نویسنده: fema co
13 فوریه 2024
0 241
بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده CDN ویدئو

بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده CDN ویدئو

امتیاز به post

در دهه‌های گذشته تکنولوژی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و این موضوع در سرویس‌های آنلاین تأثیر زیادی داشته است. به طور مثال ورود سرورهای جدید و راه‌اندازی روش‌های مدرن برای اتصال از مهم‌ترین این پیشرفت‌ها هستند.

اما یکی از جدیدترین و بهترین روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن سرعت بارگذاری داده‌ها را بیشتر کرده و پهنای باند سایت خود برای نمایش رسانه‌ها را افزایش دهید استفاده از سرویس CDN است. CDN یا Content Delivery Networks از جدیدترین روش‌ها برای استریم ویدئو و دسترسی به داده‌های مختلف است. همراه ما باشید تا در ادامه بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده CDN را به شما معرفی کنیم.

پخش مستقیم ویدئو html5 و ارتباط آن با CDN

شما می‌توانید با استفاده از html5 به‌راحتی ویدئو را به‌صورت مستقیم پخش کنید درگذشته برای این کار از فرمت flash استفاده می‌شد که توسط شرکت ماکرو مدیا یا Macromedia ارائه شده بود. این فرمت بعدها توسط adobe خریداری شده و سپس با کمک اپلیکیشن adobe flash player به سیستم‌عامل‌های مختلف ارائه شد. اما بعدها به دلیل مشکلات این نرم افزار در گوشی‌های آیفون، شرکت اپل به‌جای این برنامه از HLS یا همان Http Live Streaming استفاده کرد.

شما می‌توانید برای انتشار سریع ویدئو ها و پخش مستقیم آن‌ها در HLS از سرویس‌های مختلف CDN استفاده کنید تا سرعت نمایش را بالا ببرید.

دلایل استفاده از ارائه‌دهندگان CDN

سوالی که بسیاری از کاربران دررابطه‌با CDNها می‌پرسند این است که چرا باید از ارائه‌دهندگان این سرویس استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که طبق آمار سال 2018، ترافیک ویدئویی حدود 79 درصد از ترافیک‌های کل دنیا را تشکیل داده است.

حتی حجم‌های کوچک از ویدئو نیز در این موضوع تاثیر داشته و می‌توانند هزینه‌های زیادی را روی دوش مدیران سرویس‌ها قرار دهند. راهکاری که می‌تواند این ترافیک را کنترل کرده و آن را میان سرورهای مختلف تقسیم کند استفاده از سرویس CDN استو

معرفی CDN و مزایای آن

CDN یا همان Content Delivery Networks، شبکه تحویل محتوا بوده و با استفاده از سرورهای مختلف به دست میاید. این شبکه متشکل از سرورهای متنوعی در نقاط مختلف جهان یا یک کشور بوده و محتوای مدنظر شما را در خود کپی و نگهداری می‌کند.

زمانی که کاربر درخواست نمایش محتوا را می‌دهد، این شبکه به نزدیک‌ترین سرور کاربر درخواست ارسال محتوا را داده و سپس به‌سرعت محتوا به کاربر فرستاده می‌شود. می‌توان این موضوع را شبیه به تماس‌گرفتن با یک ایستگاه آتش‌نشانی دانست.

خدمات ارائه‌دهندگان CDN

یکی از خدماتی که توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده CDN به شما داده می‌شود، خدمات مربوط به OVP است. شما می‌توانید با استفاده از OVP به‌راحتی ویدئو را به به‌صورت مستقیم و زنده پخش کرده و کمترین میزان ترافیک را روی سرور اصلی سایت خود تجربه کنید.

OVPها آمده‌اند تا حجم کمتر و ترافیک کمتری را اشغال کرده و از CDNها همه‌منظوره کوچک‌تر باشند. این سرویس به‌صورت اختصاصی برای ویدئو ها استفاده شده و نمی‌توانید برای درج کدها یا اسکریپت‌های خاص از آن استفاده کنید.

