نویسنده: fema co
6 دسامبر 2023
0 235
سرور مجازی هلند چیست؟ راهنمای خرید

سرور مجازی هلند چیست؟ راهنمای خرید

سرور مجازی هلند یکی از سرویس های میزبانی سرور , در فاماسرور میباشد که موقعیت جغرافیایی سرور ها یا محل کولو شدن سرور ها در کشور هلند واقع شده و دارای آیپی متعلق به هلند میباشد.

موقعیت جغرافیایی سرور ها مثل سرور فنلاند , سرور ترکیه یا سرور ایران بنا به استفاده کاربران و موقعیت های کسب و کار ها متفاوت است , مثلا سایت های ایرانی برای میزبانی و اخذ درگاه پرداخت موظف به هاست شدن در سرور های ایران هستند و همین موضوع در بسیاری از موارد نیز وجود دارد که نیازمند کشوری است که زیرساخت ها و قوانین آن موازی با اهداف استفاده باشد.

سرور مجازی هلند با توجه به نسل جدید پردازنده اینتل , شاسی سخت افزاری , هارد SSD/NVME با پورت پرسرعت یکی از انتخاب های مناسب اروپایی میباشد.

در هنگام خرید سرور مجازی هلند نکاتی را باید در نظر داشته باشید که به آن میپردازیم , اما در ابتدا به تعاریف اولیه این سرویس میپردازیم.

سرور مجازی هلند چیست؟

سرور مجازی هلند یا vps هلند بخشی از یک سرور سخت افزاری میباشد که بصورت بخش بخش اجزای آن برای اهداف کوچکتر و ضعیفتر تقسیم شده اند که هر کدام با منابع مشخص و میزان ظرفیت مشخصی شروع به فعالیت میکنند و بصورت مستمر و 24 ساعته در طول ماه روشن و در حال استفاده هستند که هر کدام از این ماشین های مجازی دارای یک یا چند آیپی ثابت هلند هستند.

سرور مجازی هلند چیست؟

سرور مجازی هلند چیست؟

 

سرور مجازی یا VPS چیست؟

vps  مخفف Virtual Private Server میباشد. vps یا سرور مجازی بخشی از یک سرور میباشد که به دو صورت سرور منابع اشتراکی یا سرور مجازی اختصاصی ( با منابع اختصاصی) عرضه میشود و تفاوت آن با سرور اختصاصی صرفا مجازی سازی شدن آن و تقسیم منابع یک سرور اختصاصی به چندین سرور مجازی میباشد.

vps یا سرور مجازی انتخاب مفیدی برای افرادی است که منابع بالاتری نسبت به یک هاست دارند ولی نیاز به تمام منابع یک سرور اختصاصی را ندارند و یا برای آن دسته از افرادی که ربات , نرم افزار های مختلفی را باید اجرا کنند و برای اجرای آن نیاز به اینترنت قوی و منابع بالا میباشد مفید است.

 

آی پی اختصاصی هلند

هر سرور مجازی یا هر ماشین مجازی برای اتصال نیازمند یک آیپی اختصاصی میباشد که تغییر نکند. خیلی از کاربران برای استفاده بدون وقفه از برخی خدمات ارزی و دسترسی به صرافی های مختلف نیازمند این هستند که آیپی ثابت داشته باشند مثل آیپی ثابت هلند و موقعیت تمام آیپی ها به رجیستر کشور هلند میباشد که امکان متصل کردن سرور مجازی میکروتیک یا … به آن میسر میباشد.

امکان تغییر منابع با وجود آیپی ثابت در فاماسرور میسر میباشد.

ویژگی های سرور مجازی هلند

ویژگی های سرور مجازی هلند

ویژگی های سرور مجازی هلند

برخی از ویژگی های سرور مجازی هلند فاماسرور به شرح زیر میباشد:

1-کاهش و ارتقا منابع

کاربران برای استفاده از سرویس سرور مجازی هلند , میتوانند اقدام به ارتقا و کاهش منابع سرور خود نماید که ارتقا آن بصورت آنی و اتوماتیک و تنزل منابع بصورت نیمه اتوماتیک( با ریستارت ) کنند.

2- دسترسی کامل مدیریتی

دسترسی کامل به منابع و امکاناتی نظیر , روشن , خاموش , ریستارت , گراف مصرف منابع , گراف شبکه , تغییر کلمه عبور , نصب سیستم عامل و .. بعد از خرید سرور و فعال شدن سرویس برای کاربران فراهم میباشد.

3-امنیت

استفاده از مجازی ساز قدرتمند KVM در کنار رول های نرم افزاری فایروال + استفاده از فایروال سخت افزاری در کنار هم امنیت اطلاعات و ارتباط دوطرفه ایمن را برای کاربران به ارمغان آورده است. لاذم به ذکر است استفاده از فایروال صرفا جهت امنیت میباشد و برای کاربران هزینه ای ندارد , و کاربران نیز میتوانند بصورت رایگان از فایروال های سخت افزاری استفاده نمایند.

