نویسنده: fema co
15 ژانویه 2022
0 169
سرور کلود هتزنر

سرور کلود هتزنر

سرور کلود هتزنر یکی از محصولات پر طرفدار در لوکیشن های آلمان , فنلاند , آمریکا میباشد که در ادامه به آن میپردازیم.

 

سرور کلود (cloud) چیست؟

سرور رایانش ابری یا کلود کامپیوتینگ را میتوان نسل جدید پردازش نامید به گونه ای که تفاوتی در ضمینه میزبانی از نوع سرور اختصاصی یا dedicate server نداشته باشد.

در اصل سرور های کلود تشکیل شده از یک شبکه واحد از چندین سرور اختصاصی میباشد که با توجه به نقشه پیاده سازی , میتوان مسولیت های مهمی را به سخت افزار های القا کرد.

سرور های کلود را تقریبا میتوانیم مشابه تکنولوژی Raid معرفی کنیم به گونه ای که بجای موجودیت تعداد هارد , موجودیت به تعداد سرور اختصاصی با کانفیگ یکسان اشاره کرد.

در سرور های کلود از سن استوریج ها میتوان استفاده مفیدی کرد به گونه ای که سرعت خواندن و نوشتن ارتباطی با نوع raid و تعداد شاسی های سخت افزاری نداشته باشد.

سرور کلود هتزنر

سرور کلود هتزنر

مزیت سرور کلود

رایانش ابری دارای ویژگی های بسیاری میباشد به گونه ای که در سالهای آینده شاسی های سخت افزاری و نرم افزاری فروش یا استفاده زیادی نخواهند داشت و تمام این ابزارها در جهت قدرت یک شبکه واحد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برخی از مهمترین مزیت های استفاده از رایانش ابری عبارتند از:

  • هزینه کمتر نسب به سرور مجازی و سرور اختصاصی
  • کنترل کیفی منابع سریعتر
  • منابع کاملا اختصاصی
  • عدم محدودیت (لیمیت) در پورت و منابع
  • درسترسی سریعتر
  • خرید فوری(تحویل آنی)
  • مدیریت زمان
  • محاسبه فاکتور بصورت ساعتی/ماهانه/سالانه
  • تنوع لوکیشن

هزینه سرور کلود

یکی از علت های هزینه مقرون بصرفه سرور کلود را میتوان آیپی های ورژن 4 دانست زیرا با وجود کم شدن این آیپی ها و روی کار آمدن آیپی های ورژن 6 کم کم این مهم در بین مصرف کنندگان جا میافتد که استفاده از آیپی های جدید و بی نهایت را جایگزین ورژن 4 و کلاس قبلی کنند زیرا به دلیل کمبود این آیپی ها هر روز شاهد افزایش قیمت بصورت 2 برابری و 3 برابری از دیتاسنتر های مهم مانند هتزنر و ovh و … هستیم.

در سرور های کلود آیپی یکسان است و تغییری نمیکنند ولی هزینه راه اندازی و تمدید ماهانه در آن معنایی ندارد.

منابع سرور cloud

مهمترین علت استفاده از رایانش ابری استفاده از منابع اختصاصی میباشد. چگونه؟ پاسخ به این سوال ساده میباشد .

فرض کنید شما از یک سرور اختصاصی یا منابعی محدود به 4 سرور مجازی استفاده میکنید که در این بین این منابع بین سرور های موجود به اشتراک گذاشته میشوند که علت اصلی استفاده از کلود حذف این اشتراک گذاری و عدم استفاده از منابع اشتراکی است.

محدودیت و لیمیت در کلود

این گزینه معمولا بصورت اختصاصی ارایه میشود و امکان اینکه منابع سرور های ایجاد شده رایانش ابری را اشتراکی کرد وجود ندارد.

به همین دلیل شما از یک سرور کلود میتوانید بصورت 100 درصدی از منابع آن استفاده کنید و این دلیل بر این است که واسطه و لیمیت دز این بین حذف شده میباشد و سرویس بصورت مستقیم از دیتاسنتر تحویل میگردد.

در مثال قبلی به آن اشاره کردیم . وقتی یک پورت 1 گیگ بین تمام سرور های مجازی یک سرور اختصاصی به اشتراک گذاشته میشود قطعا کیفت آن نیز کاهش پیدا میکند .

به همین دلیل استفاده از سرور های کلود اینچنین نیست و به ازاری هر سرور کلود میتوانید 1 گیگ اینترنت اختصاصی برای سرور خود داشته باشید یا در صورتی نیزا با پورت 10 جی دریافت کنید.