انواع ارائه‌دهندگان CDN ویدئو

برای این که بتوانید راحت‌تر از خدمات CDN استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم که شرکت‌های مختلفی که این سرویس را ارائه می‌دهند بررسی کنید. بهترین ارائه‌دهندگان CDN شامل شرکت‌های زیر هستند:

1. آکامایی

از معروف‌ترین شرکت‌هایی که می‌توانید خدمات CDN را از آن دریافت کنید می‌توان به شرکت آکامایی اشاره کرد. این شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات CDN بوده و بیش از 240 هزار سرور در سرتاسر دنیا و در بیش از 130 کشور دارد.

پلتفرم Akamai از پخش مستقیم ویدئو و میزبانی ویدئو به صور آنلاین در صورت تقاضای کاربر پشتیبانی کرده و همین موضوع نیز مشتریان آن را بیشتر کرده است. این پلتفرم کدک‌های مختلفی از رسانه‌ها را پشتیبانی کرده و بهترین پروتکل‌ها را برای انتقال داده بهره می‌برد.

2. Cloudflare

یکی از معروف‌ترین شرکت‌هایی که در زمینه خدمات CDN و دیگر خدمات سرویس‌های اینترنتی فعالیت می‌کند شرکت کلاد فلر یا همان Cloudflare است. این شرکت محبوب که درحال‌رشد و پیشرفت است خدمات PoP یا همان Point of Preference را ارائه داده از موارد زیادی پشتیبانی می‌کند.

به طور مثال میزبانی ویدئوی آن شامل خدماتی مانند رمزگذاری ابر و پخش‌کننده‌های HTML5 قابل‌تنظیم است که می‌توانید از طریق APIها به آن دسترسی داشته باشید. کلاد فلر قیمت‌های شفاف و مناسبی داشته و می‌توانید از خدمات CDN رایگان آن استفاده کنید. CDN رایگان کلاد فلر از پخش ویدئو پشتیبانی نکرده و برای قراردادن اسکریپت‌ها انتخابی مناسب است.

3. CloudFront

شرکت آمازون که یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی است با نام CloudFront خدمات CDN خود را با شرایطی عالی ارائه می‌دهد. این شرکت از شبکه تحویل محتوای بزرگی برخوردار است که کشورهای مختلف در قاره آمریکا، آسیا و اروپا را به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.

خدمات این شرکت در آفریقا قابل‌دسترسی نیست. خدمات این شرکت به‌صورت جزئی نبوده و از خدماتی کلی بهره می‌برد. ما می‌توانید با استفاده از APIهای کلاد فرانت به‌راحتی خدمات اختصاصی خود را ایجاد کرده و استفاده کنید.

انواع شرکت‌های ارائه‌دهنده OVP

همان‌طور که گفتیم OVP حجم کمتری داشته و فضای کمتری نسبت به CDNهای همه‌کاره اشغال می‌کند. این سرویس محبوب که برای پخش آنلاین ویدئو استفاده می‌شود توسط شرکت‌هایی خاص ارائه شده است. بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده‌های OVP شامل موارد زیر می‌شوند:

1. واوزا

یکی از معروف‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات OVP شرکت واوزا است. Wowza Media System محصولات خدماتی مختلفی را برای پخش و نگهداری از ویدئو ها ارائه کرده است. یکی از محبوب‌ترین خدمات این شرکت Wowza Streaming Cloud است که پلتفرم پخش آنلاین ویدئو محسوب می‌شود.

این پلتفرم به‌صورت ابری بوده و پهنای باندی عالی برای پخش رسانه در حجم‌های مختلف به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از خدمات این شرکت توانایی اشتراک‌گذاری رسانه‌ها را به راحت‌ترین شکل ممکن خواهید داشت.

خدمات Streaming Cloud

همان‌طور که گفتیم یکی از محبوب‌ترین خدمات واوزا ارائه Streaming Cloud است. شما می‌توانید با استفاده از این محصول به‌راحتی هر دو فیلم‌های زنده و on-demand را درون سرویس قرار داده و به اشتراک بگذارید.

ویژگی‌های مختلفی درون این سرویس وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پخش ویدئوهای HD، راه‌حل‌های پخش مستقیم با کمترین میزان تأخیر، ویژگی‌های کنترل دسترسی امنیتی و… اشاره کرد. این شرکت دسترسی APIهای ویدئویی را نیز ارائه داده و از شبکه آکامای استفاده می‌کند.

