با هم تفاوت‌های زیادی دارند. سرور مجازی از نظر موقعیت به دو نوع سرور مجازی دیتاسنتر ایران و دیتاسنتر خارج تقسیم‌بندی می‌شود.

اگر می‌خواهید از سرورهای مجازی برای تغییر IP استفاده کرده و به کمک آن‌ها خدمات اینترنتی خارجی را انجام دهید، استفاده از سرور مجازی خارجی بهتر است. اما درصورتی‌که می‌خواهید سرویسی در ایران با سرعتی بسیار بالا راه‌اندازی کنید، سرورهای موقعیت ایران انتخابی مناسب‌تر برای شما هستند.

بهترین سرورهای مجازی خارج کشور

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم سرورهای مجازی به دودسته دیتاسنتر ایران و دیتاسنتر خارج تقسیم‌بندی می‌شوند. انواع دیتاسنتر خارج کشور شامل موارد زیر هستند:

بررسی مشخصات سرور مجازی ایران

یکی از انواع سرورهایی که برای VPS وجود دارد سرور مجازی ایران است. همان‌طور که از نام این سرور مشخص است، موقعیت آن در کشور ایران بوده و ویژگی‌های خاص خود را دارد. دیتاسنترهای ایران معمولاً در شهرهای بزرگ مانند تهران واقع شده‌اند.

این سرورها بیشترین سرعت را در میان انواع سرورهای مجازی دارند و دلیل این موضوع نزدیک بودن موقعیت مکانی آن‌ها است. ویژگی‌های مختلفی مانند پهنای باند گسترده، قیمت مناسب و… برای این سرورها وجود دارد که آن‌ها را از محبوب‌ترین سرورهای مجازی در ایران قلمداد می‌کند.

ویژگی‌های سرور مجازی ایران

برای این که بیشتر با سرور مجازی ایران آشنا شده و قبل از خرید این سرور را به طور کامل بررسی کرده باشید پیشنهاد می‌کنیم که ویژگی‌های مختلف آن را بررسی نمایید. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سرعت انتقال داده شبکه بالا
  • هزینه مناسب‌تر نسبت به سرورهای خارجی
  • امنیت بهتر به دلیل قرارگیری در شبکه‌های داخلی
  • پایدار و در دسترس
  • انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالا
  • تأثیرگذاری در سئوی سایت به شکلی مناسب
  • و…

تمامی این ویژگی‌ها را باید نسبت به نیاز خود بررسی و سپس سرور مجازی ایران را تهیه کنید.

سرور مجازی ایران یا خارج؟ کدام یک بهتر است؟

شاید این سوال هم برای شما پیش‌آمده باشد که سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج کشور؟ در پاسخ باید گفت که این سوال به نیاز شما مربوط است. در واقع باید نسبت به شرایط خود یکی از این سرورها را انتخاب و خریداری کنید.

اگر سرعت انتقال شبکه برای شما مهم است، در صورت وجود در کشور ایران باید سرور موقعیت ایران را انتخاب کنید. اگر هزینه برای شما اهمیتی نداشته و به دنبال قوی‌ترین سرورهای مجازی در دنیا هستید بهتر است سراغ سرورهای خارج کشور رفته و آن‌ها را انتخاب کنید.

معیارهای مهم برای انتخاب سرور مجازی

نکته‌ای مهم که می‌تواند شما را در تهیه سرور مجازی کمک کند، معیارهایی مهم برای خرید این سرور است. از مهم‌ترین این معیارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. حتماً این موارد را بررسی و سپس به خرید سرور مجازی بروید.

  • میزان حافظه رم سرور
  • میزان فضای ذخیره‌سازی و نوع آن
  • قدرت پردازش CPU
  • موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر
  • میزان اعتبار و شهرت شرکت ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی
  • سیستم‌عامل سرور
  • کنترل پنل موردنیاز
  • کاربرد مدنظر برای سرور مجازی

انتخاب دیتاسنتر برای سرور مجازی

انتخاب دیتاسنتر برای سرور مجازی اهمیت زیادی دارد. منظور از دیتاسنتر شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرورها هستند. باید بهترین دیتاسنتر را برای سرور خود انتخاب و از آن سرور را تهیه کنید. نکاتی مهم که باید برای انتخاب بهترین دیتاسنتر در نظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