4-قیمت مناسب

قیمت سرور مجازی هلند همواره یکی از پر چالشترین محصولات در بین سرور مجازی اروپا میباشد زیرا به دلیل قوانین خاص این کشور و حساس نبود آن به کپی رایت استقبال زیادی از این نوع سرور برای میزبانی ویدیو و بازی و .. میشود و همکاران ما در بخش قیمت گذاری محصولات مانند همیشه قیمت پایه و مقرون به صرفه را تعیین میکنند.

5- سخت افزار قدرتمند

استفاده از نسل جدید پردازنده اینتل در کنار شاسی های قدرتمند HPE با منابع سخت افزاری new ترکیب سرعت و قدرت را همیشه با خود دارند و سرور های اختصاصی هلند فاماسرور نیز از این نسل و سخت افزار استفاده میکند.

 

چرا باید سرور مجازی هلند بخریم؟

چرا باید سرور مجازی هلند بخریم؟

چرا باید سرور مجازی هلند بخریم؟

استفاده از آیپی هلند یا استفاده از آیپی اروپایی همیشه دلایل خود را دارد. مثلا برای راه اندازی سایت آپلود و دانلود فیلم , سایت هایی که به کپی رایت حساس هستند , بیزینس اروپایی , استفاده از صرافی ها و بازار های مالی اروپا و … که در ذیل به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

1-سرور مجازی هلند برای میزبانی سایت

با توجه به قوانین و حساس نبودن کشور هلند به کپی رایت خیلی از سایت هایی که در ضمینه های فیلم و ویدیو و انیمیشن فعالیت میکنند یا سایر سایت هایی که به کپی رایت حساس هستند و دارای محتوای غیر قانونی نمیباشند از هاست هلند استفاده میکنند که با توجه به سرعت و قوانین کپی رایت قطعا یکی از بهترین انتخاب ها برای هاستینگ و میزبانی سایت میباشد.

2- وی پی اس هلند برای ترید

یکی از پر استفاده ترین لوکیشن ها برای سرور ترید کشور هلند میباشد. هلند با نقطع جغرافیایی اروپایی خود مقصد کاربران زیادی است که قصد استفاده از خدمات مجازی , برای استفاده از صرافی های مختلف میباشد که ریسک مسدود شدن حساب کاربری صرافی یا سایر سایت های ارایه دهنده رمز ارز و بازر های مالی در آن خیلی کم است.

3-دسترسی به آیپی اروپایی برای موارد دیگر

و در آخر نامبردن و لیست کردن موارد استفاده از سرور مجازی هلند خارج از یک مقاله معرفی میباشد , لذا بخش ها و اصناف مختلفی برای کارهایی نظیر واردات , صادرات , پرداخت مالی , بخش های مالی اروپایی , صرافی ها و میزبان های فیلم و … وجود دارند که برای استفاده از خدماتی خاص نیازمند این هستند که از آیپی هلند یا آیپی اروپایی استفاده کنند.

هنگام خرید سرور مجازی هلند باید به چه مواردی دقت کنیم؟

همواره انتخاب منابع یکی از دشوارترین بخش برای شروع یک استارت آپ یا شروع یک ماجراجویی است. همیشه سعی به انتخاب نزدیکترین منابع یا منابع رویایی برای کسب و کار خود کنید. مثلا در صورتی که نیاز دارید از سرور مجازی هلند ویندوز استفاده کنید در نظر داشته باشید برای کارکرد روان سرور مجازی ویندوز نیاز است که از حداقل 3 هسته و 5 گیگ رم استفاده کنید و اگر نمیخواهید مشکل کندی سرعت داشته باشید از منابع بالاتر یا نزدیک به مورد ذکر شده که به عنوان مثال بود استفاده کنید.

برخی از موارد پیشنهادی برای خرید سرور مجازی هلند:

1-انتخاب سیستم عامل مناسب

برای انتخاب سیستم عامل از مواردی استفاده کنید که نزدیک یا با هدف استفاده شما موازی باشد مثلا برای استفاده از سرور ترید و یا سرور برای بازارهای مالی قطعا انتخاب درست ویندوز است . که خود ویندوز شمال نسخه 2016 , 2019 , 2022 میباشد و هر کدام نیز منابع مصرفی رزرو خاص خود را دارند.

با برای استفاده از آیپی ثابت باید از سیستم عامل میکروتیک هلند استفاده کنید که با تنظیمات و … بتوانید از ایران براحتی به آن متصل شوید.