سرور کلود هتزنر

تنوع لوکیشن

حذف واسطه ها و وجود نسل جدید نرم افزار های مجازی ساز باعث شده تا یک شبکه متمرکز بتواند از جایگاه های مختلف پیدایش کنند .

این امر بهینه تر و بصرفه تر از اشغال 42 یونیت از یک رک اختصاصی برای مدیریت و کلولوکیشن سرور ها میباشد به همین دلیل استفاده از لوکیشن های متعدد میتواند در فروش و استفاده نقش مهمی را ایفا کند.

برخی از کلید واژه ها در این ضمینه به شرح زیر میباشد.

سرور کلود فاماسرور

سرور های کلود فاما سرور از لوکیشن های آلمان , فنلاند , آمریکا , ایران , فرانسه , اتریش و روسیه قابل سفارش میباشد.

نسل سخت افزارهای جدید و استفاده از منابع هاردهای NVME و رم های DDR4 باعث بوجود آمدن سرویس هایی با کیفیت و سریع شده است که میتوانید نسبت به منابع خود از آنها استفاده کنید.

برای خرید و استفاده از سرور Cloud ابری میتوانید به لینک سرور کلود مراجعه سپس نسبت به منابع مورد نیاز اقدام به خرید نمایید.

 

فاماسرور

اشتراک گذاری

تفاوت سرور مجازی با سرور کلود در چیست؟

در توضیحات به آن اشاره شد که میتوان کلیدی ترین مزیت ها را مانند زیر عنوان کرد:

  • هزینه پایین نسبت به سرور مجازی و اختصاصی
  • کنترل منابع
  • مدریت منابع در تنزل و ارتقاع سریع
  • عدم وابستگی به سخت افزار
  • مشکلات کمتر نبست سخت افزار
  • عدم محدودیت های شبکه ای و پورت
  • منابع اختصاصی
  • پورت شبکه قویتر

زمان تحویل سرور های کلود چقدر است؟

در اصل زمان باید بصورت آنی و لحظه ای باشد که برای ما اینچنین است ولی مشکلاتی وجود دارد که وجود سیستم عامل ویندوز اصلی ترین دلیل آن است که در لیست سرور های ایزو وجود ندارد به همین دلیل و جهت جلوگیری از ارور و مشکلات احتمالی تحویل سرویس های کلود در ساعات اداری 40 دقیقه الی 3 ساعت میباشد و در زمان غیر اداری از 2 ساعت الی 5 ساعت متغییر میباشد.

در سرویس های کلود استفاده از آیپی به چه شکل است؟

در رایانش ابری میتوان همزمان از آیپی ipv4 و ipv6 استفاده کرد.

لوکیشن های دیگر نیز در دسترس میباشد؟

در حال حاضر لوکیشن های آلمان , فنلاند , آمریکا که برای دیتاسنتر هتزنر میباشد در دسترس است و بزودی با رایانش ابری فاما سرور میتوایند از لوکیشن های ایران , اتریش , فرانسه و هلند نیز استفاده کرد.

مقالات مرتبط این مطلب پیشنهاد می شود

خدمات فاما سرور

  • سرور مجازی

    سرور مجازی

    سرور مجازی یکی از سرویس های پر استفاده و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و خدمات سایر در ضمینه IT و شبکه میباشد که توان پشتیبانی از 128 هسته و 512 گیگ رم را دارد.

  • سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی

    سرور های اختصاصی فاماسرور از دو گروه نسل جدید و پردازش سنگین استفاده میشود که میتوانید تا 155 گیگاهرتز پردازش و تا 1.5 ترابایت رم را در اختیار داشته باشید.

  • بیگ بلوباتن

    بیگ بلوباتن

    سرور بیگ بلوباتن اختصاصی و مجازی یکی از خدمات , برای استفاده از کلاس های آموزشی , جلسات و ... بصورت دوطرفه و با کیفیت تضمین شده میباشد.

  • هاست لینوکس

    هاست لینوکس

    در هاست لینوکس با منابع گوناگون امکان میزبانی از سایت های بزرگ و پر بازدید نیز وجود دارد و میتوان از مزایا و خدمات آن استفاده کرد.

  • هاست دانلود

    هاست دانلود

    هاست های دانلود فاماسرور میزبانی شده در دیتاسنتر های لول 1 ایران میباشد که با سخت افزار ها و استوریج های نسل جدید میزبانی و پشتیبانی میشوند.

  • ثبت دامنه

    ثبت دامنه

    ثبت دامنه های بین المللی , دامنه ir و دامنه های با پسوند های مختلف در فاماسرور پشتیبانی میشوند.