2. IBM Cloud Video

اکثر شما با شرکت IBM آَشنایی دارید و می‌دانید که این شرکت چه شهرتی در میان شرکت‌های تکنولوژی و سیستم‌های کامپیوتری دارد. IBM خدمات OVP و CDN خود را با نام IBM Cloud Video ارائه داده و طیف وسیعی از خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. از مهم‌ترین این خدمات می‌توان به میزبانی فیلم، پخش مستقیم از طریق سرویس Streaming Manage و… اشاره کرد.

پلن‌هایی که توسط این شرکت ارائه می‌شود بسیار متنوع بوده و از ویژگی‌هایی مانند محافظت از رمز عبور، پخش‌کننده ویدئو HTML5، پخش ویدئو باکیفیت بالای HD و مواردی دیگر استفاده می‌کند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب به‌راحتی از خدمات این شرکت استفاده کنید.

3. ویمیو (لایو استریم)

ویمیو سرویس خدماتی لایو استریم است که در سال 2007 در نیویورک تأسیس و در سال 2017 توسط Vimeo خریداری شده است. این سرویس پخش آنلاین ویدئو قابلیت زیادی داشته و از سخت‌افزارها و نرم افزارهای یکپارچه استفاده می‌کند.

با خرید سرویس‌های این شرکت می‌توانید از پخش‌کننده HTML5 و چت یکپارچه درون سیستم بهره ببرید. همچنین درصورتی‌که نیازمند شارژ پهنای باند یا فضای ذخیره‌سازی باشید هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد و به‌صورت رایگان انجام می‌شود. این شرکت یکی از گران‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس استریم است.

4. داکاست

آخرین شرکتی که می‌خواهیم به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پخش آنلاین ویدئو از آن یاد کنیم شرکت داکاست است. داکاست یا همان DaCast یکی از سرویس‌های معروف برای میزبانی ویدئو بوده و خدمات خود را از طریق CDNهای شرکت آکامای ارائه می‌دهد.

تمامی خدمات این شرکت برای پخش و استریم ویدئو است و این کار نیز از طریق پخش‌کننده ویدئو HTML5 انجام می‌گیرد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه 19 دلاری برای پلن‌های ساده این شرکت 100 گیگابایت پهنای باند دریافت کرده و از خدمات آن بهره ببرید.

سخن پایانی

به دنبال پخش ویدئو به‌صورت آنلاین هستید و نمی‌خواهید پهنای باند سایت شما اشغال شود؟ می‌توانید از سرویس‌های CDN یا همان Content Delivery Networks استفاده کنید. شبکه اشتراک‌گذاری رسانه متشکل از سرورهای مختلف در سرتاسر جهان یا کشوری خاص است که برای بهینه‌سازی پهنای باند و سرعت انتقال داده از آن‌ها استفاده می‌شود.

با کمک این شبکه کاربر می‌تواند محتوای موردنیاز خود را از نزدیک‌ترین سرور شبکه دریافت کرده و آن را با سرعتی بالا مشاهده کند. برای پخش ویدئو به‌صورت آنلاین و با استفاده از CDN، خدمات OVP توسط برخی از شرکت‌ها ارائه شده‌اند. در این مقاله از تیم فاماسرور بهترین این شرکت‌ها و شرایط استفاده از خدماتشان را با هم بررسی کردیم.

اشتراک گذاری

برترین ارائه‌دهندگان CDN برای پخش مستقیم فیلم کدام‌اند؟

از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات CDN می‌توان به شرکت‌هایی مانند Cloudflare، CloudFront و آکامای اشاره کرد.

HLS روی کدام سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌شود؟

HLS یا همان Http Live Stream روی سیستم‌عامل‌های مختلف ویندوز، لینوکس و مک قابل‌نصب و پشتیبانی است.

کدام پلتفرم‌ها بهترین خدمات را ارائه می‌دهند؟

بهترین پلتفرم‌هایی که می‌توانند به شما خدمات پخش ویدئو را ارائه دهند شامل شرکت‌های داکاست، IBM، ویمیو و واوزا هستند.

منابع:

فاماسرور

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست ویندوز

    هاست های ویندوز فاماسرور میزبانی شده در ایران و هلند میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.

خروج از نسخه موبایل