2-انتخاب مناسب منابع

در مثال شماره 1 به انتخاب سیستم عامل اشاره شد که هر کدام از این موارد نیاز مند منابعی میباشند مثلا برای استفاده روان از ویندوز به حداقل 3 هسته cpu و 5 گیگ رم نیاز است یا برای میزبانی یک سایت معمولی به 1 هسته cpu و 1 گیگ رم بصورت حداقلبی نیاز است که همواره نزدیکترین پلن را به منابع مورد نیازتان انتخاب کنید.

3- آیا سرور ترید میخواهید یا سرور برای موارد دیگر

حتما در انتخاب نوع پلن خود دقت نمایید. معمولا سرور های هلند دارای منابع مختلفی هستند که البته در فاماسرور این منابع بصورت اختصاصی به کاربر ارایه میشود ولی در صورتی که برای بازار های مالی یا بازار های ترید مورد نیازتان است از سرور ترید استفاده کنید زیرا کانفیگ و راه اندازی و حتی استفاده کاربران از سرور های معمولی و ترید با هم متفاوت هستند.

شاید هزینه های سرور ترید هلند از سرور ترید هلند بالاتر و گرانتر باشند ولی تفاوتهایی دارند که در کارکرد آن مشخص میشود.

خرید سرور مجازی هلند از فاماسرور

در صورتی که قصد خرید و یا تهیه سرور هلند را دارید فاماسرور یکی از میزبان های با قابلیت ارایه خدمات و زیرساخت هلند در بستر ماشین مجازی / اختصاصی و میزبانی هاست هلند میباشد .

فاماسرور یکی از میزبانان در ضمینه هاستینگ و میزبانی سرور میباشد که با لوکیشن های مختلف میزبان شما میباشد .

برای مشاهده پلن ها و سایر لوکیشن ها میتوانید به لینک خرید سرور مجازی هلند مراجعه کنید.

جمع بندی

سرور مجازی هلند چیست؟ بخشی از یک سرور فیزیکی در دیتاسنتر کشور هلند که به شما یک یا چند آی پی اختصاصی هلند ارائه می دهد و برای مواردی مانند ترید، کسب و کارهای خارجی که مخاطبانی در اروپا دارند یا هر فعالیت مجازی که با آی پی ایران امکان پذیر نیست مورد استفاده قرار می گیرد. وی پی اس هلند را باید از یک شرکت هاستینگ معتبر با پشتیبانی قوی خریداری کنید تا خیالتان از بابت آپتایم و قدرت سرور راحت باشد.

همانطور که اشاره کرده بودیم قیمت سرور مجازی هلند مانند تمام وی پی اس های خارجی از وی پی اس ایرانی گرانتر است اما از نظر قدرت و سرعت تفاوتی ندارند، بلکه قدرت هر سرور به منابع دیتاسنتر و پشتیبانی قوی شرکت هاستینگ بستگی دارند پس در انتخاب شرکت ارائه دهنده VPS هلند دقت کنید.

اشتراک گذاری

1. سرور مجازی هلند چیست؟

سرور مجازی هلند بخشی از یک سرور فیزیکی در دیتاسنتر کشور هلند است.

2. امکان دریافت بیشتر از یک آی پی با سرور مجازی هلند وجود دارد؟

برخی شرکت های ارائه دهنده سرور هلند در صورت نیاز به شما بیش از یک آی پی ارائه می دهند اما باید قبل خرید از ارائه این سرویس مطمئن شوید.

3. آیا در صورت تمدید سرور مجازی هلند، آی پی تغییر می کند؟

در برخی از شرکت های هاستینگ، آی پی با تمدید سرور تغییر می کند اما در برخی این اتفاق نمی افتد. حتما قبل از خرید VPS هلند در این مورد سوال کنید.

4. چطور می توان از سرور مجازی هلند برای ترید استفاده کرد؟

سرور مجازی ترید یک محیط مجازی از ویندوز است که روی یک سرور از کشور هلند قرار دارد و شما می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور وارد محیط این ویندوز شده و بدون نگرانی با آی پی ثابت هلند در صرافی های معتبر بین المللی مانند بایننس فعالیت کنید.

 

5. آیا بعد از خرید امکان نصب مجدد سیستم عامل توسط کاربر میسر میباشد؟

بله . کاربران در کلیه سرویس های (( سرور مجازی و هاست)) دسترسی کامل به ریموت , نصب مجدد , گراف ها و موارد مدیریتی دیگر هستند.

 

6.امکان ارایه پورت شبکه 1 گیگ یا 10 گیگ میسر میباشد؟

بله امکان استفاده از پورت 10 گیگ با خرید موارد اضافه میسر است و بصورت پیشفرض پورت شبکه سرور ها 1 گیگ میباشد.

 

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.