  • در نظرگیری ایمن‌ترین دیتاسنتر برای سرور؛ همانند دیتاسنتر OVH
  • انتخاب بهترین موقعیت مکانی نسبت به کاربران سایت و موقعیت مدیر سایت
  • وجود قابلیت پشتیبانی از ترافیک وارد برای انتقال برنامه‌های کرک شده یا ترافیک‌های ضد نفوذ
  • مناسب‌بودن قیمت‌ها نسبت به ارائه خدمات مختلف

انواع زیرساخت‌های مجازی‌سازی

اگر به یاد داشته باشید در ابتدا مقاله اشاره کردیم که برای راه‌اندازی سرور مجازی نیازمند تکنولوژی مجازی‌سازی هستیم. ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند تکنولوژی مجازی‌سازی را برای ما ممکن کنند. از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای مجازی‌سازی که باید هنگام انتخاب سرور مجازی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • XEN
  • VMWARE
  • ESXI
  • KVM
  • و…

درصورتی‌که سرور مجازی شما از زیر ساخت‌های بالا برای مجازی‌سازی استفاده می‌کند، بدانید که بهترین سرور را تهیه کرده‌اید.

راهکارهایی برای افزایش امنیت سرور مجازی

این نکته را باید همیشه در نظر داشته باشید که امنیت در سرورهای مجازی بیشترین اهمیت را دارد. درصورتی‌که می‌خواهید امنیت سرور مجازی خود را تأمین کنید می‌توانید از راهکارهای زیاد برای این امر بهره ببرید:

  • تغییر نام کاربری و رمز عبور پس از اولین اتصال
  • استفاده از رمز عبور قوی و غیرقابل‌تشخیص
  • غیرفعال‌سازی سرویس‌های بلااستفاده
  • فعال‌سازی دیواره آتش یا همان Firwall
  • بستن تمامی پورت‌ها و دردسترس‌بودن یک پورت موردنیاز
  • تغییر پورت‌های پیش‌فرض سرور برای جلوگیری از حملات مخرب

سخن پایانی

یکی از بهترین سرورهایی که می‌توانید برای امور مختلف و کاربردهای گوناگون از آن کمک بگیرید سرورهای مجازی یا VPSها هستند. VPS یا همان Virtual Private Server نوعی سرور است که با استفاده از یک زیرساخت مجازی‌سازی قوی، روی سخت‌افزار یک سرور فیزیکی پیاده‌سازی می‌شود.

مزایای بسیاری برای این سرورها وجود دارد و از مهم‌ترین آن می‌توان به‌سرعت راه‌اندازی بالا و هزینه کم نسبت به سرورهای اختصاصی اشاره کرد. در این مقاله از تیم فاماسرور سرور مجازی را به طور کامل برای شما بررسی کردیم تا دقیق با آن آشنا باشید.

 

اشتراک گذاری

سرور مجازی اختصاصی برای چه کسانی مفید است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سرور مجازی اختصاصی برای شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که نیازمند یک سرور جامع هستند مناسب بوده و هزینه‌ای کم نیز دارد.

شبکه در سرورهای مجازی به‌صورت اختصاصی است؟

باید گفت که خیر؛ شبکه در سرورهای مجازی به‌صورت اختصاصی نبوده و در دیتاسنتر به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شود. تنها در صورتی این موضوع رخ می‌دهد که در قرارداد رزرو پهنای باند و ترافیک را ذکر کرده باشید.

دسترسی به هارد سرور مجازی به چه شکل است؟

در صورت تهیه سرور مجازی دسترسی شما به هارد به‌صورت اختصاصی انجام می‌گیرد. یعنی تمامی فضای ذخیره‌سازی متعلق به شما بوده و می‌توانید از آن بهره ببرید.

سرور مجازی بهتر است یا سرور اختصاصی؟

درصورتی‌که یک شرکت بزرگ داشته و می‌خواهید داده‌های مختلف را برای سازماندهی روی سرور سوار کنید، استفاده از سرور اختصاصی سرعت بهتر، سخت‌افزار قوی‌تر و امنیت بیشتری به شما ارائه می‌دهد. برای کاربردهای محدودتر نیز می‌توانید از سرور مجازی بهره کامل بگیرید.

منابع:

famaserver

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.