نویسنده: fema co
2 ژوئن 2021
0 292
روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7

روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7

این مقاله به روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7 اشاره دارد که حل عمده این مشکل شرح داده شده.

 

روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7

 

مجازی ساز esxi6.7

esxi را میتوان هسته مرکزی مجازی سازی vsphere نامید چرا که مهمترین شاخص نامگذاری سیستم عامل عدم وابسته بودن به موارد کلیدی جهت راه اندازی و نصب مستقیم در سخت افزار دانست که esxi این موارد را شامل میشود.

ESXI آخرین ورژن از نرم افزار Vmware میباشد که از نسخه های مختلفی تشکیل شده و در ورژن ۶٫۵ به بعد UI وابسته برای مدیریت را از نرم افزار خارج کرده و به محیط وب تلفیق شده.

یعنی نرم افزار خاصی نیاز ندارید تا به محیط مدیریتی آن ورود کنید بلکه از طریق رابط گرافیکی آنلاین میتوانید به آن وارد و دستورات لازم را اجرا کنید.

روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7

روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7

تصویر بالا محیط ظاهری اصلی این مجازی ساز است که  ورژن آن ۶٫۷ میباشد.

 

مشکل فضای هارد در ماشین مجازی(ارور This virtual machine needs to have its disks consolidated)

شاید به ندرت میتوان گفت وقتگیر ترین حالت ممکن و بدترین کابوس برای یک مدیر سرور ارور  virtual machine needs to have its disks consolidated باشد و ماشین مجازی یا سرور مجازی ساعت ها خاموش شود.

این اتفاق ممکن از در هر سطح و لولی اتفاق بیافتد و به بار علمی و سطح توانایی در شبکه بستگی ندارد گاه نوع ایجاد ماشین مجازی و گاه تنظیمات و کانفیگ پیشفرض سبب بروز داوون تایم میشود.

این اتفاق چند روز پیش برای سرور میرور لینک اوبونتو فاما سرور اتفاق افتاد و چون حافظه کش سرور پر شده بود و نوع پارتیشن سرور Think بود بیش از حد ظرفیت هارد کش دریافت کرده بود و با گرفتن snapshots کلید ماجراجویی ما شروع شد.

روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7

روشن نشدن ماشین مجازی در esxi6.7

 

رفع ارور This virtual machine needs to have its disks consolidated

این ارور زمانی ظاهر میشود که هارد اختصاص داده شده به سرور مجازی (virtuel server) پر شده باشد یا فضای خیلی کمی را داشته باشد و برای لود ماشین مجازی کفایت نکند .

اینکه چرا این ارور ظاهر شده است مربوط میشود به snapshots , زمانی که شما از ماشین مجازی یک اسنپ شات میگیرید و هارد شما گنجایش آن فضا رو نداشته باشد ناقص میماند و در زمان خیلی کوتاهی ماشین مجازی متوقف شده و اجازه روشن شدن را به شما نمیدهد.

چند راهکار برای حل ارور disks consolidated وجود دارد که راحتترین آن را با هم مرور میکنیم:

۱- ساده ترین روش ممکن جابجا کردن هارد سرور میباشد بنحوی که با ویسنتر لوکیشن هارد این ماشین مجازی را migrated کنید که اگر ضرفیت خیلی کمی داشته باشد از این روش هم به ارور میخورید.

روش ساده و راحت آن مراجعه به ماشین مجازی است و برای این امر میتوانید روی ماشین مجازی خود کلیک کنید:

esxi 6.7 disks consolidated

این امر ممکن است از ۳۵ الی ۷۵ دقیقه زمانبر باشد  که برای ما در یک سرور با هارد ۵۰۰ گیگ nvme پر سرعت تقریبا ۴۵ دقیقه زمانبر بود و برای هارد های نوع sas و دور پایین ممکن است به ۳ ساعت هم زمانبر باشد.

بعد از انجام مراحل و اتمام زمان تعیین شده سرور را میتوانید روشن و استفاده کنید.

 

فاماسرور

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.