نویسنده: fema co
26 دسامبر 2023
0 127
افزایش حجم آپلود فایل در بیگ بلوباتن

افزایش حجم آپلود فایل در بیگ بلوباتن

در این مقاله به نحوه افزایش حجم آپلود فایل در بیگ بلوباتن میپردازیم , با ما همراه باشید.

 

آپلود فایل در بیگ بلوباتن

بیگ بلوباتن یکی از پرچمداران میزبانی اتاق های آموزشی و جلسات شرکتی میباشد که کاربران با یکدیگر ارتباط صوتی و تصویری دارند که در این بین امکاناتی نظیر تخته وایت برد , یادداشت , چت , ارایه فایل های پاورپوینت و pdf ر نیز شامل میشود.

در این بین محدودیت اعمال شده برای حجم فایل های قابل آپلود در سرور بیگ بلوباتن محدود به 30 مگابایت میباشد و اگر حجم فایل بیش از این باشد بیگ بلوباتن با خطا به کاربر اعلام میکند که ظرفیت فایل بیش از حد مجاز است.

افزایش حجم آپلود فایل در بیگ بلوباتن

برای اضافه کردن یا افزایش حجم آپلود در سرور بیگ بلوباتن نیاز به اتصال به سرور بیگ بلوباتن داریم که از طریق ترمینال SSH و ابزار هایی مانند putty به سرور متصل میشویم.

به دلیل آنکه سرور اوبونتو که میزبان نصب بیگ بلوباتن هستند معمولا اکانت root آنها غیر فعال هستند برای فعال کردن یوزر root اوبونتو اقدام نمایید و سپس به ادامه این آموزشی بپردازید.

ابتدا به سرور از طریق ssh متصل میشویم و سپس با دستور sudo su از دسترسی به اکانت ریشه مطمن میشویم.

افزایش حجم آپلود فایل در بیگ بلوباتن

افزایش حجم آپلود فایل در بیگ بلوباتن

 

سپس با دستور زیر فایل bigbluebutton.properties را برای تغییرات باز میکنیم.

nano /usr/share/bbb-web/WEB-INF/classes/bigbluebutton.properties

 

افزایش حجم آپلود فایل در بیگ بلوباتن

با کلید پایین کیبورد یا pagedown در کیبورد به بخش maxFileSizeUpload که در تصویر زیر به آن اشاره شده میرویم.

همانگونه که مشاهده میکنید عدد پیشفرض آن 30 مگابایت هست و این عدد را باید به عدد بالاتر ارتقا دهید, مانند تصویر زیر که ما به 100 مگابایت محدودیت آپلود را ارتقا دادیم و با کلید Ctrl+x و تایید y آن را ذخیره میکنیم.

نکته: در صورتی که از ویرایشگر vim استفاده میکنید برای ذخیره باید کلید Esc را زده و با تایپ کلمه :wq از ویرایشگر خارج شوید.

آپلود فایل در بیگ بلوباتن

آپلود فایل در بیگ بلوباتن

نکته: دقت داشته باشید که تخصیص بیش از 100 مگابایت فایل هم برای پردازش سرور و هم برای کاربرانی که به آن متصل هستند دچار بار ترافیکی مازاد میکند که در ارایه , بیش از 100 مگابایت حجم برای آپلود فایل های متنی منطقی نیست.

پس از انجام تغییرات با دستور زیر یکبار بیگ بلوباتن و سرویس های آن را ریستارت میکنیم تا مقادیر تنظیمات مجدد لود شوند.

sudo bbb-conf --restart

 

موفق باشید.

اشتراک گذاری

آیا در اشتراک ویدیو از لینک محدودیت حجمی وجود دارد؟

بستگی به سرور میزبانی دارد , در صورتی که از منابع محدود شده استفاده میکنید و پورت شبکه سرور شما نامحدود نیست ممکن است فایل های حجیم را که فراخوانی میکنید با مشکل مواجه شوید ولی در حالت عادی خیر.

افزایش حجم آپلود چه کاربردی در بیگ بلوباتن دارد؟

شما وقتی یک فایل pdf یا پاورپوینت برای ارایه دارید که حجم آن بیش از 30 مگابایت استاندارد است نمیتوانید آن فایل را در سرور بیگ بلوباتن آپلود کنید و به شما خطا میدهد و این افزایش حجم صرفا برای جلوگیری از این خطا لحاظ شده است.

منابع:

فاماسرور

بیگ بلوباتن

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.